Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 06:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: SONOS og TDC Play afspilning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bofic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2010 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et Beosound 3000 anlæg jeg gerne vil streame musik til via min Zyxel NSA 220 plus (NAS) og jeg overvejer at købe SONOS bridge og passiv zoneplayer til det. Men der er nogle ting jeg gerne vil have mulighed for og vil høre om der nogle der kan hjælpe:

1) Det skal være muligt at streame mine TDC Play (DRM beskyttede) musik filer via Sonos
2) Streamningen skal ske uden at jeg har min computer tændt og kun har tændt for mit netværk
3) Og jeg skal kunne bruge IPOD Touch som fjernbetjening

Er der nogle der kan hjælpe med det?

Til top Vis Bofic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bofic

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Januar 2010 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Kig forbi sin lokale hifiklubben, så kan du se hvordan det fungerer.
Det eneste der kan være tricky er drm-beskyttelsen, men tror det kan lade sig gøre.

Bofic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2010 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:

Jeg har været dernede og de kunne ikke svare på det og anbefalede mig at lave en profil herinde og spørge.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2010 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Bofic skrev:

thuekay skrev:

Jeg har været dernede og de kunne ikke svare på det og anbefalede mig at lave en profil herinde og spørge.

okay jeg er også i tvivl om drm-beskyttelsen ødelægger muligheden. Prøv at tage derind igen for at låne en zone-enhed med hjem for at
prøve om det kan lade sig gøre. Eller er der ingen ben i det du vil. iPod touch / iPhone fungerer rigtig godt som Remote. Vi bruger det selv i
butikken i Aalborg.

Bofic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2010 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Hvis der er nogle der har SONOS og streamer TDC Play filer så vil jeg meget gerne høre om det.

Det er jo heller ikke sikkert, jeg bare sådan lige kan låne en SONOS enhed og prøve.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2010 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Bofic skrev:

Hvis der er nogle der har SONOS og streamer TDC Play filer så vil jeg meget gerne høre om det.

Det er jo heller ikke sikkert, jeg bare sådan lige kan låne en SONOS enhed og prøve.

Spørg pænt, og husk billedID så tror jeg godt du kan...

RevoOnTheRun
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2010
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Hej Bofic

Sonos er super smart -ikke mindst med IPod Touch som remote!
Sonos kan sagtens spille digitale lydfiler fra din NAS -men DRM beskyttede filer fungerer som udgangspunkt ikke (...men prøv at google lidt... DRM kan godt fjernes -har jeg hørt! )

Mvh
Jens Christian

Til top Vis RevoOnTheRun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RevoOnTheRun

Lars_B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo sådan, at det ikke er "dine TDC Play filer" - det er TDC's filer, som du får lov at afspille sålænge du har et TDC abonnement.

DRM låsen er således ikke blot for at irritere brugerne, men for at sikre administrationen af ovenstående - hvilket er forudsætningen for at løsningen overhovedet kan lade sig gøre. TDC betaler for at deres kunder låner musikken, og hvis der ikke er kontrol med hvem der har adgang, er afregningen umulig.

Jeg er enig i at DRM kan fjernes, men det er IMHO begyndelsen på enden. Hvis det bliver udbredt og bredt benyttet, bliver løsningen lukket igen - og DET vil, igen IMHO, være en virkelig skam...

Vh Lars

Til top Vis Lars_B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars_B

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Hvis filerne alene ligger på din computer, hvorfra du streamer via Sonos, så kan du måske afspille DRM-beskyttede filer. Sonos understøtter i al fald DRM-filer.

Jeg ved dog ikke, hvordan det forholder sig, når nu du ønsker at lagre filerne centralt på en NAS.

Som de andre har foreslået, er mit råd enten at låne et systemt med hjem eller at google rundt på nettet.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Bob_the_Builder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg ved kan der afspilles DRM beskyttede filer gennem Sonos, hvis de ligger på den PC som er "godkendt" til disse filer. Ikke via en NAS.

Jeg kører fra en NAS og kan ikke spille DRM - men min ven som kører fra PC'en kan godt.

Kenneth
Til top Vis Bob_the_Builder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob_the_Builder

Bofic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2010 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu har jeg så købt mit Sonos anlæg. Jeg har investeret i en Sonos Bridge BR 100 som er tilsluttet min router og en Sonos Zoneplayer 90 som er tilsluttet mit B&O anlæg med aktive højttalere. Jeg har lagt alle mine CD'ere ned på min NAS. Og det kører rigtig godt og så kan man streame alle internet radioer i hele verdenen i fantastisk kvalitet.

Så er der problematikken med TDC play og DRM beskyttede filer og Sonos. Det kan sagtens lade sig gøre, men der er et men. Mine normale CD'ere lagt ned på NAS kører jo uden computeren er tændt, men når man vil afspille TDC Play DRM beskyttede filer, så kræver det at computeren er tændt og man åbner for sin Windows media player. Jeg bruger min IPOD touch som controller og der kan man få adgang til at spille sine TDC PLAY DRM beskyttede filer ved at vælge menuen "Windows Media [navn]". Og så kan man spille løs. Og du styrer fint hvad du vil høre via din controller.

Hvis man kan acceptere at sin computer er tændt mens man spiller sine TDC filer så kører det fint. Og det er fint nok med mig. Det er jo "gratis" musik man får lov at spille så det er ok så længe man kan styre det via sin IPOD.

Jeg håber I kan bruge oplysningen til fremtidige kunder (For de Hifi klubben nørder der følger med herinde) :-)

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Bofic skrev:

Hej

Nu har jeg så købt mit Sonos anlæg. Jeg har investeret i en Sonos Bridge BR 100 som er tilsluttet min router og en Sonos Zoneplayer 90 som er tilsluttet mit B&O anlæg med aktive højttalere. Jeg har lagt alle mine CD'ere ned på min NAS. Og det kører rigtig godt og så kan man streame alle internet radioer i hele verdenen i fantastisk kvalitet.

Så er der problematikken med TDC play og DRM beskyttede filer og Sonos. Det kan sagtens lade sig gøre, men der er et men. Mine normale CD'ere lagt ned på NAS kører jo uden computeren er tændt, men når man vil afspille TDC Play DRM beskyttede filer, så kræver det at computeren er tændt og man åbner for sin Windows media player. Jeg bruger min IPOD touch som controller og der kan man få adgang til at spille sine TDC PLAY DRM beskyttede filer ved at vælge menuen "Windows Media [navn]". Og så kan man spille løs. Og du styrer fint hvad du vil høre via din controller.

Hvis man kan acceptere at sin computer er tændt mens man spiller sine TDC filer så kører det fint. Og det er fint nok med mig. Det er jo "gratis" musik man får lov at spille så det er ok så længe man kan styre det via sin IPOD.

Jeg håber I kan bruge oplysningen til fremtidige kunder (For de Hifi klubben nørder der følger med herinde) :-)

Fedt at du har fået det til at virke. Og deler det med os

Så er det bare at læne sig tilbage i sofaen og nyde musikken...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes