| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Sidst jeg skrev på dette forum efterspurgte jeg erfaringer på Harbosound Sub 10 subwoofer. Tak for hjælpen den gang.
Jeg besluttede mig at købe den, og vil lige skrive min erfaringer, da der ikke er meget at finde omkring den subwoofer på nettet. Jeg leder ikke efter svar eller kommentarer, selvom de selvfølgelig er velkomne, men jeg vil bare skrive lidt, så eventuelle fremtidige købere ved hvad de står foran.
Jeg er forholdsvis glad for købet. Subben leverer fin og ikke mindst dyb bas, uden at det buldrer. Jeg har haft lidt problemer med at indstille den korrekt - det er svært at indstille den så den både lyder godt under film og under musik.. indtil videre er det enten-eller.. Jeg bruger den mest til film, så det er dét den er indstillet til... Det er nok noget med min opsætning af enten surround forstærker eller knapperne bag på subben. Der er både volume, frequency og boost/gain...
Finishen ser pæn ud, faktisk helt ok. kigger man nærmere, samt skiller den ad, kan man se at den er forholdsvist billigt lavet. Fødderne er noget lign. det billigste plastikgummi-ting, ligner noget fra en omsmeltet plastik-palle.. Men de fungerer fint, og jeg ser dem slet ikke.
Jeg har een negativ ting ved den, noget som irriterer mig en hel del og det er, at den summer når den står tændt. Det er kun en gang i mellem.. Det er en spole som står og "synger" og det er faktisk p***e træls. Jeg har ringet til forhandleren, og han tilbød mig enten at sende den op (men det ville være spild af hans tid lød det nærmest som om) eller jeg "kunne lige selv åbne op til forstærkeren og sætte noget gummi eller pap mellem spolen og kabinettet, det ville sikkert løse problemet" .... En anden ting er, at den fanger min mobiltelefon, selvom telefonen ligger 1½-2 meter væk.. sender man en SMS, skifter den netværk (sker heldigvis ikke tit, der er god dækning her) eller andet, så kommer der lige "duu dudududuud" nede fra subben.. Argh?
Alt i alt er den udmærket til mit behov som er, at se film.. Det fungerer den rigtig godt til, pånær når den lige får et flip og beslutter sig for at stå og brumme/synge med.. total irritererne i de stille scener i film, der er jo ikke action hele tiden...
Skulle jeg købe een igen, ville jeg teste den meget de første 14 dage og se om den begynder at brumme/synge med, hvis den gør det ville jeg sende den retur.. jeg gider ikke lamme løsninger med selv at skulle skille min sprit nye elektronik til 3000kr ad for at sætte gummi-klodser i spænd inde i den...
6 ud af 10 stjerner.
|