| Forfatter |
|
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg vil egentlig bare høre om der skulle være nogen derude der har købt "Michael Jackson: The Collection" der kan give en
hurtig kommentar på kvaliteten af skiverne. Er lyden lige så god som de originale CD'er? Michael Jackson gik jo selv meget op i
at lyden på selve CD'en også skulle være af høj kvalitet. Derfor vil jeg lige sikre mig, at de ikke har komprimeret musikken til
ukendelighed på denne genudgivelse. Jeg har allerede Bad og Thriller som enkelt albums, men hvis denne samling er god er
det nemmere og billigere lige at få købt den.
/Niels
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb "History". Der er kvaliteten i hvert fald i orden. Den er på spillen i ny og næ her. Forresten Hyl: Hvis du skal høre en Densen effektforstærker lander der en her inden for 1 uge
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, History er en mulighed, men det er jo mere en "best of" end en egentlig samling med alle numre. The Collection er den jeg
går efter, men man ved aldrig med de fjolser der mishandler nogen CD'er, man kunne frygte de også har haft fat i denne.
Spændende med effektforstærkeren! Hvilken model blev dig og pengepungen enig om? Det kunne være meget sjovt at give
den et lyt, måske bringer du den endda til toppen, så jeg kan høre om det dersens Densen er noget der virker på et sæt XTZ'er
 Men det kan vi altid snakke om, jeg har læse"ferie" så har massere af tid... Men man skal jo også huske at slappe af en
gang i mellem
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil jeg altså påstå at vil man have en best off med MJ så skal man købe alle hans albums, da der faktisk ikke er et eneste dårligt nummer på  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyl.dk skrev:
Tja, History er en mulighed, men det er jo mere en "best of" end en egentlig samling med alle numre. The
Collection er den jeg
går efter, men man ved aldrig med de fjolser der mishandler nogen CD'er, man kunne frygte de også har haft fat i denne.
Spændende med effektforstærkeren! Hvilken model blev dig og pengepungen enig om? Det kunne være meget sjovt at give
den et lyt, måske bringer du den endda til toppen, så jeg kan høre om det dersens Densen er noget der virker på et sæt
XTZ'er
Men det kan vi altid snakke om, jeg har læse"ferie" så har massere af tid... Men man skal jo også huske at slappe af en
gang i mellem  |
|
|
Køb history - Ved ikke med nye genoptryk, men den jeg har er med gold-disc. Lyden er glimragende! - Og numrene
tangerer til den bedste samling popnumre kondenseret på to plader- Ever made!. Hvis man ikke kan lide numrene på den
plade er man godt nok en underlig starut.
Som Pierre skriver - Så burde du købe de forskellige album. De er alle nede i en god pris - Nogle endda til en flad 50'er.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Hyl.dk skrev:
Tja, History er en mulighed, men det er jo mere en "best of" end en egentlig samling med alle numre. The
Collection er den jeg
den et lyt, måske bringer du den endda til toppen, så jeg kan høre om det dersens Densen er noget der virker på et sæt
XTZ'er
gang i mellem  |
|
|
Køb history - Ved ikke med nye genoptryk, men den jeg har er med gold-disc. Lyden er glimragende! - Og numrene
tangerer til den bedste samling popnumre kondenseret på to plader- Ever made!. Hvis man ikke kan lide numrene på den
plade er man godt nok en underlig starut.
Som Pierre skriver - Så burde du købe de forskellige album. De er alle nede i en god pris - Nogle endda til en flad 50'er. |
|
|
Præcis Roky.. Og på et sæt IMF´er lyder det jo ikke helt slemt  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kommer næste spændende spørgsmål. Er det overhovedet muligt at købe de originale indspilninger mere? Hvad jeg lige kan
se på stereostudiet, cdwow osv. Ser næsten det hele ud til at være "Special Edition/Remastered/Limited edition" selv på de alm
albums. At finde frem til de gode af indspilningerne bliver vist ikke nemt.
btw. Thue tillykke med den "lille" ny. Hvis den på mystisk vis forsvinder for PostDK kender jeg intet til det
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skiftede for nogle år siden mine gamle "orginale" indspilninger ud med Special ED. da der er betydlig bedre lyd på SE udgivelserne. Har faktisk den gamle BAD liggende et sted. Kunne være at jeg lige skulle lave en lille samligning igen en dag. Bare lige for at forfriske hukommelsen  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyl.dk skrev:
Så kommer næste spændende spørgsmål. Er det overhovedet muligt at købe de originale indspilninger mere? Hvad jeg lige kan
se på stereostudiet, cdwow osv. Ser næsten det hele ud til at være "Special Edition/Remastered/Limited edition" selv på de alm
btw. Thue tillykke med den "lille" ny. Hvis den på mystisk vis forsvinder for PostDK kender jeg intet til det  |
|
|
jeg fandt den originale thriller i stereo studio for et halvt års tid siden, så tror de findes endnu.
Henter selv den nye densen så den kan du ikke nappe
kan være vi skal lave en densen vs. Holfi dag __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyl.dk skrev:
Så kommer næste spændende spørgsmål. Er det overhovedet muligt at købe de originale indspilninger mere?
Hvad jeg lige kan
btw. Thue tillykke med den "lille" ny. Hvis den på mystisk vis forsvinder for PostDK kender jeg intet til det  |
|
|
Mener ikke at de remasterede tryk lider er kompression. Tror næppe at MJ tillod forfærdelige genoptryk i hans velmagtsdage
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købte for nylig History gennem Amazon. Jeg skal ikke kunne sige om lyden kan være bedre på en SE, men jeg synes i hvert
fald at lyden på standardudgaven er rigtig god. Og derudover synes jeg faktisk at der er rigtig mange gode numre blandt de
numre på History - synes faktisk den er bedre end Dangerous.
|
| Til top |
|
| |