Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 06:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Grafikerens HiFi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 49
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 988
Sendt: 23 Februar 2012 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg kastet mig ud i mit første DIY projekt, nyt kabel/stikdåse...

Det er på ingen måde fancy eller dyrt, så vil sikkert få lidt hug af nogen af jer, men det er ligeså meget, bare for at prøve om det vil gøre en forskel ifht den IKEA strømskinne jeg har brugt tidligere...


Stikdåse med 3 udtag
Young DAC
Sonos
Cayin forstærker

Den interne kabling er udskiftet med 2,5m2 indstallationskabel


Almindelig jordkabel, 2,5m2 


Stildåsen monteret


Shuko stil, sølvbelagt. Eneste grundt til at jeg har købt sådan et "dyrt" stik (kr. 300) er at man ikke
kan monterer en kabel med en diameter på omkring 14mm i en almindelig stik


Hvid kabelstrømpe, så det i det mindste kan se, bare lidt pænt ud


Samlet og sat i væggen, fase mv. er tjekket


Så der bare tilbage at lytte lidt
- efter lidt lytning synes jeg man fornæmmer en lidt mørkere baggrund og lidt mere dynamik, ikke det
vilde, men ihft. projektet har kostet mig omkring kr 450 synes jeg egentlig det er en ok "investering"
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh
 
Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 23 Februar 2012 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

ser meget spædende ud :-D
Skal du have sat stikdåsen op på væggen eller hvad havde du tænkt dig med den? Jeg har selv gået og spekuleret i denne
løsning kontra en alm schuko strømskinne. Men ved ikke helt hvad der bedst kan betale sig. Umiddelbart er din løsning jo
rimelig billig i forhold til en strømskinne af go kvalitet...

mvh
Bonde
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985
 
Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 23 Februar 2012 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
Så jeg kommet hjem efter en lille tur til Afrika, 12 dages bjergbestigning og safariDer lå selvfølgelig en
lille pakke fra Gert i Tyskland til mig, har fået den sat til men ikke lyttet ordentlig endnu, men umiddelbart spiller den
fantastisk..! Den er blevet mod'et + han har fjernet wifi og nogle antenne lign dimser...23_115726_foto.JPG">Kan i øvrigt informere om at hvis man bruger iPhone eller iPad (og sikkert også de forskellige
andresmartphones), fungerer det fint uden wifi board, og det er ikke nødvendigt med en bridge..!


Uh, glæder mig til at høre om dine oplevelser med den moddede udgave... Blir spændende
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985
 
kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 988
Sendt: 23 Februar 2012 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Nej den ligger bare under skænken...

Den er ihvertfald bedre end den jeg havde før, og kigger man på andre kvalitets strømskinner, når man ikke langt for kr. 400
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh
 
Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 780
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Hej Kenn

Hvad med det stik du har på væggende, er det med adabter så du også får jorden frem til din nye stikdåse..

Det ser godt ud,  har du underlag bag på dine nye udtag

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin
 
kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 988
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Darwin skrev:

Hej Kenn


Hvad med det stik du har på væggende, er det med adabter så du også får jorden frem til din nye stikdåse..


Det ser godt ud,  har du underlag bag på dine nye udtag



Nej der er ingen adabtor på, skal man skifte udtaget, eller hvordan får man jorden med..?

Hvad maner du med "underlag"..?
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh
 
Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 780
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

bagplade bag stikende.....
Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke helt den blanding af dk stik og schuko stik, burde du ikke i det mindste have en "skinde" med schuko brønde, så kan du altid bruge en adaptor ved vægudtaget, adaptoren kan så droppes når LK kommer med en Fuga schuko kontakt ( nu schuko er godkendt i dk så må der da også komme et udtag i fuga serien).

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 988
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Jeg forstår ikke helt den blanding af dk stik og schuko stik, burde du ikke i det mindste have en "skinde" med schuko brønde, så kan
du altid bruge en adaptor ved vægudtaget, adaptoren kan så droppes når LK kommer med en Fuga schuko kontakt ( nu schuko er godkendt i dk så
må der da også komme et udtag i fuga serien).


Hej Dan.

Som tidligere nævnt har jeg ikk super meget forstand på strøm, dette var blot et forsøg på at få noget der var bedre end min ikea skinne til
29 kroner, på den billigste mulige måde.

Skinen er købt i Bauhause til 89 kroner
Kablet er købt i Bauhause til 23 kroner pr/m
Stikket er købt hos Hificable til 249 kroner, dette stik købte jeg udelukkende fordi de "alm" ikke kan håndtere et kabel på ca 12mm

Men hvis du har forslag/link til hvordan jeg kan forbedre dette, er jeg meget interesseret!

Strøm-verdenen i hifi sammenhæng er meget nyt for mig, så tager gerne imod råd/vejledning

Har snakket med en elektrikker, om a få ført nyt og selvstændig kabel fra tavlen og ind i stuen, afventer tilbud på dette, er der noget bestemt
man skal gøre eller tage højde for i den sammenhæng..??
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh
 
gone4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 164
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Hej Kennlh

Kort min anbefaling.

Få en særskilt gruppe med et skærmet kabel, som jordes ved gruppeafbryderen. Altså skærmen jordes, jorden fremføres selvfølgelig i jordlederen.

Køb et shukoudtag, f.eks Furutech. Dermed får du jord på dit stik.

Skift til skærmet kabel (kobberstrømpe) i tilledningen, og jordforbind strømpen ved stikket.

Og fremfør jordlederen i kablet, så dit udstyr jordes.

Derefter kan du, hvis du har lyst begynde at se på filter/conditioner/deslige.

Der er jo altid mange meninger/mulige forbedringer, så det gælder om at gøre de ting, man føler for, og notere sig hvilke resultater man opnår.

Når man oplever væsentlige forbedringer, giver det jo som regel, blod på tanden, som man siger

Mvh. Bjarne

 

Til top Vis gone4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gone4it
 
Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 780
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
dan a. skrev:
Jeg forstår ikke helt den blanding af dk stik og schuko stik, burde du ikke i det mindste have en "skinde" med schuko brønde, så kan
du altid bruge en adaptor ved vægudtaget, adaptoren kan så droppes når LK kommer med en Fuga schuko kontakt ( nu schuko er godkendt i dk så
må der da også komme et udtag i fuga serien).


Hej Dan.

Som tidligere nævnt har jeg ikk super meget forstand på strøm, dette var blot et forsøg på at få noget der var bedre end min ikea skinne til
29 kroner, på den billigste mulige måde.

Skinen er købt i Bauhause til 89 kroner
Kablet er købt i Bauhause til 23 kroner pr/m
Stikket er købt hos Hificable til 249 kroner, dette stik købte jeg udelukkende fordi de "alm" ikke kan håndtere et kabel på ca 12mm

Men hvis du har forslag/link til hvordan jeg kan forbedre dette, er jeg meget interesseret!

Strøm-verdenen i hifi sammenhæng er meget nyt for mig, så tager gerne imod råd/vejledning

Har snakket med en elektrikker, om a få ført nyt og selvstændig kabel fra tavlen og ind i stuen, afventer tilbud på dette, er der noget bestemt
man skal gøre eller tage højde for i den sammenhæng..??

Jeg skal give dig en hjælpende hånd når jeg er hjemme næste gang

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin
 
kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 988
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Darwin skrev:

kennlh skrev:
dan a. skrev:
Jeg forstår ikke helt den blanding af dk stik og schuko stik, burde du ikke i det mindste have
en "skinde" med schuko brønde, så kan du altid bruge en adaptor ved vægudtaget, adaptoren kan så droppes når LK kommer med en Fuga schuko
kontakt ( nu schuko er godkendt i dk så må der da også komme et udtag i fuga serien).
Hej Dan. Som tidligere nævnt har jeg ikk super
meget forstand på strøm, dette var blot et forsøg på at få noget der var bedre end min ikea skinne til 29 kroner, på den billigste mulige måde. Skinen
er købt i Bauhause til 89 kroner Kablet er købt i Bauhause til 23 kroner pr/m Stikket er købt hos Hificable til 249 kroner, dette stik købte jeg
udelukkende fordi de "alm" ikke kan håndtere et kabel på ca 12mm Men hvis du har forslag/link til hvordan jeg kan forbedre dette, er jeg meget
interesseret! Strøm-verdenen i hifi sammenhæng er meget nyt for mig, så tager gerne imod råd/vejledning Har snakket med en elektrikker, om a få
ført nyt og selvstændig kabel fra tavlen og ind i stuen, afventer tilbud på dette, er der noget bestemt man skal gøre eller tage højde for i den
sammenhæng..??


Jeg skal give dig en hjælpende hånd når jeg er hjemme næste gang



Det vil være super lækkert hvis du gad det Henrik..!
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Jamen som skrevet er seperat gruppe med schuko vægudtag nummer 1, men ind til da vil jeg forslå at du bruger en adaptor. Selve kablet fra vægen og ud til net-listen bør være skærmet, selve net-listen bør også være med schuko brønde da langt de fleste produkter er leveret med netkabler som er monteret med schuko stik. Net-listen så jeg gerne var lavet af metal så "huset" virker som skærm men den type plejer at koste lidt, alternetivt kan man vælge en netliste i plast og modificere kabelindgangen så tykker tilgang kan monteres, det kunne være noget ala denne.

http://www.ebay.de/itm/Steckdosenleiste-Premium-Office-Line- 1-8m-Brennenstuhl-/180562629881?pt=Elektroversorgungen&h ash=item2a0a5f14f9



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 988
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Hej Dan, tak for tilbagemeldingen 

Men er det korrekt forstået at min "indkøbsliste" kunne se således ud:

Adaptor
Kabel
Stikdåse eller denne er måske bedre?
eller denne, lidt dyrere løsning?
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
Hej Dan, tak for tilbagemeldingen 

Men er det korrekt forstået at min "indkøbsliste" kunne se således ud:

Adaptor
Kabel
Stikdåse eller denne er måske bedre?
eller denne, lidt dyrere løsning?
adaptoren kan jeg nok skaffe til dig kvit og frit, furutech kablet er et rigtig fint kabel og et rigtig fornuftig valg hvis man vil have god kvalitet uden at blive blanket helt af, net listerne bør du enten vælge den helt billige eller den helt dyre, den midterste er med noget aktiv elektronik indbygget og det er jeg bestemt ikke sikker på at det er sagen, den dyre er væsentlig flotter lavet og "chassiet" virker som skarm om kontakterne men om du er villig til at smide de extra penge må være op til dig, dog tror jeg du bliver glader for den dyre model i længden

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 780
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
Hej Dan, tak for tilbagemeldingen 

Men er det korrekt forstået at min "indkøbsliste" kunne se således ud:

Adaptor
Kabel
Stikdåse eller denne er måske bedre?
eller denne, lidt dyrere løsning?

Jeg har selv lige bestilt furutech kabel i sidste uge og deres guld stikprop og app stik så jeg kan bygge 3 power kabler...jeg har set og haft det i hånden  ret lækret og flexibel

det bruges også på setup i den gode ende, også en som dig der overvejer egen gruppe til hifi han fik elektrikeren til at trække kable 5x2.5mm2 så forsygningen på fase og nul relt er 5mm2

 

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin
 
kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 988
Sendt: 27 Februar 2012 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
kennlh skrev:
Hej Dan, tak for tilbagemeldingen 

Men er det korrekt forstået at min "indkøbsliste" kunne se således ud:

Adaptor
Kabel
Stikdåse eller denne er måske bedre?
eller denne, lidt dyrere løsning?
adaptoren kan jeg nok skaffe til dig kvit og frit, furutech kablet er et rigtig fint kabel og et rigtig fornuftig valg hvis man vil have god kvalitet uden at blive blanket helt af, net listerne bør du enten vælge den helt billige eller den helt dyre, den midterste er med noget aktiv elektronik indbygget og det er jeg bestemt ikke sikker på at det er sagen, den dyre er væsentlig flotter lavet og "chassiet" virker som skarm om kontakterne men om du er villig til at smide de extra penge må være op til dig, dog tror jeg du bliver glader for den dyre model i længden


