| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skulle lige til at svare dig - og kom du lige ind igen . . .
Skal du have tre forstærkere (stereo?) tilkoblet den ene sub-udgang, Rotelen har? Hvorfor det?
Men ellers:
Joh, ser du . . .
Jo større forskel der er på ind og udgangsimpedans, jo større chance er der for at få signalet korrekt over. Men det er ikke hele sandheden. Der er som regel også kondensatorer både i indgangen og i udgangen, og når man forbinder udgang til indgang, bliver alt dette sat i serie og vil influere på hinanden. Tricket er så at holde udgangsimpedansen så lav som muligt for at denne del ikke kan influere på indgangens "høje" værdier.
IMHO synes jeg, at 250 ohm er noget højt, men det kan så være mig  . Jeg har ikke kunne finde noget info på RSP976 angående udgangsimpedansen, sårhh . . . Og desværre opgives heller ikke egentlige frekvensgrænser.
Man kan måske også parlamentere lidt over de to effektforstærkeres lidt lave (?) indgangsimpedans.
Løsninger? Med kun er splitkabel ville jeg lave en kontrollytning. Jeg går ud fra, at du ikke har mulighed for at få målt frekvensgange? Det er især de høje frekvenser, der vil blive påvirket. Aktiv splitterboks? Absolut en mulighed, men den kan måske godt farve lyden også. Jeg kunne godt forestille mig, at det er en simpel konstruktion med simple billige opamps, så en testlytning ville også her være en god ide. Godt nok skriver de "højkvalitets", meeeeen . . .
Jeg kan ikke - og vil ikke - i denne situation "bare" fortælle dig, hvad du skal gøre. Der er stadig for mange "variabler". __________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|