| Sendt: 07 Marts 2004 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe... det var skam så lidt...
Det har nok mere at sige hvilken slags lyd man kan lide fra sin HT...
F.eks. bruger B&W en metal diskant, og får derfor en metallisk og "knivskarp" lyd, som får nogle folk til at mene at B&W HT's er alt for "skinger" i sin lyd, hvor andre folk elsker B&W, netop pga. den meget "klare" lyd... personligt kan jeg ret godt lide den klare lyd fra B&W... Nogle klager også over at der ikke er nok bund i B&W (altså nok bas), men det er så igen en smagssag.
Dali er der generelt en god stemning om herinde på Hifi4all.dk, men der er så igen folk som ikke synes at dali kan spille for 5 flade ører...
Jeg har læst tonsvis af tråde om hvorvidt en HT er god eller ej...men har efter et stykke tid erfaret at det er umuligt at læse sig til om det er verdens bedste HT man har i kikkerten, da der er så utrolig mange forskellige holdninger til hvordan en god HT skal lyde... så jeg har fundet ud af (og blevet fortalt, som jeg fortæller dig nu) at det eneste rigtige at gøre er selv at tage ud og høre på de forskellige HT's, og så finde den der passer lige præcis til ens eget temperament og lydsmag 
Musiktypen burde ikke have en stor betydning, da en god HT helst skulle kunne spille alle musiktyper.
Sidst vil jeg lige igen sige at hvis du alligevel vil købe nye HT's fra en forhandler, så ta' og lån de HT's du synes bedst om, henne ved forhandleren, med hjem, og afgør så derhjemme hvilke af de forskellige HT's der spiller bedst hjemme ved dig selv (sammen med dit eget anlæg), da det jo er der de skal spille til hverdag 
__________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|