Det vil være super fedt, hvis du kunne skaffe sådan en? Så må jeg skylde en tjeneste

Kunne godt finde på at skifte til det kabel så, det er jo ikke en herregård, da jeg kun skal bruge 2 meter

mht netlisterne, tror du så jeg vil få meget mere ud af at købe den dyre?
- jeg påtænker senere at få fat i et ps audio kabel til min forstærker og evt et kimber eller lign til min sonos, til min young dac, har jeg bestilt den nye palmer psu, der kører batterier, så der går jeg ikke ud fra det er så vigtigt..?
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh
 
kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 988
Sendt: 27 Februar 2012 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Der er i øvrigt også denne skinne, er den bedre..?

http://www.yourhifi.de/index.php?page=product&info=10385
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh
 
Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 27 Februar 2012 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Hej Kennlh

Jeg ved ikke hvor meget lyst du har til at købe udenfor EU. Men prøv at tjekke den her ud:

http://www.8audio-mall.com/servlet/the-475/4-dsh-Pos-Thick-A luminum-Power/Detail

her ud. Deres interconnect har fået rigtig fin ros rundt omkring på nettet, så sku da undre mig hvis de ikke også anden
fornuftig hardware... i øvrigt, så er det en stikdåse med 4 udtag :-D den er en del billegere end dem du har kigget på. Ved så
ikke lige helt med moms/told, hvor meget det løber op i... har ikke helt styr på de regler endnu

mvh
Bonde

p.s ved godt det er besværligt med linket - men kan sku aldrig få det til at virke herinde på siden. sys det er en mærkelig
måde man skal linke på...
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 27 Februar 2012 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
dan a. skrev:
kennlh skrev:
Hej Dan, tak for tilbagemeldingen 

Men er det korrekt forstået at min "indkøbsliste" kunne se således ud:

Adaptor
Kabel
Stikdåse eller denne er måske bedre?
eller denne, lidt dyrere løsning?
adaptoren kan jeg nok skaffe til dig kvit og frit, furutech kablet er et rigtig fint kabel og et rigtig fornuftig valg hvis man vil have god kvalitet uden at blive blanket helt af, net listerne bør du enten vælge den helt billige eller den helt dyre, den midterste er med noget aktiv elektronik indbygget og det er jeg bestemt ikke sikker på at det er sagen, den dyre er væsentlig flotter lavet og "chassiet" virker som skarm om kontakterne men om du er villig til at smide de extra penge må være op til dig, dog tror jeg du bliver glader for den dyre model i længden


Det vil være super fedt, hvis du kunne skaffe sådan en? Så må jeg skylde en tjeneste

Kunne godt finde på at skifte til det kabel så, det er jo ikke en herregård, da jeg kun skal bruge 2 meter

mht netlisterne, tror du så jeg vil få meget mere ud af at købe den dyre?
- jeg påtænker senere at få fat i et ps audio kabel til min forstærker og evt et kimber eller lign til min sonos, til min young dac, har jeg bestilt den nye palmer psu, der kører batterier, så der går jeg ikke ud fra det er så vigtigt..?
hvis du vil i gang med ps-audio så vil jeg nok heller anbefale dig denne http://www.ebay.de/itm/Highend-Netzleiste-Supra-MD06-EU-MKII -/280713486439?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item415bd3e06 7 supra skinder med filter vil jeg ikke anbefale men denne er uden filter, den har en net-brønd så det er nemt at skifte tilledning, så har du nemlig mulighed for at få et ps-audio kabel fra vægen også, sådan set på sigt.

Jeg skal nok lige få set efter adaptoren, mener vi har nogle stykker til at ligge og flyde.



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 

<< Forrige Side af 49 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes