Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 20:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Xindak vs. Cayin (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg står og skal ud og købe en ny forstærker (og cd afspiller). Jeg har kigget på Xindak XA 6950 og Cayin 252B. Jeg skal ud og låne Cayin forstærkeren i weekenden, men har ikke mulighed for at høre Xindak da jeg befinder mig på sjælland og ikke mener den forhandles her. Hvis den gør er i velkomne til at rette mig

Er der nogen der kan hjælpe mig med lidt info om hvordan Xindak'en er i forhold til Cayin? Kræfter, ydelse, lyd osv?

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
Til top Vis HIFI-Hippo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI-Hippo

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

..hej jeg har haft xindaken... den spiller super fedt..! MEN  den er desværre ikke super når man skal have lidt baggrundsmusik..!  den springer for meget i volumen.. jeg må desværre sige jeg solgte min pga af dette..! jeg har desværre læst andre steder om dette problem..!  men jeg skal ikke sige det er alle der gør det men for din egen skyld prøv om du syntes den springer for meget i volume..   go jagt mvh
Til top Vis kenneth74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth74

the power
Branchemedlem
Branchemedlem
Bindesbøl Audio

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

HEJ

Jeg kan klart anbefale Xindak, har haft den i mit setup de sidste 2 år, jeg tror ikke du får bedre forstærker til prisen.

Det med Volume kontrolen er det rene vrøvl efter min mening.

Til top Vis the power's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the power

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2010 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

...hvis man har nedsat hørelse er det måske ikke et problem... det er et kendt problem fra den danske importør.. og er set flere på nette andre der syntes det var irreterene.. men jeg kommer kun med min oplevelse omkring den xindak..

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

kenneth74 skrev:
...hvis man har nedsat hørelse er det måske ikke et problem... det er et kendt problem fra den danske importør.. og er set flere på nette andre der syntes det var irreterene.. men jeg kommer kun med min oplevelse omkring den xindak..
det kan vel skyldes at du har højtalere med høj føllsomhed.

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2010 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

faktisk tror det var "normal" følsomhed det var nogle elac 207 gulv.. jeg prøvede faktisk med nogle dæmpnings phonostik .. men stadig et problem for mig..

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har Cayin 353B og CD353,og jeg må sige at det er det bedst lydende anlæg jeg har haft til dato......Kæmpe overskud og masser af detaljer.Har så aldrig hørt Xindak´s produkter,så jeg kan ikke komme med nogen sammenligning.

BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP

Til top Vis carcass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carcass

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2010 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Hej, tak for jeres svar. Jeg tænkte nok der kun var varme anbefalinger hele vejen igennem. Jeg har godt hørt det med volumenkontrollen, både hos Cayin og Xindak. Det kan selvfølgelig være irriterende, men man må jo se hvordan det er.

Der er ikke nogen af jer der ved om man kan få Xindak på sjælland vel?

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Er det ikke kun hvis man bruger remoten, at de tager store spring i volume?

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2010 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Jo det mener jeg også, der burde vel forhåbentligt ikke være noget i vejen med kontrollen på forstærkeren 

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

..nej desværre er det også når man bruger den via remote eller manuelt det er det samme spring den laver..!!  det er ikke sikkert det er noget problem for dig..! men jeg kunne ikke have det og så er den heller ikke helt billig ..så for mig var det mørkeligt at man ikke kunne indstille de spring den laver noget bedere.   jeg mener den har 120 trin og trin o stille 1 stille 2 lidt meget lavt  3 så havede vi problemet.. :)  men resten af vejen op virkede den iorden..

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

det problem kenneth74 beskriver kan jeg slet ikke kende... kender både 6950 og 6950v og ingen af de problemer har jeg oplevet ved nogen af dem... kun rigtig lyd til prisen.. meget endda

mvh

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

.. 6950 og 6950v har heller ikke samme volume kontrol . det er 2 forskelige systemer.. forjeg har selv haft xindak 6900 som ligner 6950v og har samme volume kontrol . og det fungerede perfekt.! men den 6950 jeg havede sprang for meget volumen..

Real_Zeke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg ligger selv inde med Cayin 252b, og hold da op hvor er den lækker, remoten kan du bare smide ud. Så har du kun lækkert grej tilbage :)

Se evt. mit anlæg.

