| Forfatter |
|
C_Baune Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med
Ville høre om nogen af jer har erfaring med nogle fede koncerter på blu-ray. Mig og min kæreste har efterhånden fået tæsket "Chris Botti - Live from Boston" igennem, og mangler nu noget ny inspiration. Vi er helt vilde med det jazzprægede tema som skinner igenne på denne plade, kombineret med en masse forskellige kunster som gæsteoptræder, hvilket bevirker at der er en fantastisk variation i musikken.
Please kom med en masse indspark, så vi har endnu en god grund til at bruge aftenen på at drikke rødvin og nyde musik :-)
|
| Til top |
|
| |
flaskebent Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af mine favorit bluray koncerter må være Roy Orbison "Black and white" og der må siges at være masser af stjerne kunstere med som Bruce Springsteen, Elvis Costello, Bonny Rait og Tom waits. I den mere jazzede afdeling som du efterlyser kan jeg anbefale Amy Winehouse's bluray koncert. Glæder mig til at se, hvad der ellers kommer af input  i denne tråd.
|
| Til top |
|
| |
C_Baune Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super... Fantastisk med gode indspark, den med Amy kunne jeg bestemt overveje :-) også spændene den med Roy Orbison :-)
Men behøver bestemt ikke være jazz, det er bare sådan en dejlig genre, når man nu skal finde på en undskyld til at hygge med kæresten :-)
Håber der kommer en masse indspark...
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa...følger lige lidt med her, jeg har en del koncerter på blue ray, men synes ikke der findes for mange endnu, hvor køber i jeres bd koncerter, og hvor leder man???
købte et par stykker med ac dc men det var dog den værste billed kvalitet, skulle forbydes de sælger sådan en gang l**t!!!! gamle koncerter skalleret op, ikke bedre end vhs kvalitet billed mæssig, men lyden ok!!!
måske der endnu ikke er lavet så mange koncerter på bd??? skal være nyerer for at billed er ok kvalitet....
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
flaskebent Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen, hvis vi tager alle typer musik kan jeg på det varmeste anbefale "Queen rock Montreal and live aid"og "Jethro Tull live in Montreal".
Det skal siges at jeg har også købt "Led Zeppelin" og "The Who" men de er ikke af samme kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
C_Baune Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt mine på Axelmusic.com Men syntes også der er mange gamle koncerter og som du selv nævner Velkommen så er der rigtige mange koncerter som aldrig burde havde været udgivet på Blu-ray da kvaliteten simpelthen er så dårlig.
Men puhaa hvor er koncerten med Chris Botti - Live from Boston suveræn god. Lyd og billed i top kvali :-)
|
| Til top |
|
| |
Sejrup Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
John Mayer's where the light is er også klart anbefalelsesværdig, jeg købte den billigt på amazon.co.uk
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et absolut must!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 04:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmål: Er disse koncerter bedre end på eventuelle oprindelige DVD'er, lyd- og/eller billedmæssigt (evt. opskaleret)? Er de ikke det, hvorfor skulle man så betale ekstra for BluRay?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den forrygende koncert-dvd med Cliff og the Shadows der i øjeblikket reklameres for på TV kommer på Bluray 8 marts.
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Den forrygende koncert-dvd med Cliff og the Shadows der i øjeblikket reklameres for på TV kommer på Bluray 8 marts. |
|
|
lyder fedt....ikke fordi jeg som sådan er til cliff, men koncerter på blue ray styrer bare for vildt...nu ikke særlig mange der findes...synes jeg i ok kvalitet....hvor finder i dem????
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt ovenstående ved at surfe på amazon.co.uk
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 757
|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
| Spørgsmål: Er disse koncerter bedre end på eventuelle oprindelige DVD'er, lyd- og/eller billedmæssigt (evt. opskaleret)? Er de ikke det, hvorfor skulle man så betale ekstra for BluRay? |
|
|
Ja de er efterbehandlet så kvaliteten kommer i top. Fx Queen koncerten, som jeg også gerne vil anbefale, er oprindeligt optaget på 35 mm film og først i forbindelse med Blu-ray udgivelsen er den blevet efterbehandlet maksimalt. Fantastisk ltd og billede.
Og til Velkommen - her er et link der optateres automatisk og giver et stort overblik:
www.kortlink.dk/amazon/7ea9
- bare blader frem af og se (næsten) alt der er udgivet.
|
| Til top |
|
| |
febbe Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
den med roy orbison: black & white er virkelig genial, og efter koncerten er der små "interviews" med nogen af dem der spillede med til koncerten og der er tom waits hyle morsom, virkelig en rigtig gennemført koncert.
|
| Til top |
|
| |
Ghost DK Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
John Maye,Where The Light Is-live in Los angeles,164 minutter med 22 nummer,hele koncerten er delt op i tre grupper,de føste nr spiller han akustisk,den næste del spiller han i trio,sidste del er det med band,hvor han virklig får vist hvor stor kunstner han er,og hvordan man får en masse fed lyd ud af guitaren,for ikke at tale om hans stemme,billedet står super flot,den flotteste koncert jeg har set på blu-ray indtil nu,lyden er super og i TrueHD,der er speciel god bund i subben,jeg kan kun anbefale denne skive,den er alle penge værd,god fornøjelse .
__________________ Mit HiFi Bio
|
| Til top |
|
| |