Bruger siden: 26 September 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 10
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
Hej med jer!
Er der nogen her på forummet, der kan hjælpe mig med at finde et strømkabel (specifikt kabel eller mærke) der er særligt velegnet til rør for- og effektforstærkere?
Er der overhovedet forskel på kabler til rørforstærkere og til transistorforstærkere?
Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
Jeg kan ikke hjælpe dig med henvisning til et bestemt strømkabel - men jeg kan da iunder ingen omstændigheder forestille mig, at et netkabel (strømkabel) til en rørforstærker skal være anderledes end et til en transistoreret forstærker. Det skal selvfølgelig være godkendt iht. lovgivningen på området. Medmindre du bruger en forstærker, som trækker sygt meget fra lysnettet så ville jeg da bare købe mig et godt almindeligt godkendt strømkabel fra elektrikeren.
Bruger siden: 26 September 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 10
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
Næ, det er sikkert rigtigt, men tænkte, at når jeg alligevel skal investere i netkabler, så kan jeg lige så godt købe de rigtige - såfremt der måtte være en forskel.
Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
Sidder der ikke allerede et netkabel i forstærkeren? - eller er det én af de nyere, hvor netkablet er til at tage ud af forstærkeren? - (den med computerstikket?) - I så fald kan du sikkert bare bruge det medfølgende kabel eller bruge et andet tilsvarende - og spare pengene til noget god musik.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum