| Forfatter |
|
Hovedskou Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hør så meget godt om disse Dac konvertere.
At de er i stand til at forbedre lyden i stor stil, hvis de bruges i sammenhæng med Pc, Dvd-afspiller, tv ol.
Jeg spørgsmål er bare, fungere dette i praksis når man køre med Surround? Det er jo primært det man bruger en dvd afspiller til, og hvis man tager den digitale udgang fra dvd afspilleren, og tilslutter den en Dac som jo kun udsender Analog left/right signaler ud, må der jo gå en del af filmlyd tabt? (Center/sub/left-surround/right-surround kanalerne)
Kan selvfølgelig godt se fidusen i forhold til musik, men hænger lidt i bremsen i forhold til dvd afspillere, Tv, pc, Ps3 etc.
Noget der vil be- eller afkræfte min teori?
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dine teorier er i bund og grund korrekte.
Langt de fleste DAC'er på markedet - nu kender jeg jo ikke alle modeller, så jeg vil jo nok blive korrekset - er til kvalitets stereo lyd = musik. Der er dog enkelte, der har digital passthru, så man kan fodre det digitale signal videre ind i snurrerundt systemet, når der skal ses film.
|
| Til top |
|
| |
Hovedskou Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte nok at den ikke vil være optimal i mit tilfælde.
Det vil nemlig skulle bruges i mit Surround setup, da min dvd afspiller godt kunne bruge lidt ekstra på cd fronten, på trods af at det faktisk er en af de bedre på Cd-fronten.
|
| Til top |
|
| |
kennethp Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ved ikke om det er generelt men min dacmagic fra hifiklubben den laver digitalt passthrough til min surroundforstærker når
den modtager et DTS/dolby digitalt mv. signal.
Så det kan stadig godt betale sig :)
|
| Til top |
|
| |
Hovedskou Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Går princippet med DAC (Digital til analog) så ikke spildt ? Hvis du sender lyden videre igennem en nyt digital kabel har du jo reelt set ikke vundet noget...
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en af grundene til alt nogle foretrækker at have surround processorer og effektforstækere seperat i stedet for i en en reciever, så er det nemmere at oppgradere den digitale del.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
kennethp Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovedskou
Nej jeg synes ikke at det går spildt, Min dagmagic sender ud både digitalt og analogt samtidig. Som modtager har jeg en Thule
av100 surroundforstærker hvor jeg hvis jeg ser film vælger den indgang hvor dac'en er sat til med et digitalt kabel, og hvis jeg
hører musik vælger jeg den indgang hvor den køre analog og hvor jeg har mine bedste kabler osv. :)
Hvad består dit setup af?
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis DVD-afspilleren har HDMI kan man få det bedste fra begge verdener
|
| Til top |
|
| |
Hovedskou Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2010 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethp skrev:
Hovedskou
Nej jeg synes ikke at det går spildt, Min dagmagic sender ud både digitalt og analogt samtidig. Som modtager har jeg en Thule
av100 surroundforstærker hvor jeg hvis jeg ser film vælger den indgang hvor dac'en er sat til med et digitalt kabel, og hvis jeg
hører musik vælger jeg den indgang hvor den køre analog og hvor jeg har mine bedste kabler osv. :)
Hvad består dit setup af? |
|
|
Intet, da jeg har solgt min hjemmebiograf fra, og skal til at opbygge en ny... De enkelte enheder er jeg ikke blevet helt enig med mig selv om endnu... Men planen er at få en Ps3 ind, og det vil primært være her at DAC'en skulle rede lydkvaliteten..
|
| Til top |
|
| |