| Sendt: 24 Januar 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nogen skulle være interesserede, har jeg indtil videre fundet denne:
http://www.burninwave.com/#freqsweep
Desuden ligger der et lille program på min Ubuntu, der hedder speaker-test, som er godt til at undersøge systemet.
Det er en let måde at gennemgå systemet for dårlige stikforbindelser. Jeg opdagede f.eks at et af mine bananstik ikke var trykket helt i ved at gå rundt og rokke lidt med kablerne med et testsignal på. Også en god måde at undersøge lytterummet.
Den forklaring jeg har fundet om pink noise er at det skulle være godt til at finde uheldige resonanser. Det bør lyde som "ren" støj. Hvis man kan høre toner i det er det et tegn på et problem med lytterummet.
mvh Torsten
|