| Forfatter |
|
PeKo Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 616
|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer 
Jeg er den lykkelige ejer af et sæt SNELL B og er interesseret i at høre fra andre der har samme højtalere... Jeg tror ikke der er mange af slagsen i Danmark, men det vil være sjovt at se om der er andre...
Her kan man læse om dem:
http://regonaudio.com/Snell%20Type%20B%20Loudspeakers.html

__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
|
Hej med jer 
Jeg er den lykkelige ejer af et sæt SNELL B og er interesseret i at høre fra andre der har samme højtalere... Jeg tror ikke der er mange af slagsen i Danmark, men det vil være sjovt at se om der er andre...
Her kan man læse om dem:
http://regonaudio.com/Snell%20Type%20B%20Loudspeakers.html

|
|
|
Hej Per....
Dem gad jeg godt ha fingrene i...... Jeg har haft alt Snell gennem tiderne, både de gamle, og nyere modeller..... Mangler bare lige Snell B...... Sig endelig til hvis de skal sælges en dag..... Ellers må du give en kop kaffe en dag, Vil meget gerne høre dem.
Mvh
Allan
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allan Du skal være velkommen til en kop!
Tak skal du have. De er vist fra midt i 90'erne . Jeg har haft selv samme sæt for 5 år siden og har handlet tilbage med ham jeg solgte dem til. Så historien er lidt sjov. Siden jeg solgte dem, har jeg manglet Snell lyden - især den fra Snell B. Jeg har jo haft flere forslellige af slagsen, som du kan læse om i tråden med Snell Logen Både AIII-i og Snell B Minor har været i stuen, mine B'er er efter min smag langt bedre.
Jeg har haft GamuT L7, Audio Vector Signature, System Audio SA7K Master, B&W 801 MK3, KEF 107.2, JM Lab Focal Electra 1027, Martin Logan, Infinity IRS Sigma og Infinity IRS Omega - alle sammen fine højtalere med hver deres genre i lyden. Disse her Snell B er helt specielle og har en klang, et perspektiv og en dybde, jeg aldrig har hørt magen. Derfor var det en lettelse, at den tidligere køber ville handle med mig, da der efter min bedste overbevisning ikke er mange af slagsen her i DK.

__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PeKo
Tillykke med dem (igen  ). Den B konstruktion har altid set meget spændende ud, men jeg har aldrig hørt dem
Jeg ved ikke om du kender det lille Norske Snell forum og arkiv på http://www.snell.no/forum/? Ellers er du meget velkommen til at
deltage i løjerne. Vi kunne godt bruge nogle flere
|
| Til top |
|
| |
lassencad Udelukket fra forum

Banned for life!!!
Bruger siden: 19 December 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 330
|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
TILLYKKE. Jeg kunne også godt tænke mig en dag at lytte til dem igen. Carsten
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Eggers 
Jamen, det er da et lyt værd! Du er velkommen i stuen efter aftale. Så kunne jeg lyte dine AIII - spændende!! Tak for link til Snell forum, jeg dykker ind med det samme...
Vi snakkes!
eggers skrev:
Hej PeKo Tillykke med dem (igen ). Den B konstruktion har altid set meget spændende ud, men jeg har aldrig hørt dem Jeg ved ikke om du kender det lille Norske Snell forum og arkiv på http://www.snell.no/forum/? Ellers er du meget velkommen til at deltage i løjerne. Vi kunne godt bruge nogle flere
|
|
|
__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Carsten, vi finder sagtens en demo her i stuen!
lassencad skrev:
TILLYKKE. Jeg kunne også godt tænke mig en dag at lytte til dem igen. Carsten
|
|
|
__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se du er fra Vest, ved du godt vi har en HIFI-klub her på HIFI4ALL?
PeKo skrev:
|
Hey Eggers 
Jamen, det er da et lyt værd! Du er velkommen i stuen efter aftale. Så kunne jeg lyte dine AIII - spændende!! Tak for link til Snell forum, jeg dykker ind med det samme...
Vi snakkes!
eggers skrev:
Hej PeKo Tillykke med dem (igen ). Den B konstruktion har altid set meget spændende ud, men jeg har aldrig hørt dem Jeg ved ikke om du kender det lille Norske Snell forum og arkiv på http://www.snell.no/forum/? Ellers er du meget velkommen til at deltage i løjerne. Vi kunne godt bruge nogle flere
|
|
|
|
|
|
__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
Jesper L Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er rigtig fine dine B´er. Ser ud til at være i rigtig flot stand. Og ja - Snell lyden er vanedannende __________________
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper L skrev:
De er rigtig fine dine B´er. Ser ud til at være i rigtig flot stand. Og ja - Snell lyden er vanedannende  |
|
|
Takker Kan også se at du er godt forsynet...
__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
Jesper L Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe...ja der røg lige en djævel i mig fornyligt __________________
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper L skrev:
Hehe...ja der røg lige en djævel i mig fornyligt  |
|
|
OKAY - spændende Du har måske handlet dine Snell for nyligt? Hvad står de i, sådan nogle AIII..
__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
Jesper L Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yeps - har haft mine J´er i ca. 20 år. Har alle de år set langt efter AIII´erne, og da muligheden fornyligt bød sig til 8K, sprang
jeg på. Og har IKKE fortrudt et sekund. De lyder bare bedre og bedre __________________
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper L skrev:
Yeps - har haft mine J´er i ca. 20 år. Har alle de år set langt efter AIII´erne, og da muligheden fornyligt bød sig til 8K, sprang jeg på. Og har IKKE fortrudt et sekund. De lyder bare bedre og bedre  |
|
|
Det kan jeg godt forstå, 8K er da også et kup! Er det AIII eller AIII-i modellen? Og hvilken farve? Har du billeder af herlighederne?? Overvejer at lave en SNELL-loge igen, her på HIFI4ALL. Har du set den gamle tråd? Kan evt. smide et link.. Der er masser af AIII snak og billeder!
HYGGE __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
Kan se du er fra Vest, ved du godt vi har en HIFI-klub her på HIFI4ALL?
PeKo skrev:
Hey Eggers 
Jamen, det er da et lyt værd! Du er velkommen i stuen efter aftale. Så kunne jeg lyte dine AIII - spændende!! Tak for link til Snell forum, jeg
dykker ind med det samme...
Vi snakkes!
eggers skrev:
Hej PeKo Tillykke med dem (igen ). Den B konstruktion har altid set meget
spændende ud, men jeg har aldrig hørt dem Jeg ved ikke om du kender det lille Norske Snell forum og
arkiv på http://www.snell.no/forum/? Ellers er du meget velkommen til at deltage i løjerne. Vi kunne godt
bruge nogle flere  |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tak for invitationen. Desværre bor jeg i udlandet så det bliver lidt svært lige at komme forbi. Jeg valgte ‘Vestsjælland’ fordi det er der jeg oprindeligt
kommer fra. Der var ikke mulighed for at vælge min bopæl mere præcist i listen
Men jeg lagde godt mærke til jeres hifi-klub for vestsjælland, det lyder eller virkelig hyggeligt
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se at de oprindelige Snell B har en aludome diskant. Den diskant der sidder i dine var vist ikke på markedet i starten af halvfemserne. Har du selv skiftet diskanterne?
Fantastisk flotte kabinetter iøvrigt. Jeg får helt lyst til at eje et par. Er fineren også matchet med gulvet 
Der er 2 sæt Snell B til salg på Ebay til dem der kommer først!
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
nesdam skrev:
|
Jeg kan se at de oprindelige Snell B har en aludome diskant. Den diskant der sidder i dine var vist ikke på markedet i starten af halvfemserne. Har du selv skiftet diskanterne?
Fantastisk flotte kabinetter iøvrigt. Jeg får helt lyst til at eje et par. Er fineren også matchet med gulvet 
|
|
|
Hejsa
Øøøøøhh nej? Jeg har ikke skiftet noget - men det er da interessante oplysninger du giver her. Har du specs eller data på dem, for jeg har ingenting.. Ville rigtigt gerne have noget materiale på dem. Jeg købte dem brugt i sin tid, så det må være den første ejer der evt. har skiftet dem. De spiller som de skal, men jeg er ikke klar om den org. diskant er bedre - eller omvendt?
Hygge, vh Per __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
nesdam skrev:
|
|
|
|
Hejsa
Øøøøøhh nej? Jeg har ikke skiftet noget - men det er da interessante oplysninger du giver her. Har du specs eller data på dem, for jeg har ingenting.. Ville rigtigt gerne have noget materiale på dem. Jeg købte dem brugt i sin tid, så det må være den første ejer der evt. har skiftet dem. De spiller som de skal, men jeg er ikke klar om den org. diskant er bedre - eller omvendt?
Hygge, vh Per
|
|
|
PS. Har du link til EBAY annonce? Kan varmt anbefale dem og du er velkommen til en lytter! Finéren er ikke tilpasset gulvet, selvom det ligner lidt Højtalerne er mørkere og er for øvrigt lige blevet behandlet med træolie...  __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
Jesper L Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
Jesper L skrev:
Yeps - har haft mine J´er i ca. 20 år. Har alle de år set langt efter AIII´erne, og da muligheden fornyligt bød sig til 8K, sprang jeg på. Og har IKKE fortrudt et sekund. De lyder bare bedre og bedre  |
|
|
Det kan jeg godt forstå, 8K er da også et kup! Er det AIII eller AIII-i modellen? Og hvilken farve? Har du billeder af herlighederne?? Overvejer at lave en SNELL-loge igen, her på HIFI4ALL. Har du set den gamle tråd? Kan evt. smide et link.. Der er masser af AIII snak og billeder!
HYGGE |
|
|
Billeder her Det er AIIIi modellen. Kender godt Snell loge tråden - læste samtlige indlæg inden jeg købte dem Ville være fint med en Snell loge igen - jeg har iøvrigt oprettet en FB gruppe for Snellomaner herDerudover har jeg købt Snell.dk domænet - tænkte på at lave noget der også. __________________
|
| Til top |
|
| |
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
En Snell loge igen :-) - Jeg har lige PT følgende C IV, D, J IV og et sæt Q.
Kunne da være fristende.
MVH Jan
|
| Til top |
|
| |