| Forfatter |
|
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man nu køber en effektforstærker i det store USA, som jo kører på 110 v, og forstærkeren måske ikke kan laves om "internt" til 220-240 v, kan der så købes en "omformer", eller hvad gør man....?
|
| Til top |
|
| |
K--L Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 17 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
det meste hifi grej kan forholdsvis simpelt laves om til at køre på 230v men ellers kan man købe en omformer fra 230 til 110v
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja- man køber en "omformer" . Man kalder det også en Step-down- trafo og tilslutter den.. Sørg for at der er kapacitet nok i den til strømtrækket fra dit apparat.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kapacitet nok, vil det sige watt....?
Og hvad med lyden...?
Og vil der komme "brummelyde" fra forstærkeren eller "omformeren"....?
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyden kan jeg ikke sige noget om - tror nu ikke, at den ændres. Ja- den vil brumme noget, jo mere strømforbrug , jo mere brum.
hvis den pgl. forstærker har et max. strømforbrug på fx 3A,(ca. 700W (Max) fra lysnettet) så vil jeg foreslå, at du anskaffer dig en omformer, som kan håndtere noget mere, fx 5A-6A, så er du sikker på, at forstærkeren ikke "sulter".
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja- Det er omformeren ( step-down-trafoen), som vil brumme.
vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

|
| Sendt: 22 Februar 2010 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tak for svarene......
Tror jeg vil lede efter noget med 240 v.....
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 22 Februar 2010 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange Computeres strømforsyninger er jo også forsynet med omskifter for 110/230V.
Så det skulle v´ære mærkeligt om samme forstærker ikke skulle være omskiftelig indvendig 
Og det behøver ikke absolut være en skille transformator, jeg mener en Auto-transformator kan anvendes til ovennævnte brug. Autotransformator betyder den er ligeså farlig som almindelig 230V også på 110V siden. Udgangen altså de 110V kan kun blive 110V på en SKILLE Transformator, sådan principielt. Tingene kan uddybes men så skal man ligesom tegne tingene. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge sælger kan forstærkeren ikke sådan lige "laves" om...
Og jeg ved absolut intet om det.....
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enkelt sagt har konstruktøren leveret apparatet til 110v,og du må så finde en trafo der kan omsætte den danske netspænding fra 230 til 110v.
Jeg har en på 600w til formålet du kan få billigt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jepper!, og hvis Post Danmark skal transportere samme klump jern!  __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
I gamle dage kunne man omstille det meste grej mellem 230V og 110. det ser man desværre ikke så ofte mere, oftest pga. parallel import grunde.
Vælger man at benytte en transformator til at lave ”vores 230V” om til 110V så vil der oftest være lidt brum fra transformatoren, men en anden ting som også kan brumme er 110V transformatoren..!? da men i US køre 60Hz på nettet hvor vi køre 50Hz kræver dette faktisk at de benytter ca. 10% mere jern i kærnen, noget selv de største Amerikanske producenter har svært ved at forstå… jeg har arbejdet for amerikanske firmaer hvor jeg flere gange har prøvet at forklare dem dette, men ofte når de laver en 230V model af deres forstærker sætter de den bare på en vario-trafo og skruer op på 230V og siger hør selv der er ingen brum ”de glemmer bare at varioen stadig sender 60Hz men godt nok 230V” det kræver faktisk ret så bekosteligt udstyr at generer 50 Hz når man skal have udstyr i US til at konstruerer med.
Desuden er det meste grej der kun er konstrueret til brug i US kun mærket ”godkendt” med UL fcc og ikke den påkrævet CE som kræves i Europa. __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R
Det ser alt for korrekt ud det som står skrevet, der er bare en lille smule som skal tilføjes.
Alt vekselstrømsudstyr er eller skal kunne operere imellem 48 og op til 62 Hz, eller rettere indenfor følgende område (kriterier om nogen foretrækker dette ord).
Vekselstrøm skal klare Hz i område 48 til 52 (50Hz) og 58 til 62 (60Hz). Og hvis nogen kommer frem med at ting byggede til det ene, og så (få mig til tro) at det andet vil resultere i noget som går i stykker. Sådan spiller reglerne altså ikke. At der så er nogen steder hvor man anvender 400Hz (firehundrede) skal jeg lade være op til de som har med det at gøre. Havde engang en simpel spolebåndoptager som havde et drivhjul med 2 spor nemlig 50 og 60Hz, det med anvende i et skib med 220 V (eller var det også 110V?) men 60Hz generatorer.
Jeg elsker alt det der gråzone eller regnbue-farved når det kommer til elektro-magnetiske ting og sager! For slet ikke at glemme strømmen i et Billederør faktisk løber fra Minus til Pluds. 
I Instruktionshefter på svensk kan der nogen gange stå 48-62Hz i stedet for 50/60Hz og sådan er der så meget. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |