Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. maj 2024 | 10:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Thors Vaic & BKS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 13 April 2011 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Halløj Sonic

Downsize Audio Cables er nogle svinegode produkter, og jeg har på alle måder været glad for, at have skiftet til dem. Især CFR højttalerkablet performer rigtig rigtig godt på BKS'erne, uden tvivl det bedste ht-kabel jeg har haft. Så hvis du tænker i kabeskift, så kan du roligt gå efter dette mærke.

Jeps jeg nyder stadig mine BKS'er, og glæder mig da også til, at jeg får samlet min DIY strømskinne med strømkabel fra Downsize, så jeg får det optimale ud af dem i mine omgivelser. Pt. er det noget snoet 4x1,5mm² NKT til en industri strømskinne, og det er bare ikke godt nok. Men inden alt for længe, skulle mit setup gerne få sin egen gruppe fra eltavlen, og med et vægudtag lige bag ved racket, så er jeg ved at være der.

Det bliver spændende at høre din mening om dine BKS'er, når du engang får dem hjem.

Mvh Thor



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 754
Sendt: 14 April 2011 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hejsa Thor

Ja det bliver super fedt glæder mig rigtig meget til de kommer ind i stuen det skal der ikke herske tvivl om, Downsize audio cable kender jeg desværre ikke vil da gerne lige kigge på deres hjemmeside


__________________
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 14 April 2011 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Der er kun et problem lige nu, og det er at jeg har hørt hvordan min VAIC forstærker spiller på et sæt BKS Porthos hjemme hos Bent selv.

Scheisse det var godt, men desværre ikke aktuelt, da vi herhjemme ikke er helt enige om opstillingen af et sæt ht'er, der ca omkring 180cm høje. Men hvor kunne det da spille, og med det lange bånd var øvre mellemtone og diskant sublim, og de spillede med et KÆMPE rum.

Så hvis der evt. skulle dukke en prototype op, som var nummeret str. end mine, så kunne det være, at de skulle prøves.

Mvh Thor



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 754
Sendt: 14 April 2011 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Ak ak det kender jeg godt sådan et slags problem har oplevet det før, man tror lige man har fat i noget indtil man hører en dyre model sådan kan det gå, jeg går selv med tankerne om hvad der skal kobles på af forstærker foran Bks men venter på penge piv piv

__________________
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 15 April 2011 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

åhh thor du burde ha en så tolerant konen som min.... ja du ved det jo ved selvsyn at hun overhoved ikke blander sig her hjemme ang. stereo.... men at der så er andre ting jeg så skal accepter er så en anden sag grin... men hun blander sig overhoved ikke og det er jo skønt.....

men er lidt nervøs for hendes nyeste ide,men måske den går i sig selv igen hehe,

mvh john

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 06 November 2011 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Så skete der lidt nyt her på matriklen i form af en ny Lexicon RT-20 afspiller opgraderet ved Downsize Audio.

Her er så medfølgende Downsize Audio strømkabel med Oyaide og Wattgate stik inkl. en 220/230v -> 110v transformer. Der blev testet frem og tilbage mellem 220 og 110v og det var ved 110v, at afspilleren performede bedst.

Nu har den efterhånden spillet en uges tid, og her er lidt indtryk:

 
Første omgang har jeg kun hørt alm. redbook CD'er
 
Omkring forbedringen kontra Primare'en og hvad jeg oplever anderledes er, at lyden føles total ubesværet, og den er uhør "præcis"/detaljeret, hvilket jeg især har lagt mærke til ved vokalen og små detaljer i lydbilledet. Vokalen bliver væsentligt bedre artikuleret, den har fået sprødhed og en ægthed, hvilket jeg i den grad tilstræber. Der er kommet flere læspe-, vejtræknings - og smaskelyde med, som er med til at give den realistiske stemmegengivelse.
Hele mellemtone området og diskanten spiller mere fri af højttaleren, og bla. på Keith Jarret - Live in Köln kommer der en fantastisk klang fra klaveret/flyglet, hvor jeg hører ubesværet hvordan efterklangen ændrer karakter inden den stummer ud.
Der er måske blevet lidt mindre fylde i bassen, men som til gengæld har fået en lille opstrammer. Mht. bassen har jeg også i mende, at jeg trods resultatet, har spillet på min gamle dvdafspiller op til, og at den ihvertfald ikke manglede fylde. JESUSDead
Men eftersom afspilleren har fået en masse ny indmad, og der er koblet en go' gang kobberslanger på til strømmen, så blev jeg oplyst, at der vil gå ml. 300-350timer før skidtet var spillet til. Bassen ville efter noget tid træde mere i karakter og den skulle åbne mere op i toppen. Om det så er mine ører, som når at vende sig til lyden, eller ændringen forekommer, det vil jeg la' stå hen i det uvisse. Men omvendt med den vellyd, som er kommet, så kan timerne bare komme anWacko.
 
Yderligere efter nogle dages lyt:
 
Det lyder som om, at jeg har fået nye højttalere med et noget større båndareal end de omtrent 39cm² jeg har nuClap. Nu har jeg hørt BKS bånd på lidt over 220cm², og jeg vil sige, at de 39cm² kommer mere deropad sårn rent detalje og fritspillende mæssigt, efter Lexicon'en er kommet ind i systemet. Det er jeg sku ret godt tilfreds med. Med den musikstil som jeg lytter til, der kunne erhvervelsen af en ny afspiller nok ikke ha' gået meget bedre.
Sad og hørte en live skive med Thomas Dybdahl i nat, og da den var slut, røg en ny skive på - og en ny og en ny. På røg også lidt forskellige Madeleine Peyroux albums, som jeg er ret vilde med. Men om det er bevidst, at hende stemme skal lyde lidt afskåret fra resten af bandet, eller hun med vilje dæmper sin vokal skal være usagt. Det er stadig en stor nydelse, at høre hendes jazzede stemme, men når nye ting bliver afsløret, så kan man ikke lade være med at studse over demWink.
 
Mvh Thor


__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 07 November 2011 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

hej thor super fedt setup du har dig og tillykke med den nye afspiller den er virkelig lækker har selv overvejet en rt 10 eller en oppo 95
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 08 November 2011 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Hej D4L

Jo tak jo tak. Jeg er også ved at være ret godt tilfreds med lyden, som mit setup smider ud. Det var jeg for så vidt også med min Primare D30.2, men hvor har denne modded Lexicon da bare lukket op for sluserne.

Jeg kender desværre ikke lyden af RT-10 eller Oppo'en, så jeg ved ikke hvad du kan forvente der.



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 08 November 2011 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

ts_riders

Det var da en super flot "flaskeholder" du har dér ved siden af den Lexicon. Man bliver helt "rørt"



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 08 November 2011 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Ja den tar sig ikke så stille ud, og enten så hader man det slags design, eller man elsker det eller man er fløjtende ligeglad og bekymrer sig kun om, hvordan dyret lyder. Jeg hælder til det sidste, men synes nu også det er lækkert med en gang italiensk ydre design på sårn en østriger. 

Har du haft sårn en Vaic, siden det vækker følelser, eller var det "bare" for ordspillets skyld??? 



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 08 November 2011 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Har af og til leget med "flasker", da de lyder godt. Men ellers var det ordspillet, der var fremme lige nu.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 08 November 2011 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Jamen så vil du elske de her to Ayon 32B-S flasker, som kan smide 2x23watt kl.a

__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 08 November 2011 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

ts_riders skrev:
Jamen så vil du elske de her to Ayon 32B-S flasker, som kan smide 2x23watt kl.a
Sammen med disse her A/ll kunne man nok lytte til noget god musik i en uge i træk med dem hægtet på....absolut.    

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 08 November 2011 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Hehe det var da helt sikkert en test værd, hvis ikke det dersens KBH så så langt væk.

Så længe følsomheden er til den lidt høje side og impedanskurven er flad, så ville det garanteret være et spændende match.



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 09 November 2011 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Impedansen er rimelig jævn omkring 3-5ohm og en følsomhed på 90db for 2 højttalere, kan man komme tilpas langt.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 09 November 2011 kl. 02:52 | IP-adresse registreret  

singleended rules 
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 09 November 2011 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Allanowich@ Ja, det skulle nok kunne lade sig gøre og med en både 4 og 8ohms udgang var det jo finno.

ginger@ Er det bygget fornuftigt og passer kasserne, som bliver spændt for, så er der helt bestemt basis for, at ende ud med et ok resultat.



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 09 November 2011 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

har selv en vt32 singleended med reguleret psu for drivere og lunddal interstage trafoer samt hørning udgangstrafoer

ja med de rette htèr spiller se bare bedre


ser ud som du har sat både grammo og cd forkert.............
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 09 November 2011 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Ja, de er lidt indeklemt Det er måske langt tid siden, at den Thorens har været i omdrejninger. Ellers en god spille. Har en selv. Den kører tit.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 09 November 2011 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

320'eren står bare og samler støv. Det bliver simpelthen for dyrt at få grammo setupet op på samme niveau som cd'en. Plus at de lp'er jeg har, er fyldt med statisk og general for dårlig stand.

Øhhhh CD'en forkert???



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes