Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 15:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Analog, coax el. optisk (Apple tv vs Dac) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chief123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hej HIFI4ALL.

Jeg er lidt i vildrede angående musikafspilning fra min Apple Tv.

Jeg har indtil fornyligt afspillet musik fra min Apple Tv ved hjælp af dens egne analoge udgange, men er sidenhen skiftet til at køre med optisk kabel til en Cambridge DacMagic der omdanner det digitale signal. Jeg har fået at ide at det ville give et bedre resultat, men da jeg samtidig ved at optiske kabler ikke er ideele på korte afstande er jeg i tvivl? Jeg kan ikke benytte mig af lyd på hdmi da hverken forstærker (Rotel RA-1070 stereo) eller DacMagic understøtter dette. Desuden ser det ikke ud til at Apple Tv kan køre Coax kabel?

In Summary, skal jeg holde mig til Apple Tv'ets egne analoge udgange eller skal jeg køre optisk lyd til DacMagic og så analog derfra? Jeg er ikke ude på at spare kabler, vil bare sikre mig at jeg opnår det bedste resultat.

Til top Vis Chief123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chief123

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

En simpel A-B lyttetest kan vel afklare det spørgsmål for dig i en fart?! Hvad lyder bedst??

Jeg vil helt sikkert gætte på, at optisk til DacMagic giver dig det bedste resultat, men hvis du ikke mener at kunne høre nogen forskel, så kan du jo roligt sælge din DacMagic igen, og så bruge de penge på noget andet...

Hvis du bruger de analoge udgange på dit AppleTV, så har du jo allerede foretaget din digital til analog konvertering, og det er jo præcist det job, som din DacMagic gerne skulle gøre bedre...

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

For mange vil en dac (magic) nok give et væsentligt løft i lyden ift. en pcs interne dac, men hvis du ikke kan høre forskel, så er der ingen grund til at bruge dac magic'en.
Det du nævner med optiske kabler og korte afstande vil jeg mene mest er teoretisk i dit tilfælde. Dac magic skulle gerne tage sig af jitter, så brug du bare et optisk kabel a la disse eller endnu dyrere, hvis du ønsker det.
Til top Vis terp2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af terp2004

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes