| Forfatter |
|
Anders_skov Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har er par Jamo gulvhøjtalere ved navnet "studio 190". De spiller rigtigt godt men de er bare så store på mit værelse. Så jeg vil gerne have er par man kan hænge op på væggen.
Jeg har været inde på Hifi klubbens hjemmeside og set nogle rigtigt fancy højtalere fra PODSPEAKERS, ved navn "MiniPOD", de koster 2000 stykket.
- Er der nogle af jer der ude som har nogen erfaring med disse? Kan de mon leve op til mine Jamo højtalere, eller er prisen kun for designet...?
Tak
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv hellere en mindre reolhøjttaler. For 4 kilo findes der mange gode højttalere, hvor lydkvaliteten har en højere priotet end miniPOD. Du kunne f.eks. erhverve et sæt SystemAudio SA2K brugt. De er ikke store, men lydkvaliteten og udseendet er fantastisk - og burde kunne erhverves for ca. 4 kilo.
|
| Til top |
|
| |
dohh Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
du betaler ikke noget for designet.. snarere produktionen af disse; formstøbt, lakeret osv (som i øvrigt sker i Danmark). Ipod´ens "design" var først ment som kontrast til det traditionelle og egen-resonans prægede firekantede kabinet. Ved at skabe runde former kunne man eliminere egen-resonansen og opnå et meget bedre resultat lydmæssigt. Da de kom på gaden tilbage i slutfirserne/start halvfemserne var de ikke en succes. Folk kunne ikke acceptere "designet" - og Blueroom som producerede dem droppede produktionen efter et par år.
HiFiKlubben købte et restlager af Ipod´en i sluthalvfemserne - og da var det MEGET IN med design objekter i hjemmene = de blev en stor succes!!
Idag kaldes de for PODs fordi produktionen er genoptaget - dog ikke af Blueroom..
Før i tiden var de lavet af glasfiber hvilket gjorde dem klart dyrere. De fandtes i tre størrelser; Techno-Pod, House-Pod og Mini-Pod. I dag er de lavet af plastic, men spiller stadig fremragende.
De bruger bla. en bas-mellemtone som B&W også brugte i deres CC6 center højttaler...
Og B&W har aldrig produceret dem... der går rygter om at en tidligere ingeniør fra B&W arbejdede for Blueroom under udviklingen...
Men jo, de er nu rigtige gode. Hvorvidt de kan afløse dine Jamo - aner jeg ikke. Du må selv vurdere. 
|
| Til top |
|
| |
Anders_skov Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 11 Marts 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke interasseret i at købe brugte højtalere for 4000 kr. Jeg vil have nyt gejl
Eller tak for jeres indlæg...
|
| Til top |
|
| |
Nautilus Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 509
|
| Sendt: 11 Marts 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
POD højttalerene passer vist bedst ind i børneværelset, gør de ikk?
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 11 Marts 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
| Prøv hellere en mindre reolhøjttaler. For 4 kilo findes der mange gode højttalere, hvor lydkvaliteten har en højere priotet end miniPOD. Du kunne f.eks. erhverve et sæt SystemAudio SA2K brugt. De er ikke store, men lydkvaliteten og udseendet er fantastisk - og burde kunne erhverves for ca. 4 kilo. |
|
|
Hvis du finder et sæt 2K'ere til 4K må du da godt give et praj, da de plejer at koste mindst det dobbelte brugt 
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft et par i godt 2 år nu og må sige at jeg kunne ikke være mere tilfreds. Gik selv fra et par store 3-vejs B&W fætre, så det eneste jeg kunne mangle var lidt mere bund. Hvis du planlægger at købe subwoofer med vil dette dog ikke blive noget problem.
Hvad de mangler i bund gør de dog så rigeligt op for i dynamiske evner. Utrolig hurtige og præcise. Det er også en utrolig analytisk højttaler - spiller med meget liniær frekvens.
Eneste minus er vægbeslaget der er ekstraudstyr og koster 1500 kr.!!!
Jeg over selv at udvide et 5.1 system dog med en anden subwoofer.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vægbeslag koster 899 kr. for et sæt sidst jeg kiggede priser.
Blueroom startede i øvrigt i B&W regi, men senere var det blueroom i samarbejde med med scandyna der producerede højttaleren. Sidste år overtog scandyna helt produktion og udvikling af højttalere.
|
| Til top |
|
| |
Fresko Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu fik jeg også lige hørt minipod i hifiklubben. De spiller jo meget fint, og er meget pæne, men jeg syntes hutigt at diskanten blev anstrengende og skinger, når den mindre Denon forstærker var skruet op til "kl 10".
Er det kun mig der har den opfattelse af denne nydelige højttaler?
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil have fuld "lyd-valuta" for dine kroner, så er det nok ikke lige et sæ POD's du skal købe. Der er dyrt at lave sådan et kabinet, og dermed er der færre penge til enheder og filter.
Køb noget mere traditionelt, med mindre designet kommer før lyden!
|
| Til top |
|
| |
Scandyna1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2009 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
helt uenig..
har minipod og minibass.. noget at det bedste jeg har haft.. men ja os i pris af 8000.. men fortryder intet..
igen igen. højtalerne levere meget fin og klar lyd.. og self er der begrænsninger.. skal der jo være man for ikke alt for 2000.. men skal du ha minipod så få minibass os.. så for du sgu seriøst lyd os op i high end klassen..
kig min side...
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=77980&K W=Scandyna1
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fandt vi lige et 5 år gammelt indlæg frem igen.
|
| Til top |
|
| |