Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 23:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvilken forstærker til MA gs60? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chrotto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Hej folkens!

Jeg har været så heldig at få et rigtig godt tilbud på et sæt Monitor Audio Gold GS60, men har endnu ingen stereo
forstærker.
Jeg har ikke så mange penge for tiden, så den skal ikke være alt for dyr en forstærker.

Indtil videre har jeg kigget på noget brugt NAD C 372, da jeg tænker at højttalerne nok er lidt krævende. Jeg vil helst ikke
give mere end 5000 kr for en integreret stereoforstærker, og gerne brugt.

Hvilken stereoforstærker kan i foreslå?
Jeg er mest til den varme lyd, hvilket også er grunden til at jeg har kigget på NAD

PFT
Christian

Edit:
Godt så, nu ændrer jeg lidt strategi:
Jeg har fået feedback på at NAD ville være synd, når jeg har de HT.
Så hvis vi nu siger at jeg gerne vil have en stereoforstærker til maks 10.000 fra ny, hvad skulle jeg så vælge?
Til top Vis Chrotto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrotto Besøg Chrotto's Websted

Chrotto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2010 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Er der slet ikke nogen der kan hjælpe?
Er det et helt urealistisk ønske?
Til top Vis Chrotto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrotto Besøg Chrotto's Websted

prime
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Hej Chrotto

Jeg kan muligvis hjælpe dig, da jeg har en Holfi Integra 88 SE stående som jeg ikke bruger.
Den er kraftig og hælder også til den varme side. Den trækker det meste.

Hvis det har din interesse da ring på 40134173 el. 29719498

Mvh Peter
Til top Vis prime's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prime

svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Hej.

Her er et godt bud på en meget strømstærk forstærker og en udemærket per.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=142998

Er ikke i tvivl om at den kan trække disse MA GS60 uden problemer :-)

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg

Chrotto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Godt så, nu ændrer jeg lidt strategi:

Jeg har fået feedback på at NAD ville være synd, når jeg har de HT.
Så hvis vi nu siger at jeg gerne vil have en stereoforstærker til maks 10.000 fra ny, hvad skulle jeg så vælge?

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

MA GS 60 er meget krævende og en strømstærk Englænder vil efter min mening være det rigtige, prøv en Naim, Creek, Exposure eller noget i den boldgade, lad dig ikke narre af de opgivne watt, ex. 2x60-2x70 disse typer leverer masser af strøm og vil være en løsning, bemærk disse højtalere kræver plads og et stort rum hvis man skal styre bassen..

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

Chrotto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2010 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Hvad med dem her:
NAIM NAIT 5I
PRIMARE I21

Nu er jeg mest til analoge forstærkere, fordi de er mere varme i det, men ellers fandt jeg sådan en her:
LYNGDORF SDAI 2175?

Er der nogle af dem der kunne være interessante?

Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Lyngdorfen kunne også være et godt bud, men hvis du har mulighed så lyt til den først, det er ikke alle der kan lide dens lyd.

Ellers er Exposure nævnt og det er i mine øjne også et godt bud, men Marantz kan altså også spille musik.

Tilsidst er Nad's nye C375 heller ikke uden evner, den har iøvrigt fået fremragende anmeldelser i flere blade.

Du må ud og lytte lidt. 

Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Exposure 2010s har en varm lyd, og rangerer som en af de bedste integrerede forstærkere, på trods af den behagelige pris. Men som der er sagt, så må du ud og lytte
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Chrotto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2010 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo meget spændende det hele, så det må jeg lige undersøge lidt!

Men hvad synes folket så som Naim Nait 5i og Primare I21??

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Januar 2010 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

5i er bestemt en af mine favoritter til prisen. Tilmed en entrylevel model. Den er kraftigere end angivet og bundmusikalsk engageret, måske ikke det bedste hvis du søger hifi effekter og super opløsning i lydbilledet, men som ren musikmaker kan den klart gøre grin med mange dyrere alternativer, giv den en god signalkilde og vær ophyggelig med kabelvalget og placering af disse Monitor A...prøv at læse diverse Naim anmeldelser, nogle af dem har ret.

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok nærmere gå efter en Nait XS, hvis det absolut skal være Naim. 5i'erens reserver er ikke store, især ikke når dine ht'er kan dykke under 4ohm og rode rundt på omkring 3-2.

Nait 5i er charmerende, men du skal nok regne med at investere i Naim's egne kabler, men de er ikke voldsomt dyre.

Med et budget på 10k er der gode muligheder. Du kan f.eks finde NAD M3 brugt til ca. 9000. M3 skal ikke forveksles med NADs budgetforstærkere. En Musical Fidelity A5 er også et godt bud, eller Krell 400xi (den virkelig strømstærk, men måske lidt for neutral til din smag).

Chrotto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2010 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har altid været lidt skeptisk med Nait, og har hørt meget blandet.
Musical Fidelity kender jeg ikke rigtig, men vil lige kigge nærmere på det mærke.

Men hvad med Primare I21?

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Chrotto skrev:
Jeg har altid været lidt skeptisk med Nait, og har hørt meget blandet.
Musical Fidelity kender jeg ikke rigtig, men vil lige kigge nærmere på det mærke.

Men hvad med Primare I21?

Skeptisk ? hvorfor, den er en kæmpe salgssucces med mange glade ejere derude.

Klart er en XS bedre og kraftigere men prisen er også en anden. Du kan få 5i brugt og gensalgs værdien er høj hvis den ikke er noget for dig..

Jeg ville dog nok vælge en af de mindre MA versioner medmindre dit rum er stort eller du er en basfreak (for meget)

Beklager har kun hørt Primare få gange og det var næsten gabende kedeligt, ingen oplevelse, ingen lyst til at høre mere..

Chrotto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

kvickly skrev:

Chrotto skrev:
Jeg har altid været lidt skeptisk med Nait, og har hørt meget blandet. Musical Fidelity
kender jeg ikke rigtig, men vil lige kigge nærmere på det mærke. Men hvad med Primare I21?

Skeptisk ? hvorfor, den er en kæmpe salgssucces med mange glade ejere derude.

Klart er en XS bedre og kraftigere men prisen er også en anden. Du kan få 5i brugt og gensalgs værdien er høj hvis den
ikke er noget for dig..

Jeg ville dog nok vælge en af de mindre MA versioner medmindre dit rum er stort eller du er en basfreak (for meget)

Beklager har kun hørt Primare få gange og det var næsten gabende kedeligt, ingen oplevelse, ingen lyst til at høre
mere..

Okay, så lyder det lidt som om at Primare ikke er noget.
Men grunden til at jeg er skeptisk med Nait, er at jeg ved at læse lidt rundt omkring, kan se at folk ikke er så glade for Naim
5i, fordi den ikke er så stærk igen. Og nu er det jo ikke ligefrem nogle små højttalere jeg har købt, så de skal jo helst have
noget at leve af.

Jeg har fundet en MUSICAL FIDELITY A5, som tiltaler mig, men har ikke pengene lige pt.. det er lidt røv

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Du får lige Stereophiles test af Exposure 2010s http://stereophile.com/integratedamps/1105exposure/

Bemærk at den bliver indrangeret i deres højeste klasse A. Personligt mener jeg også at den fortjener det, trods den yderst behagelige pris. Virkelig et hit til pengene IMHO.

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Chrotto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:

Du får lige Stereophiles test af Exposure 2010s
http://stereophile.com/integratedamps/1105exposure/

Bemærk at den bliver indrangeret i deres højeste klasse A. Personligt mener jeg også at den fortjener det, trods den yderst
behagelige pris. Virkelig et hit til pengene IMHO.

Og du tror at den fint vil kunne trække mine højttalere?

PFM20532
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2009
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Det kan godt være du har et issue med at trække disse højtalere men mange watt er ikke altid løsningen. Kan du få råd til en pre/power kombination er der mange muligheder derude. Det bedste vil klart være at få skidtet hjem og sat perfekt op. Prøv nogle forhandlere i nærheden, måske er de villige til at udlåne for at du kan få en ide' om behovet, måske endda der er nogle herinde som vil hjælpe..?

Som et kuriosium kan jeg erindre en sammenligning med min daværende 45W Naim effekt imod en kammerats 200W Rotel ditto...en lytte seance resulterede i 45Watteren havde mere krop og naturtro dynamik og kunne spille rigeligt højt på involverede Time Window speakers, Rotel'en lød tynd og upræcis med usammenhængende lyd der decideret var irriterende ifht den lille Englænder. OK Rotel kunne spille lidt højere og på disco level men det var ingen nydelse..Jeg husker stadig det desperate udtryk i vennens ansigt, alt imens jeg smilede meget bredt

Prøv evt at konsultere fabrikken hvad de anbefaler evt kig test igennem for at se reference grejet..

Til top Vis PFM20532's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PFM20532

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

PFM20532 skrev:

Det kan godt være du har et issue med at trække disse højtalere men mange watt er ikke altid løsningen. Kan du få råd til en pre/power kombination er der mange muligheder derude. Det bedste vil klart være at få skidtet hjem og sat perfekt op. Prøv nogle forhandlere i nærheden, måske er de villige til at udlåne for at du kan få en ide' om behovet, måske endda der er nogle herinde som vil hjælpe..?

Som et kuriosium kan jeg erindre en sammenligning med min daværende 45W Naim effekt imod en kammerats 200W Rotel ditto...en lytte seance resulterede i 45Watteren havde mere krop og naturtro dynamik og kunne spille rigeligt højt på involverede Time Window speakers, Rotel'en lød tynd og upræcis med usammenhængende lyd der decideret var irriterende ifht den lille Englænder. OK Rotel kunne spille lidt højere og på disco level men det var ingen nydelse..Jeg husker stadig det desperate udtryk i vennens ansigt, alt imens jeg smilede meget bredt

Prøv evt at konsultere fabrikken hvad de anbefaler evt kig test igennem for at se reference grejet..

Hvilken NAP er der tale om? Hvilke højttalere spillede i på? Disse faktorer er ret væsentlige, men dem udlader du?

PFM20532
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2009
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Hvorfor så aggressiv ? - jeg udelader ikke noget - med vilje, snarere forsøger jeg at hjælpe med min ringe viden og erfaring, andre kan have andre synspunkter, fint med mig.

Højtalerne er nævnt, nemlig Time Window.

Samtlige Naim Nap lyder ikke en verden fra hinanden og en 45W er jo en Nap 90 (45+45w) ved en ohmsk belastning og 30+30w, husker ikke lige disse belastnings detaljer. Men til rådighed var også en Nap 140 som så er på 2x70W, en bedre forstærker alt ialt efter min mening. Pointen var at sætte tingene på spidsen og i perspektiv... - en "mange watt" forstærker er ikke altid bedre end en på papiret low watt, nærmere tværtimod i min verden.

Jeg erkender at disse TM højtalere nok er nemme at trække uden jeg er hundrede på dette..

Til top Vis PFM20532's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PFM20532

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes