Forfatter |
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sakset fra Nerds.dk
Det altså trist læsning at Mark Johansen forsøger og lege gangster 
http://www.nerds.dk/?page=viewtopic&t=5151&start=0&a mp;a mp;postdays=0&postorder=asc&highlight =
Det viser sig at den handle med de sonus faber som havde så meget omtale her, ikke er faldet på plads. Og med trusler fra Mark om at hvis sælger ikke fik hifi4all og nerds til og slette indlæggene om ham, så ville det ikke blive til noget.
Undskyld mit danske, men hvad fanden er det for en måde at drive forretning på?
Mark. Du burde fanme have et drag over nakken Sjovt som du altid skal forsøge og true folk til du kan få din vilje.... Måske jeg skulle ligge lidt flere sandheder på bordet? __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er utroligt folk bliver ved med at købe af så usympatiske typer!
|
Til top |
|
|
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja. lad os få nogen sandheder frem...
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man laver rav i den, på det lille danske high-end marked, og tror at det kan slettes... Så tror man vel at en prut kan suges tilbage.
|
Til top |
|
|
Nibseman Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Hvis man laver rav i den, på det lille danske high-end marked, og tror at det kan slettes... Så tror man vel at en prut kan suges tilbage. 
|
|
|
Er der så ik en der ka suge ham der MJSA tilbage  __________________ Montana EPS2
Pass Labs XA30.5
Audio Aero Capitol Ref.
Rogue Audio Stealth
Avid Diva
Yter
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er utrolig at han vælger at drive forretning på denne måde, det er godt nok den mest usympatiske forhandler jeg har hørt om og er yderst tilfres med at jeg aldrig har sat mine ben i hans butik.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan simpelthen ikke sætte mig ind i hans tankegang, ham må for faen da kunne se at det han gør er kun at smadre sig
selv...
__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synd for ham SonusFaber gutten 
Seriøst så burde en person som Mark ikke være i stand til at drive forretning i et lille land som danmark. Men jeg tager alligevel hatten af for ham, for han må satnme være en "dygtig" købmand. At han stadigvæk kan have en "forretning" med hans ufine metoder, siger lidt om hans salg evner.
Men håber sku snart at ALLE kender til hans svine strejer og at det bliver hans "død".
Der burde laves ligende tråde på svendske, norske og internationale forummer. Så ALLE får kendskab til hans handels metoder og derved kommer han til at mærke det. Man burde også kontakte de de firmaer som han har argenturet på og oplyse dem omkring hans måde at lave forretning på. Bliver det gjort på den rigtige måde, så vil jeg tro at de trækker samarbejdet tilbage. Da det ikke andet end kan skabe negativ omtale omkring deres produkter.
Mark  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Gammelsmølf Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne man ikke prøve at byde 40 K
Bare for at drille
Iøvrigt skal han huske at skrive 6 måneders garanti og 18 måneders reklamationsret. Denne regel gælder altid ved salg hos forhandler. Også for brugte ting!!!
mvh
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Mark. Du burde fanme have et drag over nakken Sjovt som du altid skal forsøge og true folk til du kan få din vilje.... Måske jeg skulle ligge lidt flere sandheder på bordet?
|
|
|
Kom endelig med noget mere snask omkring ham Mark J. 
Han fortjener ALT det dårlige omtale der overhoved kan frembringes  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gammelsmølf skrev:
Kunne man ikke prøve at byde 40 K
Bare for at drille
Iøvrigt skal han huske at skrive 6 måneders garanti og 18 måneders reklamationsret. Denne regel gælder altid ved salg hos forhandler. Også for brugte ting!!!
mvh
|
|
|
Orv!
Det fik jeg ellers at ved af en moderator herinde fra, at det ikke var tilfældet ved brugtsalg. Faktisk i forbindelse med at Mark Johansen havde lagt annoncer ind her på siden, med brugte varer - var garanti ikke nødvendigt.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
|
|
|
Jeg vil lige henlede opmærksomheden på købelovens bestemmelser omkring garanti, reklamtionsret og formodningsreglen, eftersom adskillige ikke har helt styr på det:
"Garanti" er ikke lovpligtigt!
http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/
|
Til top |
|
|

|
|
|
|
Måske et depositum kunne sættes ind på en spærret konto, ved den slags handler? (Roskilde Bank undtaget  )
|
Til top |
|
|
Gammelsmølf Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Garanti er næsten det samme som den såkaldte " formodningregel". Den gælder de første 6 måneder. Beklager fejlen. Men jeg skal stadig ikke købe Sonus Faber eller Krell eller noget andet fra MJ
Han skal da først betales når højttalerne står i stuen. Enhver forhandler til sådanne produkter vil da gerne levere.
mvh
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 08 Februar 2010 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Sakset fra Nerds.dk
Det altså trist læsning at Mark Johansen forsøger og lege gangster 
http://www.nerds.dk/?page=viewtopic&t=5151&start=0&a mp;a mp;a mp;postdays=0&postorder=asc&highlight =
Det viser sig at den handle med de sonus faber som havde så meget omtale her, ikke er faldet på plads. Og med trusler fra Mark om at hvis sælger ikke fik hifi4all og nerds til og slette indlæggene om ham, så ville det ikke blive til noget.
Undskyld mit danske, men hvad fanden er det for en måde at drive forretning på?
Mark. Du burde fanme have et drag over nakken Sjovt som du altid skal forsøge og true folk til du kan få din vilje.... Måske jeg skulle ligge lidt flere sandheder på bordet? |
|
|
Hej Kenneth... Kom du gerne med nogle flere forbrugeroplysende historier om Mark Johansen og eller MJSA, så kunderne kan stå bedre rustet i en evt. handel. Som det er nu, ser det ud til at det vil være en god idé selv at medbringe éns advokat, hvis der er et produkt fra MJSA man skulle være interesseret i at købe eller låne. Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2010 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Synd for ham SonusFaber gutten 
Seriøst så burde en person som Mark ikke være i stand til at drive forretning i et lille land som danmark. Men jeg tager alligevel hatten af for ham, for han må satnme være en "dygtig" købmand. At han stadigvæk kan have en "forretning" med hans ufine metoder, siger lidt om hans salg evner.
Men håber sku snart at ALLE kender til hans svine strejer og at det bliver hans "død".
Der burde laves ligende tråde på svendske, norske og internationale forummer. Så ALLE får kendskab til hans handels metoder og derved kommer han til at mærke det. Man burde også kontakte de de firmaer som han har argenturet på og oplyse dem omkring hans måde at lave forretning på. Bliver det gjort på den rigtige måde, så vil jeg tro at de trækker samarbejdet tilbage. Da det ikke andet end kan skabe negativ omtale omkring deres produkter.
Mark  |
|
|
Rigtig god idé med henvendelse til andre hifi-fora. Og RIGTIG god idé med henvendelse til "agenturets" mærker. Hvis der altså er nogen tilbage. MJSA-hjemmesiden virker lidt tam, idet der kun er mulighed for at sende en email eller ringe via Skype... Mvh. Niels
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Februar 2010 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mon 'ingen garanti' betyder? Betyder det at kunden ikke kan forvente at få genmonteret et bananstik, der falder af, indenfor de første 6 mdr. ? Det gør det måske...
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2010 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Hvad mon 'ingen garanti' betyder?
Betyder det at kunden ikke kan forvente at få genmonteret et bananstik, der falder af, indenfor de første 6 mdr. ?
Det gør det måske...
|
|
|
Ja, det gør det nok... Men kan, eller må, en forhandler ( MJ Service & Agentur) sælge et brugt produkt helt uden garanti? Men måske er det bare Mark Johansen som privatperson der sælger? I så fald skulle annoncen vel placeres i KSB?
Hilsen Niels L.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 08 Februar 2010 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er altid 6 mdr. under formodningsregel og yderligere 181 mdr reklamationsret. Problemet ved brugtkøb er diskusion om hvorvidt fejl/mangel bør eller ikke bør optræde for et givent produkt med en given alder.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Februar 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Der er altid 6 mdr. under formodningsregel og yderligere 181 mdr reklamationsret. Problemet ved brugtkøb er diskusion om hvorvidt fejl/mangel bør eller ikke bør optræde for et givent produkt med en given alder. |
|
|
Her har jeg så ikke den givne ekspertise, til at sige hvornår man forventer at bananstik falder af. Jeg kan heller ikke gennemskue, om forhandleren har det korrekte værktøj, til at genmontere stikket, eller om kablet skal sendes helt til producenten. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|