| Forfatter |
|
Falster27 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 16 Februar 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Har fået fat i sådan et sæt Linn Kaber højtalere men kan ikke rigtig finde noget på nettet om dem er der evt. nogen her inde som kender denne model? 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 16 Februar 2010 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Falster27 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak dan a.. så kom der billeder ind bare ikke lige den beste kvalitet :-)
|
| Til top |
|
| |
t_porskjaer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 16 Februar 2010 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaber er en fremragende højttaler. Jeg brugte et sæt sammen med en Naim Nait 2, hvilket mange vil sige er alt for lidt til at trække dem, men ikke desto mindre, så var det et af de bedste setups, jeg har haft. Der findes mange versioner af Kaber, det sæt jeg havde, var en af de tidligste versioner. Jeg er ikke helt klar over, hvilke ændringer der skete undervejs, men diskanten blev i hvert fald opgraderet, og den fik skiftet fødderne ud til samme type som Linn Keilidh (Ku-Stone). Til lykke med de højttalere, de er helt i topklasse efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
Falster27 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter hva jeg har fået af vide er disse højtaler ved at være en del år gammel. er der nogen som har nogen ide om hva prisen er på sådan et sæt her?... Mange tak t_porskjaer
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Falster27 skrev:
Efter hva jeg har fået af vide er disse højtaler ved at være en del år gammel. er der nogen som har nogen ide om hva prisen er på sådan et sæt her?...
Mange tak t_porskjaer
|
|
|
De de udgik omkring år 1998-99 var prisen 12000 kr. pr. stk. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2010 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har svært ved at se diskanten på det billede, men fandt dette, sidste udgave havde finer i bunden af fronten og logoet var guld-farvet, diskanten har tre beskyttelses pinde foran, diskanten er forøvrigt en af de sidste opgraderinger linn lavede på kaberen, mener ikke de koster ret meget, så hvis det er den ældere diskant, så er det en opgradering som er værd at overveje.
Fandt dette billede af sidste udgave.

__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Falster27 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan se diskanten ikke helt er den samme.. har man mulighed for at købe nogen nye der til? logoet er også guld farvet på mine..
hvis jeg en dag vil af med dem har du så nogen ide om hvilken prisleje de skal ligge i? realistisk
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2010 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Falster27 skrev:
kan se diskanten ikke helt er den samme.. har man mulighed for at købe nogen nye der til? logoet er også guld farvet på mine..
hvis jeg en dag vil af med dem har du så nogen ide om hvilken prisleje de skal ligge i? realistisk
|
|
|
Det er ikke en ht det brede hifi-danmark kender ret meget til og lige ledes deres kunnen hvis man ellers finder det rigtige udstyr, når alderen så også kommer ind i billedet, så vil jeg vudere at et sæt kan sælges for 2500-3000 kr., nummeret mindre sælges typisk for 1500-2000 kr.
Vedr. diskanter, så skal du selv skifte dem, ellers er det ikke rentabel, scala hifi i århus kan skaffe dem, mener de koster omkring 500 kr. pr. stk. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 16 Februar 2010 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaber er en faktastisk højtaler. Nogle Linn folk mener at det er den bedste højtaler Linn har lavet og nogle HiFi nørder mener det er den sidste rigtige højtaler Linn har lavet da den måler ret som et skud.
Hilsen Jonas Bojer Christensen
|
| Til top |
|
| |
Falster27 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2010 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for alt hjælpen til jer allesammen vil prøve og opgraderer diskanterne og se hva resutatet så bliver
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaber kræver en kraftig forstærker, de er designet bag en Klout eller Naim 135, bedst på aktiv drift, fjern evt biwire link da dette ikke fremmer lyden, du må i givet fald lodde et E" istedet..nye diskanter er som at skyde kanonkugler efter gråspurve, fokus på signalkilden og kvali strømstærk amp
|
| Til top |
|
| |