| Forfatter |
|
sneugle Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en NAD T753, som er 7.1-kanal kompatibel. Hvis jeg køber en Oppo BDP-83 som kan dekode Dolby TrueHD og DTS-HD, betyder det så at jeg kan få HD-lyd ud af min forstærker i 7.1 kanaler??
Måske et dumt spørgsmål, men jeg er overhovedet ikke inde i den slags...
|
| Til top |
|
| |
mbs1979 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det kan du nemlig (nok den bedste bluray under 12k)
|
| Til top |
|
| |
sneugle Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil altså sige, at jeg ikke behøver at købe en surround receiver der kan dekode HD formater?? Jeg køber bare 2 højtalere til (har 5.1), Oppo BDP-83 og så har jeg HD-lyd?? Lyder fantastisk...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
sneugle skrev:
| Det vil altså sige, at jeg ikke behøver at købe en surround receiver der kan dekode HD formater?? Jeg køber bare 2 højtalere til (har 5.1), Oppo BDP-83 og så har jeg HD-lyd?? Lyder fantastisk... |
|
|
Det er lige nøjagtigt det, det betyder!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
sneugle Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nærlæst manualen til min NAD T753, og de 7.1 kanaler kræver en stereo effektforstærker. Det lyder lidt besværligt med et "ekstra" apparat. Hvordan vil det egentlig fungere? Sætter jeg effektforstærkeren på pre-out (front-kanalerne) og så fungerer frontkanalerne på NAD T753 som "sidehøjtalerne"??
Vil jeg efterfølgende automatisk få stereolyd ud af fronthøjtalerne (via effektforstærkeren) bare ved at vælge "stereo" på NAD T753??
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, for 753 fungerer stadig som normalt. Du har bare en anden effektforstærker på til at klare rykket.
Du kan altid overveje vigtigheden af at køre 7.1. Der er ikke ret mange film med 7.1 alligevel, og i de fleste tilfælde er 5.1 mere end rigeligt. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
sneugle Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok....jeg tror jeg venter lidt med det så. Takker for hjælpen.
|
| Til top |
|
| |
Allan O Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige for en ordens skyld: Sneugle, det lyder til, at du tror, at HD-lyd <=> 7.1-lyd. Det er forkert.
HD-lyd handler om kvaliteten. 7.1-lyd handler om antal kanaler. Hovedparten af Blu-Ray-filmene har faktisk HD-lyd i 5.1.
Du kan dermed sagtens få et løft i lydkvaliteten med en Oppo, selv om du ikke investerer i 7.1.
|
| Til top |
|
| |