Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 11:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: DVB-C tuner til DVB-T signal? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gupta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Hej hifi folk's ! :)

Jeg er lige flyttet i lejlighed og har besluttet mig for at udnytte free-to-air kanaler, altså - som jeg nu har lært - et DVB-T signal med en stueantenne.
jeg har derfor købt en DVB-T antenne og har været på jagt efter en digital box.. jeg har så fundet en Samsung dcb-h360r som jeg ville bruge til min antenne.

MEN, klovn som jeg er .. havde jeg overset at det selvfølgelig er en DVB-C box !
og nu er den købt..
så mit spørgsmål er, kan denne DVB-C tuner afkode DVB-T signaler? det burde jo sige sig selv .. men jeg har ikke kunne finde svar på det på nettet.. og der er jo en lille chance for at det kan lade sig gøre? så.. er der nogen der ved det eller har erfaring med at bruge DVB-C til antenne?

Jeg beklager på forhånd hvis det er et dumt spørgmål .. :D

Til top Vis Gupta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gupta Besøg Gupta's Websted
 
Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 395
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Kære Gupta

Velkommen på forum. Du bliver desværre nødt til at indse, at du har gjort en fejlinvestering. Hvis boksen vitterligt kun er en DVB-C tuner (og det lader det til, kan jeg læse mig til), er der ikke noget at gøre. Den kommer aldrig til at kunne modtage DVB-T signal. De fleste bokse derude er udelukkende DVB-T bokse, så du har været meget uheldig, at du netop har købt en af de få DVB-C tunere.



__________________
Martin Hinge

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier
 
Gupta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Hej Martin!

Mange tak for dit svar - det var hvad jeg frygtede.. men kunne bare ikke finde et sted hvor det stod klart. :)
Så er det godt at sådan en er i høj kurs i øjeblikket.

Endnu en gang tak for svaret.

-  Gupta

Til top Vis Gupta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gupta Besøg Gupta's Websted
 
Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 395
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Velbekomme. Nej, jeg tror heller ikke, at du får nogen problemer med at afsætte dit fejlkøb.

__________________
Martin Hinge

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier
 
Gupta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Er der nogle der mangler en DVB-C tuner??
Til top Vis Gupta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gupta Besøg Gupta's Websted
 
Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 395
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Hej Gupta

Du må ikke sælge igennem forummet. Tag et billede af kalorius og opret en salgsannonce under Køb-Salg-Bytte her på sitet. Så skal den nok blive solgt. Der er en del, der gerne vil have sådan en. 

Med venlig hilsen



__________________
Martin Hinge

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier
 
Gupta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Jeg beklager!
Jeg er ny på forummet, så det havde jeg lige overset.

Tak for tippet!

Til top Vis Gupta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gupta Besøg Gupta's Websted
 
alterego
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 02:52 | IP-adresse registreret  

Og for at undgå endnu et fejlkøb, så find en tuner med MPEG-4 (Også kaldet h.264)  kompression - ikke bare det nuværende MPEG-2.

Efter 2012 bliver alt kun sendt som MPEG-4 

Til top Vis alterego's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alterego
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes