| Forfatter |
|
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej herinde
er der nogen der har erfaring med flg effektforstærker:
Music Angel kan se at linket kun fører til deres forside. selve effektforstærkeren har flg
betegnelse: XD-8502AIII "2A3+300B" BLACK
den skal trække to stk Paragon Volent Vl2 højtalere. de ligger på 6ohm og en følsomhed på en 87 stykker.
så vidt jeg kan se yder effektforstærkeren 9watt. dette synes ikke af meget. ved godt at når man snakker om rør har det en helt anden effekt.
men alligevel.
er lidt interesseret i denne music angel fordi deres produkter har fået en del ros på div sites.
håber i kan hjælpe mig lidt
lige til slut. jeg hører meget blandet musik. alt fra death metal, klassisk til elektronisk. derfor skal der gerne være styr på bassen. hvis andre har
forslag til andet grej jeg burde kigge på er i meget velkommen til at smide det med i tråden:)
mvh
Bonde
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du vil komme til at savne kontrol og hug i bunden hvis du går fra eAr 1001 til sådan en rørfætter. (Uden at have hørt den) Hvad mangler du med din nuværende eAr 1001 effektforstærker
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
du har nok ret i at jeg vil savne kontrollen. og et fuldt rør system vil nok ikke passe så godt til den musik jeg hører. det derfor jeg netop også
søger lidt erfaring herinde
synes faktisk ikke jeg mangler noget. har en fantastisk go bund og en luftig top. dog synes der at forekomme nogle mislyde ved en bestemt
frekvens eller lyd. har ikke oplevet denne lyd før jeg fik mine icepower moduler. er lidt i tvivl om det er dem der fremprovokerer lyden eller
andet i min kæde.
hvis man eksempelvis lytte til flg sang: Chimaira - servered lyder guitaren i starten
som om den forvrænger. det er lidt svært at forklare. dog kan det også skyldes en dårlig indspilning fra bandets side. men oplever lyden ved
flere af denne genres guitarspil
er der andre der hører lyden hvis sangen bliver afspillet? skal lige advare at det ikke er musik for alle
kan ikke finde ud af om det mine møbler der reflekterer lyden uheldigt eller om det er noget af mit grej.
so long
bonde
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonde1985 skrev:
du har nok ret i at jeg vil savne kontrollen. og et fuldt rør system vil nok ikke passe så godt til den musik jeg hører. det derfor jeg netop også
søger lidt erfaring herinde
synes faktisk ikke jeg mangler noget. har en fantastisk go bund og en luftig top. dog synes der at forekomme nogle mislyde ved en bestemt
frekvens eller lyd. har ikke oplevet denne lyd før jeg fik mine icepower moduler. er lidt i tvivl om det er dem der fremprovokerer lyden eller
andet i min kæde.
hvis man eksempelvis lytte til flg sang: Chimaira - servered lyder guitaren i starten
som om den forvrænger. det er lidt svært at forklare. dog kan det også skyldes en dårlig indspilning fra bandets side. men oplever lyden ved
flere af denne genres guitarspil
er der andre der hører lyden hvis sangen bliver afspillet? skal lige advare at det ikke er musik for alle
kan ikke finde ud af om det mine møbler der reflekterer lyden uheldigt eller om det er noget af mit grej.
so long
bonde |
|
|
Har aldrig oplevet noget lignende fra de (mindre) eAR jeg havde... Men de har ret meget "hul igennem" og kan være ret afslørende. Så måske indspildningen bare er sådan, eller det er tidligere i kæden der sker noget uheldigt i det nummer. Jeg oplevede nogle gange toppen på de eAR som noget hård og skarp. Og det skyldes egentlig nok mest indspildningen. Crap in -> Crap out  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
har eksperimenteret lidt med forskelligt slags musik. har ikke problemer i de elektroniske genrer ej heller i bigband og klassisk. så tror simpelthen
bare at det er måden de forskellige numre er blevet produceret på der har ødelagt musikken. det egentlig trist at sådan noget kan lade sig gøre, for
det egentlig fantastiske numre. men når sådan noget optræder gider jeg virkeligt ikke bruge min tid på det
havde også en rimelig skarp top på de gamle HT'er jeg havde. men efter jeg har fået skiftet til noget bånddiskant der går helt op til 60 kHz har jeg
intet problem med skarpe toppe. det rykker max
er der nogen der har oplevet at det muligvis kan være Dacmagic'en der gør noget underligt ved musikken? specielt når det drejer sig om heavy
metal genren og deres guitarspil...
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu ved jeg hvad der er galt. iTunes har tilsyneladende sat flueben i "lydforbedring" - denne var sat til meget høj. prøvede at unchecke den og straks
lød det hele meget bedre. man skal tilsyneladende lige gå hele itunes igennem inden man begynder at brokke sig over dårlig lyd. hehe.
har i hvertfald hjulpet en del:)
|
| Til top |
|
| |
Claus Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 12 Februar 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 14 Februar 2010 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billeder af indvoldende her http://www.lampizator.eu/AMPLIFIERS/CHINA/KT88/Music%20Angel %20KT88%20reworking.html
Jeg syntes det ser ud som om at de har kastet alle kompenenterne ned i kassen, og så loddet lidt her og der på må og få, og så
håber at det holder. Lampizator hævder også at der ikke er to der er ens.
Så syntes jeg at Bewitch er bedre lavet, og så lyder den faktisk godt
http://www.lampizator.eu/AMPLIFIERS/CHINA/bewitch%206550/Bew itch.html
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Disse er danske - og det virker som en knald god kvalitet. Og til den pris, undrer jeg mig, at det er dansk! 
EDIT: Og så et link selvfølgelig: www.audio-classic.dk
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Disse er danske - og det virker som en knald god kvalitet. Og til den pris, undrer jeg mig, at det er dansk!

EDIT: Og så et link selvfølgelig: www.audio-classic.dk
Mvh. |
|
|
Det virker unægteligt seriøst, og ja, priserner virker rigtigt ok.
|
| Til top |
|
| |
Kjell B. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonde1985 skrev:
hej herinde
er der nogen der har erfaring med flg effektforstærker:
Music Angel kan se at linket kun fører til deres forside. selve effektforstærkeren har flg
betegnelse: XD-8502AIII "2A3+300B" BLACK
den skal trække to stk Paragon Volent Vl2 højtalere. de ligger på 6ohm og en følsomhed på en 87 stykker.
så vidt jeg kan se yder effektforstærkeren 9watt. dette synes ikke af meget. ved godt at når man snakker om rør har det en helt anden effekt.
men alligevel.
er lidt interesseret i denne music angel fordi deres produkter har fået en del ros på div sites.
håber i kan hjælpe mig lidt
lige til slut. jeg hører meget blandet musik. alt fra death metal, klassisk til elektronisk. derfor skal der gerne være styr på bassen. hvis andre har
forslag til andet grej jeg burde kigge på er i meget velkommen til at smide det med i tråden:)
mvh
Bonde |
|
|
Siden det ikke er noen her i tråden med viten om Music Angel så skal jeg få vise
til det norske forum, som handler om disse fantastisk musikalske
forsterkere: http://kongarne.com/maforum/index.php?t=index&S=f4ed4ece 1b86e8a38edf04e43435d42a Det er modellen med KT88-rør som spesielt anbefales, men alle er interessante, og for all
del - unngå mods anbefalt av Lampizator. __________________ Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
|
| Til top |
|
| |