| Forfatter |
|
Gupta Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hifi folk's ! :)
Jeg er lige flyttet i lejlighed og har besluttet mig for at udnytte free-to-air kanaler, altså - som jeg nu har lært - et DVB-T signal med en stueantenne. jeg har derfor købt en DVB-T antenne og har været på jagt efter en digital box.. jeg har så fundet en Samsung dcb-h360r som jeg ville bruge til min antenne.
MEN, klovn som jeg er .. havde jeg overset at det selvfølgelig er en DVB-C box ! og nu er den købt.. så mit spørgsmål er, kan denne DVB-C tuner afkode DVB-T signaler? det burde jo sige sig selv .. men jeg har ikke kunne finde svar på det på nettet.. og der er jo en lille chance for at det kan lade sig gøre? så.. er der nogen der ved det eller har erfaring med at bruge DVB-C til antenne?
Jeg beklager på forhånd hvis det er et dumt spørgmål .. :D
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger


Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Gupta
Velkommen på forum. Du bliver desværre nødt til at indse, at du har gjort en fejlinvestering. Hvis boksen vitterligt kun er en DVB-C tuner (og det lader det til, kan jeg læse mig til), er der ikke noget at gøre. Den kommer aldrig til at kunne modtage DVB-T signal. De fleste bokse derude er udelukkende DVB-T bokse, så du har været meget uheldig, at du netop har købt en af de få DVB-C tunere.  __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
Gupta Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Martin!
Mange tak for dit svar - det var hvad jeg frygtede.. men kunne bare ikke finde et sted hvor det stod klart. :) Så er det godt at sådan en er i høj kurs i øjeblikket.
Endnu en gang tak for svaret.
- Gupta
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger


Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velbekomme. Nej, jeg tror heller ikke, at du får nogen problemer med at afsætte dit fejlkøb. __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
Gupta Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der mangler en DVB-C tuner??
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger


Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gupta
Du må ikke sælge igennem forummet. Tag et billede af kalorius og opret en salgsannonce under Køb-Salg-Bytte her på sitet. Så skal den nok blive solgt. Der er en del, der gerne vil have sådan en. 
Med venlig hilsen __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
Gupta Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg beklager! Jeg er ny på forummet, så det havde jeg lige overset.
Tak for tippet!
|
| Til top |
|
| |
alterego Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 24 Januar 2010 kl. 02:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og for at undgå endnu et fejlkøb, så find en tuner med MPEG-4 (Også kaldet h.264) kompression - ikke bare det nuværende MPEG-2.
Efter 2012 bliver alt kun sendt som MPEG-4 
|
| Til top |
|
| |