| Forfatter |
|
morten3460 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har længe været på udkig efter en Avalon Klon. Gerne en Avalon Indra eller større. Er der nogle som har lavet en sådan eller kender til en opskrift et sted? Tak for hjælpen.
Tilføjelse: Det er ikke nødvendigvis en Avalon Klon - men en højtaler med Accuton mellem tone og diskant. Og almindelig bas enhed.
Har haft en Isophon højtaler med Accuton enheder - og er meget begejstret for dem - men var ikke så vild med keramisk bas.
mvh morten __________________ mvh morten
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jesper ø j Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 December 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Baby Strong Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Hvorfor direkte en klon ? Er det designet du er faldet for ? Du kunne evt. lave lignende kabinetter og bruge andre stumper ? __________________ Ikke alt det der fancy pancy honky tonky.
|
| Til top |
|
| |
morten3460 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige rettet i indlægget. Se ovenfor.
Det behøves ikke være en Avalon Klon men bare med Accuton mellemtone og diskant, men almindelig bas.
Er igang med at bygge SP44 som Troels Gravesen har designet - keramisk mellemtone - men regner med den mangler lidt på bas siden.
- morten __________________ mvh morten
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes da nok at den hollandske tråd er rigeligt seriøs - det er han sgu sluppet meget godt fra! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Baby Strong Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke bare starte forfra. Du finder en bass der passer til dit projekt, laver design, bygger banditterne, får simuleret og syet et filter. Jeg kan evt. hjælpe dig med målingen. __________________ Ikke alt det der fancy pancy honky tonky.
|
| Til top |
|
| |
ringvig Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Vi er nogle stykker som har bygget en Avalon klon som humble har gjort.
Fik lavet kabinetter med CNC maskine på møbel fabrik og lakeret dem i apple hvid.
Enheder fra thiel og partner samt mundorf delfilter fra frequence.
Hvordan skal jeg beskrive dem ? jo dette er min sidste højtaler, nu er man i havn :)
Hvis vi kan samle folk nok, kan der nok ordnes kabinetter.
Mvh
Chris
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan da lave et kit med Accuton + Eton bas, som Avalon og mange andre gør.
Men hvad er der i vejen med Accuton basser? Se de nye sandwich typer på Accuton.de
det er kun et spørgsmål om ikke at gå på kompromis = design dit eget system uden grænser, så bliver resultatet uovertruffet. 
|
| Til top |
|
| |
morten3460 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det overvejer jeg da også - kunne bare godt tænke mig at se / høre et par inden. Troels Gravesen arbejder jo på en højtaler med 10" bas og transmissions line. Jeg ser frem til det og overvejer om man kunne kombinere en sådan bund med mellemtone 3,5 " Accuton og Accuton diskant - så ville det blive lidt ala Avalon Eidelon. Men hans konstruktion arbejder med omkring 90 db - og så skal det være de nyere Accuton enheder for at matche dette.
Men som sagt behøver det ikke være Avalon Klon men det ville jo være lækkert hvis nogen havde prøvet - om ikke andet så prøvet mellemtone og diskant.
__________________ mvh morten
|
| Til top |
|
| |
morten3460 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ringvig - er det en model tilsvarende den humble beskriver - bassen? Jeg synes også den virker spændende men kunne godt tænke mig lidt større bas.
Jeg har haft Isophon Cassiano hvor jeg var begejstret for mellemtone og diskant men aldrig kom overens med bassen fra de keramiske basser - og det er egentlig derfor jeg gerne ville over i model med konventionelle basser. __________________ mvh morten
|
| Til top |
|
| |
Morse Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter min mening er Accuton diskanterne overvurderede. Der er masser af konkurrenter til lavere priser.
Men deres mellemtoner er svære at slå.
Generelt er enhederne ikke så ansvarlige for lyden som man skulle tro. Et stabilt, resonansdødt kabinet uden
stående bølger og et præcist tilpasset delefilter er helt nødvendige faktorer. Men når det kommer til enheder,
er der mange, mange jævnbyrdige konkurrenter. Membranmateriale gør det ikke alene. Et gennemført
motordesign kan ikke ses på t/s data, men afsløres på forvrængningen. Et tabsfrit ophæng kan også være
afgørende. Hvad angår membraner har AlO2 lav masse OG høj indre dæmpning, en sjælden kombination,
men til diskanter er Beryllium overlegent, og Scan-Speak er nu leveringsdygtig.
|
| Til top |
|
| |
WiredForSound Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 25 Februar 2010 kl. 01:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten,
Vi er 4 gutter der har bygget Humblehomemade hifi ht. ví har fremstillet kabinetterne i 60 mdf - fået dem fræset ud på en 5 akset cnc fræser.
der er bestykket med Accuton enheder hele vejen igennem. vi har brugt 2007 crossover, dog med Duelund dele også...
Jeg sender dig en PB, er ikke så skrap til at uploade billeder her....
2 sæt står færdige og spiller, mine er færdige om en uge.... de 2 sæt drives af henholdsvis en Hafler og Zappulse 800XE (modificeret)
Mine skal i første omgang testes på den sagnomspundene Digital forst. Panasonic XR-55, har dog en Jean Hiraga i kulissen:)
__________________ Jean Hiraga A30
Panasonic SA-XR55 (Digital)
Hypex UCD 400 batteri
250.000uF per side!
Hypex UCD 400 mono blokke -2kVA forsyning (hver)
PDS 06 CD (tweeked version)
eAR Pre TWO 2+
Avalon Ceramiq
|
| Til top |
|
| |