| Forfatter |
|
Per.G Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 183
|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har anskaffet mig en squeezebox duet og sidder og kigger lidt på mulighederne for at lave rumkorrektion vha. DRC, inguz, brutefir og hvad det nu hedder.
Inguz har nogle systemanbefalinger til windows folk (mig):
.NET 2.0, with at least 2GHz processor, at least 512MB RAM, and at least 10GB free disk space.
Dette kan jeg umiddelbart godt honorer på min pc. Men jeg påtænker at anskaffe en NAS og køre molevitten derfra. Jeg har kigget kigget lidt på readyNAS duo's specifikationer og kan ikke finde noget om dens hurtighed i GHz.
Er der nogen der kan hjælpe evt. selv har erfaringer omkring ovenstående
Mvh Per
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til at du ikke finder noget om GHz i forbindelse med ReadyNAS Duo er nok fordi MHz rækker længe :) Nej, lidt seriøst. Inguz vil ikke virke
på ReadyNAS Duo. Den har en SPARC cpu som er klokket til nogle få hundrede MHz, ej heller har den hardware fpu, så det er helt og aldeles
no-go desværre.
|
| Til top |
|
| |
madklub Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøvede det på min Synolygy 207+. Der kom kun digital støj ud.
__________________ madklub
|
| Til top |
|
| |
Per.G Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Tak for de hurtige svar.
Hvad gør den kloge så? pc baseret løsning med NAS som Flac-lager? eller pc med almindelige eksterne hardiske?
mvh Per
|
| Til top |
|
| |
WernerClausen Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 177
|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dropper projektet - det er muligt man kan indstille lyden til punktet af en mikrofon, men de samme forudsætninger er ikke gældende 5 cm til den
ene eller den anden side...Desuden er et system som fx Inguz ikke opdateret til de nye SC versioner.
Iøvrigt anbefaler jeg at bruge 45 min på at se denne: http://www.youtube.com/watch?v=BYTlN6wjcvQ
--
Werner
|
| Til top |
|
| |
Gnist Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 31 Januar 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører Inqus sammen med Squeezeserver 7.5 på en windows 7 maskine, med lidt hjælp fra squeezebox forrumet kører det
upåklageligt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2010 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gnist skrev:
Jeg kører Inqus sammen med Squeezeserver 7.5 på en windows 7 maskine, med lidt hjælp fra squeezebox forrumet kører det upåklageligt |
|
|
Men bruger du det til rumkorrektion (dvs har du initialiseret det med mikrofon osv) eller blot equalizer?
-- Werner
|
| Til top |
|
| |
Per.G Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2010 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Werner og Gnist.
Werner:
Ja der er jo sagt meget for og imod DSP på rummet. Men uanset vil gerne give det en chance, måske enden på det hele bliver at det kun skal bruges nederst op til et par 100HZ, måske slet ikke. Om ikke andet danner jeg en erfaring der er min.
Bortset fra det så er det et fint link.
Gnist:
Jeg har kigget lidt på det i dag og downloadet og installeret det jeg syntes at forstå jeg skal bruge. Derudover har jeg luret lidt på inguz-vejledningen som godt nok ikke er til squeezeserver, men det ligner altså temmelig meget hinanden, så jeg var fortrøstningsfuld allerede inden jeg læste at det virker hos dig på samme squeezeserver.
Arbejdsugen kalder så jeg kommer ikke længere nu, bortset fra lige at få kigget lidt på det forum.
Mvh Per
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per.G skrev:
| Ja der er jo sagt meget for og imod DSP på rummet. Men uanset vil gerne give det en chance, måske enden på det hele bliver at det kun skal bruges nederst op til et par 100HZ, måske slet ikke. Om ikke andet danner jeg en erfaring der er min. |
|
|
Det forstår jeg godt. Held og lykke med projektet :)
-- Werner
|
| Til top |
|
| |