Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 17:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Du’r det? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet at poste indlæg to gange før,men uden svar, så de blev slettet igen. Måske gjorde jeg det for langt. Nu prøver jeg at gøre det enkelt: Er det her værd at bruge penge på?http://www.tentlabs.com/Products/Tubeamp/page24/page24.html

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 01 Februar 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige læst det igennem og det ser fornuftigt ud...men er det svært at just. dem selv. Hvis der er et pot med kærv som kan just. uden at skille forstærkere og ligeså et målepunkt. Hvis de ikke har det kan det laves og så tager 15sek at lave just. når den er varm.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 02:10 | IP-adresse registreret  

Svend88 skrev:

Jeg har prøvet at poste indlæg to gange før,men uden svar, så de blev slettet igen. Måske gjorde jeg det for langt. Nu prøver jeg at gøre det enkelt: Er det her værd at bruge penge på?http://www.tentlabs.com/Products/Tubeamp/page24/page24.html

Hva' koster det?

Jeg bemærker at sælger skriver: Paypal charges money for the transfer. Please add 4% to the total to cover fees charged by Paypal.

Er det egentlig lovligt?

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Sendt: 02 Februar 2010 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Jeg har lige læst det igennem og det ser fornuftigt ud...men er det svært at just. dem selv. Hvis der er et pot med kærv som kan just. uden at skille forstærkere og ligeså et målepunkt. Hvis de ikke har det kan det laves og så tager 15sek at lave just. når den er varm.

mvh

Det er en håndbygget SE og der skal loddes en ledning af og på igen efter måling. Jeg så da han målte BIAS på den. Teoretisk set er det nemt nok. Men i praksis, så er jeg ikke god til at lodde og højspænding skal jeg ikke i nærheden af. Det er en super forstærker, som jeg er meget glad for, men havde jeg kendt til automatisk BIAS da jeg undersøgte markedet, så havde jeg købt en forstærker med det. Men hvis jeg kan få det modeficeret med automatisk BIAS, så er det jo perfekt. Et tillægsspørgsmål: Jeg har ekstra set af alle rør liggende (samme slags og ubrugte) Hvis jeg fik automatisk BIAS i, vil jeg så kunne sætte nye rør i uden at skulle have justeret BIAS manuelt igen og skal det være sætvis, el. kan jeg nøjes med det rør som er slidt op (når den tid kommer)?

MHT til forsendelse, så er der flere onlineshops som sælger TendLabs, så jeg finder selvfølgelig en som har orden i tingene.

Tak for jeres feedback

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Med det bias system kan du gøre præcis som du vil...det klarer det hele.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Sendt: 02 Februar 2010 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Med det bias system kan du gøre præcis som du vil...det klarer det hele.

mvh

How nice! Det er lige det jeg er ude efter. Så er det ud fra et brugervenligt synspunkt lige så godt som en transistor. Bare spille musik og ikke tænke på noget teknisk. Sådan en skal jeg ha' købt og ha' sat i.

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Svend88 skrev:

Hva' koster det?

Jeg bemærker at sælger skriver: Paypal charges money for the transfer. Please add 4% to the total to cover fees charged by Paypal.

Er det egentlig lovligt?

Mvh.
Niels

Er præcis det samme som når der kommer lidt ekstra procenter på når man bruger kreditkort som MasterCard Diners etc.

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Sendt: 02 Februar 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Nu "skylder" jeg lige at afslutte denne tråd på en ordenlig måde. Tingene går nogle gange i en sjov retning.

Jeg var fast besluttet på at få købt og monteret en automatisk BIAS (kalder jeg det) fra TentLabs og mailede til der hvor jeg har købt mit forstærkersæt for at høre om jeg ku' få modificeret min rørslæde med tentlabs' "auto BIAS". Jeg fik så en opringning her til aften. Det viser sig at EL509 rørene simplethen udgår af produktion. Da jeg har købt mit forstærkersæt for bare 8 mdr. siden, så har jeg fået tilbudt at få ombygget min 509 forstærker til dens "afløser" med andre typer rør (husker ikke hva' de hed, går op i musikken, ikke teknikken). "Afløseren" har som standard autoBIAS, der gør at jeg bare bare kan skifte rør uden manuel BIAS. Det er præcis det jeg ønskede, nu får jeg det bare som en del af en planlagt produktopgradering Da der er en del kunder før mig, så var jeg blevet kontaktet med tilbuddet på et tidspunkt, men min forspørgsel fik ham bare til at ringe med samme.

Så jeg vil bare lige fortælle med dette, at jeg altså ikke køber et produkt fra TentLabs. Jeg havde nemlig tænkt mig at komme med feedback til andre om hvordan det virkede, men det gør jeg så ikke nu. Så ved I det for en god ordens skyld.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes