| Forfatter |
|
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der evt. en Hifi'er der har erfaringer med at hjemtage ovenstående. Fragt, told, pris osv?
Prisen er PT. 195 dollar + fragt (45 dollar FedEx hos Proaudio på Ebay) Dvs. ialt ca 1280 dkr. + evt. told. Hvad kan den monstro løbe op i?
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige en PS; jeg har læst Bellari-tråden i forum, men da det var et gruppekøb på daværende tidspunkt, kan erfaringerne ikke direkte overføres.
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det beløb du nævner ligger lige på grænsen af der hvor der kommer ekstra told på. Så et par hundrede eller 4 skal du nok slippe - med mindre den 'slipper igennem'
sjovt med de fragtpriser. Jeg købte en kinesisk forstærker på 27 kilo og betalte 100$ i forsendelse fra Hong kong.
Venligst __________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret!
Ja, sjovt med fragten, men tror FedEx er dyrere, men også hurtigere, end alm. post. Yderligere har de vist "desværre" også en aftale om, at alle
varer fortoldes....eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at spare 25 usd (så er der lidt mere til told etc)? Her er den set på ebay.com til 170 USDPQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det kunne sagtens være en idé - tak for tippet :-)
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev den købt; 1213 DKR inkl. forsendelse og forsikring (FedEx). Så må vi se hvad tolderen siger..:-)
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
 sådan en her til 519 inkl. moms fra ny hos Monacor gør underværker - du kan sikkert finde en lignende 13,7 volt reguleret strømforsyning brugt for det halve - den lille sorte switch mode strømforsyning der følger med Bellarien kan godt få det til at brumme - og det kan være at den der følger med når du køber den brugt i USA kun er til 110 volt... Tillykker med købet - du kan glæde dig til vellyd
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:

sådan en her til 519 inkl. moms fra ny hos Monacor gør underværker - du kan sikkert finde en lignende 13,7 volt reguleret strømforsyning brugt for det halve - den lille sorte switch mode strømforsyning der følger med Bellarien kan godt få det til at brumme - og det kan være at den der følger med når du køber den brugt i USA kun er til 110 volt...
Tillykker med købet - du kan glæde dig til vellyd
|
|
|
Dejlig strømforsyning, den gav min Bellari et markant løft. Tak for den r-l-b, i bogstaveligste forstand. I øvrigt tror jeg ikke, man behøver være bange for, at den oprindelige strømforsyning kun er til 110V. Som f.eks. mobiltelefon-strømforsyninger skifter den slags selv mellem 110V og 220V. Jeg har ikke tjekket min - så skal jeg jo flytte mig fra min magelige stol! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super! Tak for tippet. Nu må vi se, men strømforsyningen virker fint i DK. Men det er da rart med mulighed for en opgradering inden for rimelige
økonomiske grænser..
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
r-l-b skrev:
width="400">sådan en her til 519 inkl. moms fra ny hos Monacor gør underværker - du kan sikkert finde en lignende 13,7 volt
reguleret strømforsyning brugt for det halve - den lille sorte switch mode strømforsyning der følger med Bellarien kan godt få det til at brumme -
og det kan være at den der følger med når du køber den brugt i USA kun er til 110 volt...Tillykker med købet - du kan glæde dig til vellyd
|
|
|
Dejlig strømforsyning, den gav min Bellari et markant løft. Tak for den r-l-b, i bogstaveligste forstand.I øvrigt tror jeg ikke, man
behøver være bange for, at den oprindelige strømforsyning kun er til 110V. Som f.eks. mobiltelefon-strømforsyninger skifter den slags selv
mellem 110V og 220V. Jeg har ikke tjekket min - så skal jeg jo flytte mig fra min magelige stol!PQR |
|
|
I tilfælde af en opgradering, ville følgende så være ligeså brugbar som Monacoren?
http://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H19933
Hvis ikke den peak'er højt nok, har den også en storebror:
http://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H19934
Hvilken én ville være at foretrække?
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget vigtigt at ripplespændningen på strømforsyningen er så lav så mulig.
Jeg købte først en erstatning der var billigere og umiddelbart var kraftigere end Monacoren, men
det brummede fælt herhjemme.
Så var det, at jeg så at den jeg havde købt havde 100 gange så meget ripple end Monacoren så
det er vigtigt at ripple er lav hvis du vil undgå brum.
Jesper __________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK - tak!
Monacoren har en ripple voltage på 1Mv, den anden har en på 100Mv.......ikke et svært valg :-)
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
shotty skrev:
OK - tak!
Monacoren har en ripple voltage på 1Mv, den anden har en på 100Mv.......ikke et svært valg :-)
|
|
|
Hvis ikke det har fremgået før, så er den Monacor strømforsyning, som r-l-b har fundet til 519,- kr, en PS-414:  Som jeg skriver ovenfor, gør den en del for Bellari -riaa'en. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
så har jeg fået rettet billedet til en 414 - tak pqr - den 1214 er billede nummer to hos monacor ved omtalen af 414eren - det var en smutter
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom den - god hurtig service må man sige - og glat igennem tolden, så nu er der råd til at tube-rolle lidt + måske lege med strømmen.
Første indtryk:
Meget lidt brum - ikke et issue her.
Lidt lavere output end min Marantz PM 17 mkII
Mere bas
Blød og "rar" lyd.
Miles Davis "Kind of Blue" i blå jubilæumsudgave har aldrig lydt bedre.....
Jeg er meget tilfreds - specielt til den pris ;-)
Shotty
PS: ja, så godt de to billeder hos Monacor - tak for afklaringen mht. 414'eren.
.
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
F****** S*** P** L***......Bellarien har (højst sandsynligt) en defekt :-(. Venstre kanal lyder "dyneagtigt" og helt "mudret". Har tjekket med andre
højttalere, andre kabler og andre indgange - samme resultat. Hovedtelefonforstærkeren lyder OK, men jeg kan desværre ikke teste den over
anlægget, da min lille/stor jack-adapter er med gevind, og derfor ikke passer til mine lakridssnøre phono/mini-jack adapter.....
Kan det være røret? Det kom monteret, men pakken så ud til at have det godt =ingen skader. Ved INTET om rør, og aner ikke om de har nogen
indflydelse på kanalerne overhovedet? Men hvis hovedtelefonforstærkeren virker, kan det vil næppe være røret.....
Er der nogen soniske/lydmæssige forringelser forbundet ned at bruge hovedtelefonudgangen fremfor line-out (dette kunne blive en løsning)..?
Ellers må den lille røde postkasse retur til New York....
Shotty
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sikkert røret som er dårligt.
Du kan hente et hos mig hvis du vil.
Jesper __________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej hvor fedt Jesper - tusinde tak!!! Det vil være så fedt, at få den helt testet inden jeg måske bliver nødt til at returnere den.....
Du bor i StorKBH kan jeg se - jeg sender lige en PM med mit mob-nr.
Shotty
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan også være et eller flere ben på røret, der ikke helt har kontakt i soklen. Det kan afhjælpes ved forsigtigt at vride benene lidt udad. Det hjalp i hvert fald, da jeg havde et lignende problem - men husk blide hænder.
|
| Til top |
|
| |