Forfatter |
|
Frandsen Forum Bruger
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 594
|
Sendt: 29 April 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok :=)
Men det er da en forholdsvis gammel højttaler?? spiller den også som en gammel sag? altså uklart og mudret eller ?? Hvad med kantophænget - er det gummi eller sådan noget smuldre noget??
Mvh Søren
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum
Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 29 April 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frandsen skrev:
Men det er da en forholdsvis gammel højttaler?? spiller den også som en gammel sag? altså uklart og mudret eller ?? Hvad med kantophænget - er det gummi eller sådan noget smuldre noget??
|
|
|
800 var en ny model da jeg købte den i 1992. 810 kom et år eller to senere.
Det er lang tid siden jeg har lagt øre til et sæt 800, idet jeg solgte mine i 1996 eller der omkring. Men jeg husker dem nu ikke som værende uklare eller mudrede. Kan du ikke prøvehøre dem inden du køber?
Jeg kan ikke huske hvad kantophænget er lavet af, men jeg mener det var gummi, så der burde ikke være nogen problemer der.
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger
|
Sendt: 29 April 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay det må jeg så prøve :) Problemet err bare at sælger bor 200km væk
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
Sendt: 29 April 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg nåede at prøve dem en halv time, og de kan IKKE samenlignes med nyere HT'er fra dali, så fandt jeg ud af at den ene bånddiskant var brændt og sælger måtte pænt tage dem tilbage, puha godt jeg ikke brændte inde med dem.
Den HT som vikede synes jeg på ingen måder nåede over HT'er i prisklassen 1000,- for et nyt sæt.
Af udssende er det en meget gammel HT'er
Ophæng er af gummi, men diskanten som sidder under Båndet, er af "mærkelig" oprindelse.... Tja det var noget meget stift pap af en art som var meget sprødt.
Jeg ville personlig ikke røre denne HT'er med en ild-tang, desuden tror jeg at den bliver svær at slippe af med igen.
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger
|
Sendt: 29 April 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok ja.. det vender jo billedet lidt :=) så holde rjeg nalerne væk fra den.. Der måtte næste også ligge noget bag den ekstrem lave pris- men ja Dali plejer at borge for kvalitet.
hvilke skal jeg så kigge efter?? jeg er ude efter Dali og de skal være gode til bas, så tænker på 850,909 og 18mkII...
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7534
|
Sendt: 29 April 2004 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med 850 går du ikke galt i byen - den er både flot og kan spille forrygende med noget godt udstyr spændt for. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger
|
Sendt: 29 April 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK mange tak for rådet! Tror du den vil lyde godt en med Rotel effektforstærker og Sony Str-DA 50 ES til at tage de øvre toner.. altså bi-wire??
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum
Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 29 April 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frandsen skrev:
Ok ja.. det vender jo billedet lidt :=) så holde rjeg nalerne væk fra den.. Der måtte næste også ligge noget bag den ekstrem lave pris- men ja Dali plejer at borge for kvalitet.
|
|
|
Ja, der skal jo som regel kun én negativ kommentar til før korthuset falder sammen Smag varierer, og Dali's lydkarakter har også ændret sig, men til prisen ville jeg nu ikke afskrive højttaleren før jeg havde lyttet til den. Jeg mener heller ikke at man kan udtale sig om en højttalers lyd hvis den er delvist defekt, man får ikke hele billedet.
Frandsen skrev:
hvilke skal jeg så kigge efter?? jeg er ude efter Dali og de skal være gode til bas, så tænker på 850,909 og 18mkII...
|
|
|
Disse højttalere får du næppe til den pris, de plejer som regel at ligge over 2500 kr. for et brugt sæt. Men hvis du er har pengene vil de sandsynligvis være et godt køb også, hvor 18'erne har fået mange rosende ord med sig. Men husk: Smag dikterer de kommentarer du får. Nogle mener at 850 er l**t og 18 super, andre mener det omvendte. Lyt, lyt, lyt...
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger
|
Sendt: 29 April 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har tid/tålmodighed, kan 909 /850 godt findes til mindre end 2500,-
Jeg gav for et halvt år siden 2250,- for et sæt 909 i mahogny, sæt var i perfekt stand, de er noget lettere at drive end eksemplvis dali 18 MK I som jeg også har haft for en lige så kort bemærkning som jeg havde 800/810.....
(jeg synes at mine 909 spillede bedre end mine 18 Mk I, men selvf. min personlig holdning, håber ikke at jeg træder nogen over tæerne)
850 har jeg aldrig selv haft, men ifølge mange på dette forum skulle den være fotrinlig til prisen.
Hvis du smider 2 amps på et sæt 850 skal de nok kunne "sparke fra sig"
Der var fornyligt et sæt 850 i DBA til 1500,- dog havde de nogle småskader som angiveligt skulle kunne rep.
tålmodighed er en dyd
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger
|
Sendt: 29 April 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tålmodighed er noget satans noget!!
Jeg går efter et pr dali 909 eller 850 for eftertiden, så må vi se om der kommer nogle billige nogle..
Havde rykket på dem til 1500 men de var væk
tak for hjælpen.. mvh søren
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger
|
Sendt: 29 April 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja der får du ret.
909 er en Bass-betonet Cervin vega agtig HT'er, ikke helt CV men lidt derover af, hvis du forstår hvad jeg mener Reflex-portene sidder også i lige line bag enhederne, hvilket skulle booste bassen !? (hvad ved jeg ? )
Mange mener at 850 er mere "HIFI" agtig end 909 men det kommer an på hvad man er til.
909 er ihvertfald en super go "ROCK" HT'er Jeg savner at høre mine Ramstein plader på mine 909, der klarer min Audiovector ikke helt på samme måde
|
Til top |
|
|
Sandi Forum Bruger
Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 29 April 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm jeg har sådan nogle 800 sager. De er handdowns fra min far da han skiftede system for ½ år siden. Jeg har lige åbnet op og med øjet målt følgende enheder
6 cm bånd 2½" diskant/mellemtone som er sammenbygget med bånd
110mm mellemtone med nummeret SR110 i separat kammer med port
185mm mellemtone med nummeret SR185
142mm mellemtone med nummeret SR142 jeg tror SR142 måske er en slave enhed for SR185 i kombination med en port.
jeg gætter lidt på størrelsen ud fra de numre!
Nu er jeg langt fra den vildeste HT kender, men synes den levere en meget dyb og stadig kontrolleret bass + en klar og meget gennemtrængende diskant.
Kantophænget er af gummi, og virker i god stand
|
Til top |
|
|