Min tidligere amp var en topmodel fra onkyo til 15k, den der cayin toppede den max. (var godt nok også en surr. men alligevel)

Cayin'en vil spille alt hvad du smider på den, du må bare lære at leve med manuel skif mellem kanalerne ^^ (god motion, hurra.) I mine øjne ville en fuldt fjernbetjent 252b'er være den ideelle forstærker. (353 er det, den er bare grim i designet.)

Nordost Blue heaven
Nordost Super flatline
Mit setup
Til top Vis Real_Zeke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Real_Zeke

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

HIFI-Hippo skrev:

Der er ikke nogen af jer der ved om man kan få Xindak på sjælland vel?

JJ Teknik / Av - centrum i Farum sælger Xindak http://www.avcentrum.dk/group.asp?group=26

Peronligt har jeg haft dårlige erfaringer med de rene kinesermærker, specielt finish, betjening og holbarhed har skuffet.

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2010 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg må sige jeg er godt nok spændt på den volumen kontrol på de 2 mærker efterhånden, sådan som det bliver diskuteret. 

Morten A.: Tak for tippet, så kan jeg i det mindste høre begge forstærkere og bedømme om det er noget der skal stå i mit hjem i fremtiden :)

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2010 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

En update følger selvfølgelig efter weekenden 

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

kenneth74 skrev:

.. 6950 og 6950v har heller ikke samme volume kontrol . det er 2 forskelige systemer.. forjeg har selv haft xindak 6900 som ligner 6950v og har samme volume kontrol . og det fungerede perfekt.! men den 6950 jeg havede sprang for meget volumen..

ved godt de er forskellige men kan stadigvæk ikke kende problemer.. man skal jo ikke benægte du har haft problemet... siger kun jeg ikke kan nikke genkendende til det

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2010 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

.. helt enig..! 

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Hej, så er der blevet lyttet lidt frem og tilbage. Desværre kun på Cayin 252B, da AV-Centrum i Farum ikke havde åbent i weekenden. Forstærkeren blev først testet på et par Amphion højtalere hos en ven hvilket var en ganske positiv oplevelse. Højtalerne bliver normalt trukket af en NAD S300 og man må sige at 252'eren ikke stod tilbage for den. Lyden blev mere klar og direkte. Allerede der var jeg meget tilfreds.

Da den kom hjem hvor den måske skulle bo i fremtiden er det en lidt lavere klasse højtalere der blev spændt for. Et par Dali Evidence 470. Har haft disse højtalere i ca. 2 år efterhånden og har altid været glad for deres lyd. Indtil videre har Dali'erne spillet med en Marantz 5003 i surround. Denne har dog også gjort det virkeligt godt, men efter at have sat 252'eren på var der mere styr på højtalerne. Bassen blev mere præcis og fik mere fylde. Flere detaljer sprang frem og stereo-perspektivet blev (som håbet) fuldendt. Det var en meget positiv oplevelse. Jeg har allerede på fornemmelsen at jeg nødt til at bestille en forstærker i sølv som kan bo hjemme hos mig Næste skridt bliver så en ny cd-afspiller (har en Denon DCD-1455R nu).

Jeg tror dog ikke jeg får hørt Xindak'en, men føler heller ikke jeg går glip af noget da 252'eren har indfriet de forventninger jeg havde til en eventuel ny forstærker.

Og så er der lige det sidste: Volumenkontrollen og fjernbetjeningen. Ja, jeg troede det var løgn da jeg så fjernbetjeningen, men tænkte "pyt, universalfjernbetjeningen må tage over". Volumen delen var lidt sjov. På Amphion højtalerne mærkede vi intet til at den sprang, den var faktisk meget nem at indstille. Da jeg kom hjem på Dali'erne var det straks lidt sværere at styre. Dog ikke sådan at jeg vil betegne det som et reelt problem. Min gamle Denon 1055R forstærker havde samme problem. Men jeg kan dog godt forstå hvis man bliver irriteret over at det er umuligt at fintune sin volumen når man sidder og lytter.

Det var alt herfra, kan som sagt kun sige jeg er tilfreds og vil nok snarest bestille en sølv 252'er til at stå i min stue

Tak for al jeres hjælp

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes