Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali, B&W eller Dali? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HiWhat?
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Som absolut novice overfor HiFi verdenen har jeg med stor interesse kastet mig over at få købt et sæt reolhøjtalere i prisklassen omkring 1000 kr. pr. stk.

Jeg har fundet frem til følgende 3 modeller: Dali Blue 1001, B&W DM303 eller Dali Concept 2...

Jeg ville virkelig værdsætte om nogen havde en mening om disse muligheder, eller evt. lå inde med andre forslag!

Mvh. en grøn grøn lyd entusiast

Til top Vis HiWhat?'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HiWhat?

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Hejsa HiWhat...

Det kommer skam meget an på hvilken slags lyd du er til

Det er dine ører der skal afgøre hvilke af de 3 højttalere du synes bedst om, når de spiller dine yndlingsmusikgenrer ... Så tag dine yndlings-cd'er med til nærmeste HiFi-klub og så få dem til at fyre op under nogle forskellige reolHT's i din prisklasse...   Eller undnu bedre ... lån de forskellige modeller HT's med hjem, og prøv dem på din egen forstærker i de omgivelser de kommer til at spille i, så tror jeg slet ikke du får problemer med at finde dem du synes bedst om!

Held og lykke med købet...

mvh. Kajkagen

HiWhat?
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Hej KajKagen

Det var dælme et hurtigt svar, mange tak!

Jeg var slet ikke klar over musiktypen har så stor betydning, må ned i HiFi klubben og høre ad!

De seneste cd'er jeg har investeret i er Baby Woodrose, Outkast, Kashmir og Beck, så det er lidt forskelligt hvad jeg lytter til. Eksisterer der forskellige specifikationer man skal være opmærksom på i forhold til musikgenrer? (Jeg kan godt indse at techno kræver en vis bas styrke, men udover det?)

Til top Vis HiWhat?'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HiWhat?

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Hehe... det var skam så lidt...

Det har nok mere at sige hvilken slags lyd man kan lide fra sin HT... 

F.eks. bruger B&W en metal diskant, og får derfor en metallisk og "knivskarp" lyd, som får nogle folk til at mene at B&W HT's er alt for "skinger" i sin lyd, hvor andre folk elsker B&W, netop pga. den meget "klare" lyd...  personligt kan jeg ret godt lide den klare lyd fra B&W... Nogle klager også over at der ikke er nok bund i B&W (altså nok bas), men det er så igen en smagssag.

Dali er der generelt en god stemning om herinde på Hifi4all.dk, men der er så igen folk som ikke synes at dali kan spille for 5 flade ører...

Jeg har læst tonsvis af tråde om hvorvidt en HT er god eller ej...men har efter et stykke tid erfaret at det er umuligt at læse sig til om det er verdens bedste HT man har i kikkerten, da der er så utrolig mange forskellige holdninger til hvordan en god HT skal lyde... så jeg har fundet ud af (og blevet fortalt, som jeg fortæller dig nu) at det eneste rigtige at gøre er selv at tage ud og høre på de forskellige HT's, og så finde den der passer lige præcis til ens eget temperament og lydsmag

Musiktypen burde ikke have en stor betydning, da en god HT helst skulle kunne spille alle musiktyper. 

Sidst vil jeg lige igen sige at hvis du alligevel vil købe nye HT's fra en forhandler, så ta' og lån de HT's du synes bedst om, henne ved forhandleren, med hjem, og afgør så derhjemme hvilke af de forskellige HT's der spiller bedst hjemme ved dig selv (sammen med dit eget anlæg), da det jo er der de skal spille til hverdag

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Jeg vil bare lige underbygge det Kajkagen siger. Jeg har det nemlig lige modsat  hvad B&W diskanten angår. Synes altså at den er for skinger i forhold til DALI.

Så der er ingen vej udenom. Når du får hørt de forskellige 'testemner' så tror jeg hurtigt du ved hvad du vil have.

Hel og lykke og god fornøjelse med at bruge pengene

LaBrisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004
Sendt: 11 Marts 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Dali Concept 2 spiller efter min mening fortræffeligt. Har haft dem i et par uger, og er meget glad for dem. Bassen er veldefineret selvom jeg driver dem med en Denon-AVR1603, som ikke er det største powerdyr i landskabet.

Meget anbefalelsesværdig HT, resten af serien kommer ultimo april, efter hvad DALI-damen fortalte mig da jeg greb knoglen.

Good luck finding some HTs, son!

Til top Vis LaBrisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LaBrisk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes