Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Michael Jackson: The Collection any good? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil egentlig bare høre om der skulle være nogen derude der har købt "Michael Jackson: The Collection" der kan give en
hurtig kommentar på kvaliteten af skiverne. Er lyden lige så god som de originale CD'er? Michael Jackson gik jo selv meget op i
at lyden på selve CD'en også skulle være af høj kvalitet. Derfor vil jeg lige sikre mig, at de ikke har komprimeret musikken til
ukendelighed på denne genudgivelse. Jeg har allerede Bad og Thriller som enkelt albums, men hvis denne samling er god er
det nemmere og billigere lige at få købt den.

/Niels
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Køb "History". Der er kvaliteten i hvert fald i orden. Den er på spillen i ny og næ her.
Forresten Hyl: Hvis du skal høre en Densen effektforstærker lander der en her inden for 1 uge

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2010 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Tja, History er en mulighed, men det er jo mere en "best of" end en egentlig samling med alle numre. The Collection er den jeg
går efter, men man ved aldrig med de fjolser der mishandler nogen CD'er, man kunne frygte de også har haft fat i denne.

Spændende med effektforstærkeren! Hvilken model blev dig og pengepungen enig om? Det kunne være meget sjovt at give
den et lyt, måske bringer du den endda til toppen, så jeg kan høre om det dersens Densen er noget der virker på et sæt XTZ'er
Men det kan vi altid snakke om, jeg har læse"ferie" så har massere af tid... Men man skal jo også huske at slappe af en
gang i mellem

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Nu vil jeg altså påstå at vil man have en best off med MJ så skal man købe alle hans albums, da der faktisk ikke er et eneste dårligt nummer på

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Hyl.dk skrev:
Tja, History er en mulighed, men det er jo mere en "best of" end en egentlig samling med alle numre. The
Collection er den jeg
går efter, men man ved aldrig med de fjolser der mishandler nogen CD'er, man kunne frygte de også har haft fat i denne.

Spændende med effektforstærkeren! Hvilken model blev dig og pengepungen enig om? Det kunne være meget sjovt at give
den et lyt, måske bringer du den endda til toppen, så jeg kan høre om det dersens Densen er noget der virker på et sæt
XTZ'er
Men det kan vi altid snakke om, jeg har læse"ferie" så har massere af tid... Men man skal jo også huske at slappe af en
gang i mellem

Køb history - Ved ikke med nye genoptryk, men den jeg har er med gold-disc. Lyden er glimragende! - Og numrene
tangerer til den bedste samling popnumre kondenseret på to plader- Ever made!. Hvis man ikke kan lide numrene på den
plade er man godt nok en underlig starut.

Som Pierre skriver - Så burde du købe de forskellige album. De er alle nede i en god pris - Nogle endda til en flad 50'er.
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Hyl.dk skrev:
Tja, History er en mulighed, men det er jo mere en "best of" end en egentlig samling med alle numre. The
Collection er den jeg

den et lyt, måske bringer du den endda til toppen, så jeg kan høre om det dersens Densen er noget der virker på et sæt
XTZ'er
gang i mellem

Køb history - Ved ikke med nye genoptryk, men den jeg har er med gold-disc. Lyden er glimragende! - Og numrene
tangerer til den bedste samling popnumre kondenseret på to plader- Ever made!. Hvis man ikke kan lide numrene på den

Som Pierre skriver - Så burde du købe de forskellige album. De er alle nede i en god pris - Nogle endda til en flad 50'er.

Præcis Roky.. Og på et sæt IMF´er lyder det jo ikke helt slemt

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Så kommer næste spændende spørgsmål. Er det overhovedet muligt at købe de originale indspilninger mere? Hvad jeg lige kan
se på stereostudiet, cdwow osv. Ser næsten det hele ud til at være "Special Edition/Remastered/Limited edition" selv på de alm
albums. At finde frem til de gode af indspilningerne bliver vist ikke nemt.

btw. Thue tillykke med den "lille" ny. Hvis den på mystisk vis forsvinder for PostDK kender jeg intet til det

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Jeg skiftede for nogle år siden mine gamle "orginale" indspilninger ud med Special ED. da der er betydlig bedre lyd på SE udgivelserne. Har faktisk den gamle BAD liggende et sted. Kunne være at jeg lige skulle lave en lille samligning igen en dag. Bare lige for at forfriske hukommelsen

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2010 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Hyl.dk skrev:
Så kommer næste spændende spørgsmål. Er det overhovedet muligt at købe de originale indspilninger mere? Hvad jeg lige kan
se på stereostudiet, cdwow osv. Ser næsten det hele ud til at være "Special Edition/Remastered/Limited edition" selv på de alm

btw. Thue tillykke med den "lille" ny. Hvis den på mystisk vis forsvinder for PostDK kender jeg intet til det

jeg fandt den originale thriller i stereo studio for et halvt års tid siden, så tror de findes endnu.
Henter selv den nye densen så den kan du ikke nappe
kan være vi skal lave en densen vs. Holfi dag

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2010 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:

Roky skrev:
Hyl.dk skrev:
Tja, History er en mulighed, men det er jo mere en "best of" end en egentlig samling med
alle numre. The
Collection er den jeg

XTZ'er
gang i mellem

Præcis Roky.. Og på et sæt IMF´er lyder det jo ikke helt slemt

Nej, der er smæk for skillingen

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hyl.dk skrev:
Så kommer næste spændende spørgsmål. Er det overhovedet muligt at købe de originale indspilninger mere?
Hvad jeg lige kan

Mener ikke at de remasterede tryk lider er kompression. Tror næppe at MJ tillod forfærdelige genoptryk i hans velmagtsdage

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Købte for nylig History gennem Amazon. Jeg skal ikke kunne sige om lyden kan være bedre på en SE, men jeg synes i hvert
fald at lyden på standardudgaven er rigtig god. Og derudover synes jeg faktisk at der er rigtig mange gode numre blandt de
numre på History - synes faktisk den er bedre end Dangerous.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes