| Forfatter |
|
febbe Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 04:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg har tænkt mig at anskaffe mig en pladespiller igen da jeg virkelig har fået stor lyst til at høre nogle af de plader jeg har igen. men for ikke at ødelægge min oplevelse igen spørger jeg herinde istedet for bare at rende ud og købe en som jeg gjorde med min første pladespiller(argon tt-1) som jeg var mægtig skuffet over. jeg tænker så at jeg må finde noget brugt men har absolut ingen anelse om hvad jeg skal lede efter, kun at jeg vil finde mig en der lyder så godt som muligt indenfor mit budget som er på en ca 2-2500 kroner. så kom med nogle forslag.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 07:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
En brugt Rega P3 vil være mit bud.
|
| Til top |
|
| |
febbe Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 07:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu var den jeg havde før jo reelt en rega p1 og vil gerne prøve noget andet end lige rega.
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er vijo nødt til at vide hvorfor du "var mægtid skuffet " over den Rega du havde. Ellers kan vi jo ikke komme med forslag der ikke er belastet med samme "skuffelse".
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
|
| Til top |
|
| |
febbe Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja okay mægtig skuffet er vel forkert at sige af mig men jeg fik bare tudet ørene fulde med at jeg blev nødt til at have en manuel pladespiller fordi at det var bedst osv. og det købte jeg så og det skuffede mig, for jeg synes ikke at jeg fik noget specielt løft i lyden iforhold til f.eks min fars gamle denon pladespiller og det skuffede mig, da min fars er fuldautomatisk og det fandt jeg ud af at jeg synes er mere end den måske lille forskel i lydkvalitet der er mellem de to slags produkter... ved godt at det måske strider mod nogle menneskers opfattelse af hvad en god pladespiller er men jeg vil godt have noget der er til at bruge i hverdagen og ikke kun når man virkelig bare vil sidde og høre musik. ved godt at jeg fik formuleret oplægget lidt ringe og mangelfuldt men var lige stået op
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dual CS 505-3
http://dual-reference.com/Adverts/cs505-3.pdf
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
en brugt denon dp 47 f  Findes i god stand mellem 1500-3000 kr. Kan du leve med armen der ligner noger fra Navarones Kanoner - så er der mindst ligesågod lyd som rega P1,P2 og P3, men med betjeningskomfort som du eftersøger
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
febbe Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan se at der er sådan en dual til salg på dba til 675kr, ville det være et godt køb??
|
| Til top |
|
| |
febbe Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
der faktisk en der har skrevet til mig om sådan en denon og syntes den ser røv lækker ud på den chunky/massive måde og hvis den spiller godt og er auto så tror jeg det er sådan en jeg hopper på så skal jeg bare finde en der gider sælge mig sådan en svend
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon DP 47F er et udmærket bud på en løsning. Evt. med en AT 95 pu til ca 200,- hvis du ikke kan finde en med en god pu på når du køber, så er AT'en også et godt bud på en løsning der duer.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
febbe skrev:
jeg kan se at der er sådan en dual til salg på dba til 675kr, ville det være et godt køb??
|
|
|
Nu er det ved at være en gammel sag men jeg kan huske den i 89-90-91' konkurerede med Rega P3 og der blev P3 spillet
totalt bagud af denne lille dual og siden da har jeg altid haft respekt for den. Den kostede et ca 2500 fra ny med en OM10.
Den blev testet i HF i nummer 3, 88' og de var ellevilde (hvis man da ellers kan bruge det til noget).
Nu får jeg nok en spand l**t i hovedet men jeg tror altså den banker den Denon godt og grundigt (har selv haft en DP45F
engang).
Hvis den ellers er 100% er det en no brainer til 675.-
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
en brugt denon dp 47 f

Findes i god stand mellem 1500-3000 kr. Kan du leve med armen der ligner noger fra Navarones Kanoner - så er der mindst ligesågod lyd som rega P1,P2 og P3, men med betjeningskomfort som du eftersøger
|
|
|
kan kun bilfalde forslaget - kanon spille :) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
febbe Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg sat og læst lidt rundt om den der denon, og det ser jo lovende ud og så er den jo direkte drevet efter hvad jeg lige kunne finde, og det er vel godt for "hverdags-dueligheden" hvis jeg har forstået det korrekt... ahh skal til at få en købt nu har sådan en trang til at spille mine plader  har lige fået en masse gamle med roy orbison og er nødsaget til at høre ham over cd lige nu for at få stillet min sult  og gammelt musik lyder altså bare bedst på lakridskager. men sådan en denon ligner altså virkelig noget i den stil jeg leder efter
|
| Til top |
|
| |
febbe Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er der købt pladespiller hurtig aktion som man kalder det og det blev en denon dp-47f, den er lige i skabet det var sådan en jeg skulle have.
|
| Til top |
|
| |
febbe Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
øv har så lige fundet ud af at der er noget galt med min forstærkers ene kanal har prøvet med andre kabler, bytte højttalerne rundt osv og så sig den bare klik, klik,klik,klik i takt med musikken så tror lige jeg skal have åbnet maven på den... øv det var så det pladespiller i dag for min anden forstærker har ikke pladeindgang øvle bøvle
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger du løs Riaa eller den som sidder i forstærkeren? Hvis du bruger en løs kan du kører den igennem hvilken kanal det skal være...
|
| Til top |
|
| |
febbe Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg bruger den i forstærkeren men min anden forstærker havde så heldigvis pladespillerindgang alligevel så helt på skideren er jeg ikke
|
| Til top |
|
| |