Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 06:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Snell KII med fod - hvad skal de koste (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nilla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Snell KII + sokler købt i HiFi klubben for ca. 12 år siden hvad kan de sælges til ? - Jeg har helt sikkert regningen et sted..
De er pæne med trækabinetter

- Jeg er ikke så teknisk.
Min tanke er jeg nok skal have solgt hele mit gamle Denon anlæg der ellers i alt kostede ca. 13.000kr inklusive Snell KII i sin og erstatte det med
noget nyt der ikke fylder så meget og hvor jeg kan sætte en harddisk til også gerne min computer og koble det med tv. - Altsammen fordi det er
noget ikke fungerende rod lige nu og jeg aldrig får hørt mine gamle LP´er osv. på den måde det bør...

Jeg arbejder tit med film og videoredigering ( til de ikke vidende har jeg så en tonemester og sounddesigner på der sidder med sit eget anlæg)
og vil gerne kunne se mine film og høre lyden i højtalerne.. og da jeg er instruktør og ikke redigeringsperson vil der altid være andre der
efterbearbejder.

Nå ja .. jo mere trådløst jo lykkeligere er jeg da jeg ikke synes det er feminint med tykke kabler overalt det fjerner ligesom fokus fra de smukke
ting.. og disse smukke højtalere tager blikket fra resten af rummet.

nilla
Til top Vis nilla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nilla

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Som udgangspunkt kan du regne med ca 1/3 af nyprisen forudsat at de ikke fejler noget.

Ang. trådløs, så har jeg ikke hørt om seriøse trådløse højtalere det har mest været mnoget plastic fis, men du kan jo overveje at få lagt kabler ind i skinner ved. f.eks. fodlisten, eller få dem lagt ind i rør i væggen.

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok sætte prisen til omkring 2000 kr. for et sæt. Den større model JIII ligger på omkring 2500 kr. i Den blå avis. Det er sjældent at der er et sæt KII til salg, så der er ikke så meget konkurrence om prisen.

Hvis du leder efter trådløse højttalere ville jeg kigge nærmere på Audio Pro LV2. De har indbygget forstærker og modtager til trådløst netværk. Ved at tilslutte en trådløs sender til din computer, tv eller musikanlæg kan du overføre lyden trådløst til disse højttalere. Og udseendet af disse højttalere tror jeg nok du kan leve med.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

greyscale
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Det er jo en lille klassiker, der spiller langt over prisniveauet efter min mening!
Jeg har selv et sæt jeg betalte omkring 2200 for inkl original emballage, men hvis de er meget flotte og ophænget er intakt kan du evt prøve lidt
højere. Det er meget sjældent de er til salg - mine kommer det formentlig aldrig

Mvh Jesper
Til top Vis greyscale's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greyscale

eggers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Hvis du absolut vil af med dine Snell så sørg for de får et godt hjem. De gamle Snell sager er et kup til de priser de går for nu om dage.

Hvis du vil have noget trådløst så prøv de aktive højttalere fra Audioengine: http://www.audioengineusa.com/a5_home.php

Der kan du sætte en Airport Express bag i, så du kan streame lyd fra dine computere og evt. Apple TV og iPod. Nemmere bliver det vist ikke.
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Audioengine tilbyder stort set den samme løsning som Audio Pro, bortset fra at Audio Pro LV2 har den trådløse modtager indbygget.

Hvor kan Audioengines højttalere købes?

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

nilla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2010
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

1000 tak. Gode kommentarer.

@ eggers . godt regnet ud at jeg har apple og i-pod mv.

I mine øjne er 2000kr en lat for lav pris ifht. hvad lyd man ellers får for den pris. De går også højere i tyskland har jeg set.
Til top Vis nilla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nilla

annabassand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Hej,

Du burde overveje at beholde K2'erne. Jeg har haft et sæt stående i kasserne de sidste 3-4 år, men i sidste weekend kom de til sin ret igen, idet vi
anvender dem i et motionsrum sammen med et Sonos system som giver mulighed for trådløst at sende musikken rundt i hele huset... Det er en
rigtig fed løsning.

K2'erne spiller virkelig godt og mon ikke du engang får behov for et sæt ekstra højtalere? Du kan jo altid væghænge dem... Du får ikke nok for dem
når du vil sælge.

/Anna
Til top Vis annabassand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af annabassand

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes