Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 14:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Bi-amping med forskellige forstærkere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
eggers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har for et par dage siden prøvet at sætte min Luxman M-02 til at trække basserne på mine Snell A/III, og min rørslæde til at trække topperne.
Det har givet et løft, men problemet er selvfølgelig hvordan jeg indstiller volumen så det passer fra den ene forstærker til den anden? Et andet
spørgsmål er korrekt fase. Jeg har prøvet at vende +- på basserne, men på A/IIIerne i min stue er det vanskeligt at høre hvad der er korrekt. Jeg
tror dog at jeg har fundet den korrekte fase. Jeg trækker signalet til Luxman'en fra min Xindak DAC's rør udgang og rørslæden fra DAC'ens
transistor udgang. Om de to udgange holder samme fase ved jeg ikke. Det skal så kombineres med om de to forstærkere henholdsvis er 'fase-
preserving' eller 'fase-inverting'.

Smarte tips til at udrede henholdsvis volumen og fase udbedes!
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hej eggers.

Ideelt set, er der mulighed for justere niveau på en af effektforstærkerne (mange har dette). Måske du har overset en knap?

Hvis ikke du har den mulighed, og heller ikke kan justere det individuelt på forforstærkeren, så skal du have sat noget mellem forforstærkeren og den af effekterne der skal skrues ned for. Det kan laves som et gør-det-selv lodde-projekt, eller med en equalizer.

Hvis du vælger equalizeren kan det være en dyere rumkorrektionsløsning som f.eks. RoomPerfect fra Lyngdorf. Eller til manuel instilling kan det være en Behringer (eller 2) DEQ-1024.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

eggers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Jo jo, jeg har skam niveau indstilling på begge forstærkere, men det er jo svært at høre om man lige har ramt det rette niveau, derfor spørger jeg
om smarte tips til at få det indstillet uden det helt store udstyrsstykke. Måske er der bare ikke nogen fiks nem måde at gøre det på?
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Afspil White Noise på begge samtidigt - dit øre er rigeligt præcist til at matche nivauer. Ellers brug en lydmåler fra RadioSchack. Du kan vist downloade en mp3/flac fil med white noise fra diverse usenets....google and you shall find.
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Hvis det er svært at lytte om fasen er korrekt og niveauet er i orden kan jeg ikke forstå du kan sige at bi-amping giver et løft

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes