Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Sony TA-FA7ES info (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg er interesseret i at høre, om der er nogen der kender til Sony TA-FA7ES. Hvis der er nogen der kender til nypris, hvad den evt. ville gå til nu om dage som brugt, og ellers bare om der er nogen der har erfaringer med denne forstærker.

Jeg har selvfølgelig googlet omkring forstærkeren, men finder ikke rigtig nogle tests eller andet. Det jeg har fundet indtil videre er fra "The Vintage Knob" http://www.thevintageknob.org/SONY/sonyes/TAFA7ES/TAFA7ES.ht ml

Og selvom det er en god og informativ side, så siger den ikke så meget om andres erfaringer, samt nypris/brugtpris.

Håber på tilbagemeldinger.

Mvh Jeppe.
Til top Vis Jeppeknygberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeppeknygberg

Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2010 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hmmmm....ingen der kender til pågældende forstærker?

Mvh Jeppe.
Til top Vis Jeppeknygberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeppeknygberg

K--L
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 26 Februar 2010 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

uha så skal vi skrue hukomelsen tilbage til midt 90 erne jeg ved ikke så meget om denne sony udover at jeg dengang lånte en med hjem  jeg havde på daværende tidspungt en audiolab 8000a som jeg valgte at beholde da jeg ikke syntes at sonyen var bedre jeg mener at kunne huske at den kostede omkring 18000kr den gang
Til top Vis K--L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af K--L

Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2010 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hej K--L

Så er der gang i tråden Mange tak for info, selvom det jo er lidt tid at skulle huske tilbage. Alt er brugbart, så hvis der er flere der kan grave lidt frem fra hukommelsen, så skal I ikke holde Jer tilbage

18000.....hmm det var alligevel en del.

Mvh Jeppe.

Rohlander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Februar 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Mener den fik 90 point i tyske Audio. Lillebror 5ES 85 point og 3ES 80 point.

Nad S300 og Marant PM16 som ca. kostede det samme fik 95 points.

Så den var vist ikke specielt god til prisen og i dag kan man vel finde en lige så vellydende men knap så velbygget ny forstærker til en 5000-6000 kr.

Så lad være med at købe for dyrt brugt!!!!

Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
Til top Vis Rohlander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rohlander

Rohlander
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2010 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Spar op til TA-FA777ES som skulle lyde en del bedre....vist nok 100 points og 105 points balanceret. Men ok hvis du ikke vil bruge så mange $ og du kan få en 7´er billigt så er den da lækkert bygget.

Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300

Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2010 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Jeg er interesseret i info om den, da jeg allerede har købt en til en meget billig penge. Den var også i en rimelig klam forfatning, og krævede en del rengøring. Men nu står og spiller den som ny. Utroligt hvad man kan få for pengene nu om dage.

Men rigtig gode informationer Rohlander, det er jo lidt spændende at se den sat op mod NAD S100 og Marantz PM16

Mvh Jeppe.

Rohlander
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2010 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Og efterfølgerne 70ES, 50ES og 30ES skulle vist ikke være ret meget bedre......ihvertfald ikke ifølge Audio.

Men tillykke med dit køb Jeppe.

Jeg vil nok sige max. 4000 brugt for en i fin stand og den pris er ud fra hvad jeg ved hvad man kan få en Marantz PM16 og en Nad S300 til nu om dage.

Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300

Kenn Erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2009
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Hej jeppeknygberg, jeg ligger inde med tests af SONY FA5ES og SONY FA70ES i HIGH FIDELITY, FA5ES er testet i blad nr 3 i 98 og FA70ES er til test i blad nr 6 i 99 og for begge en flot konklusion i begge test. For at gøre denne tråd lidt mere livlig så spiller disse to kraftværker som en drøm med de rigtige højtaler spændt for, de er lidt kræsne hvad højtaler og kabler du spænder for finder du frem til det for du lyd i highend klasse, har en bekendt som køre med FA70ES som er lig med FA7ES og som bygget som en tanks og som man ikke ser idag uden at man skal have den STORE pung op,så lad dig ikke kue af de lidt negative svar her inde som ser ud til at gå mere op i test det er dine øre der bestemmer så vær du bare glad for din SONY og som jeg siger alle forstærker har sine fejl, og man har jo ikke lavet en forstærker i nu som man kan kalde for verdens bedste for så var det kapitel jo slut. MVH.1966
Til top Vis Kenn Erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenn Erik Besøg Kenn Erik's Websted

Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2010 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Super med tilbagemeldinger. Det er rigtig godt, og mange tak. Jeg må jo indrømme, at det var lidt af et impulskøb jeg gjorde mig, da jeg syntes at den var billig, og jeg har tidligere haft en 770ES integreret. Men den var jo noget ældre, og det var ved at være et stykke tid siden, og det er jo altid sjovt at prøve noget nyt.

Jeg er egentlig ganske udmærket tilfreds med lyden, skal lige vænne mig til transistorer igen efter lidt forsøg med rør, og den er egentlig rimelig kraftig.

@Kenn Erik: Jeg sender dig lige en privat besked, for det kunne da være lidt sjovt at se de tests, hvis du har dem liggende tilgængeligt.

Mvh Jeppe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes