| Forfatter |
|
JesperFlamand Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
God aften folkens.
Smørsmålet om nyt anlæg er jo ikke det første her på boardet, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget der svarer på mine
spørgsmål 100%.
Jeg har sat mig for at mit gamle konfirmations anlæg skal skiftes ud med noget nyere og bedre. Så jeg har været ude og
hører og se på lidt forskelligt. Også her på nettet er der kigget lidt.
Jeg har været en del i tvivl om det skulle være surround eller stereo, men tror jeg har fundet frem til en god stereo løsning.
Det gamle er godt nok et surround system men synes ikke jeg har pladsen og omgivelserne til det mere.
Det skal sættes til mit fjernsyn i stuen og til en bærbar pc som virker som et mediecenter. Jeg hører meget musik på
computeren, det er lige fra det vildeste elektro til det blødeste pop, og så ser jeg da en film i ny og næ så det skal virke
sammen.
Da min bærbar pc skal sættes til ser jeg ikke rigtig nogen grund til det skal være en receiver.
Jeg har set på en NAD C335 forstærker som jeg tror kunne levere mit behov.
Jeg har godt nok også set på nogle gulvhøjtalere fra B&W DM684. Jeg har det ikke så godt med ting der skal stå på gulvet,
så jeg ville egentligt godt have tingene op og hænge på væggen, men synes den bedste lyd kommer fra
gulvhøjtalerene(hm??) så der må i gerne hjælpe mig lidt.
Jeg regner med jeg også skal have fat i en sub og så ville det jo passe meget godt og tage af samme mærke B&W ASW608.
Hvis løsningen bliver et par gulvhøjtalere ved jeg ikke om de kan levere nok bas lyd?
Hvordan ser det ud? Jeg vil meget gerne hører lidt respons. Skal jeg vælge noget helt andet?
Kan det betale sig og købe det brugt? Jeg har bare den tanke at man ikke ved og de er færdig spillet.
Mit udgangspunkt lå på et budget på 10.000 kr.
På forhånd tak...
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jah har siddet og kigget lidt. Men kan ikke rigtig finde ud af om det er den rigtige løsning. Det er jo brugt og det meste har
nogle år på sig.
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville kigge lidt i denne retning... Dali lektor 6Cambridge 740Aplus lidt kabler så har du et rigtig fornuftig system, og hvis du senre mangler til bas kan du supplere med sådan en bandit her: Dali lektor subjeg har selv cambridge forstærkeren og jeg vil sige at til knap 5.000 kr tror jeg ikke på du finder en bedre forstærker, jeg her lyttet til en del forskellige efterhånden, og jeg har ikke fundet noget der spiller bedre til de penge..
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
I dit prisleje kan jeg anbefale XTZ Class A100 D3
forstærker og XTZ 99.36 højtalere. De kan bl.a. købes hos
Dans hifi & tv på Amager.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser meget interrasant ud synes jeg.
Hvad med det jeg har fundet? Er det helt ved siden af?
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
De B&W 684 er rigtig fine, har rigtig godt styr på bassen og er dynamiske og hurtige. Desværre er de noget mere lukkede i lyd billedet end de andre der er blevet foreslået indtil videre. Men har du været inde i Hifi klubben og høre dem?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Nej ikke 684 modellen. Kun 683 ved ikke lige hvor stor en forskel der er på de to? Han sagde til mig jeg ville blive
gladest for 684.
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyt til Casper_LC  ......den kombination har jeg haft engang og den sparkede sgu røv må jeg sige  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville klart give Roundsound's forslag et lyt. Jeg tror ret hurtigt du vil finde ud at de fx Ikon 6 ikke kan være med her. Men
som de andre siger er der massere af gode tilbud på brugtmarkedet! Start med at afsætte en eftermiddag til at lytte til
forskelligt udstyr. Der findes lige så mange meninger om forskellige højtalere som der findes brugere. I sidste ende er det dig
der smider pengene og skal lytte til det. Det er derfor også dig der skal tage valget. Tag et par af dine ynglings CD'er under
armen og tag en rundtur ved div HiFi-forhandlere. Der er så meget mere at komme efter end det der findes i HiFi-klubben.
Vender du så tilbage og kan sige at du syntes den og den kombination lød godt, så kan vi måske hjælpe dig det sidste stykke.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay jeg må prøve at se en af dagene om jeg kan finde lidt tid. Ville hovedsagligt også bare lige høre om jeg var helt ved siden
af eller om det var den retninag som jeg er blevet anbefalet af forhandleren (man ved jo aldrig med dem :-)).
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
carcass skrev:
Lyt til Casper_LC ......den kombination har jeg haft engang og den sparkede sgu røv må jeg sige |
|
|
Ja jeg syntes også at det er et godt setup. er lidt misundelig på min bror...
__________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
|
| Til top |
|
| |