Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: God CD afspiller til små penge (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jolle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 Februar 2010 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Jeg skrev for et par uger siden for at spørge efter en billig CD afspiller til omkring 500kr. Den har jeg ikke fået købt endnu og jeg har også bestemt mig for at jeg er villig til at smide lidt ekstra efter det. Men det bringer jo spørgsmålet op om hvilke der er bedst indenfor ca. 3000kr, dog gerne mindre hvis det er muligt , og gerne med en lidt mørk klang - Jeg er meget frisk på at købe brugt.

Jeg har selv kigget på følgende:

Classic 01b - synes designet er lækkert og så er der en til salg brugt for 1600kr.
Rotel RCD-06 - den får temmelig god anmeldelse her på siden og er til salg brugt for 3000kr.
Sony X5AES - til salg brugt for 1900kr.

Er nogen af disse maskiner værd at tjekke ud? Hvis i har andre bud så kom endelig med dem!

På forhånd tak
Til top Vis Jolle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jolle

cn1780
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Februar 2010 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Hey,

har selv haft Rotel'en, du nævner og jeg syntes selv den havde en lækker lyd, prisen taget i betragtning... For cirka 1 år siden blev den skiftet ud med en Xindak Muse 3.0 og Xindak'en kan varmt anbefales. Lyden blev "større" og der kom mere styr på bassen.

http://www.av-connection.dk/?PGr=3739&ML=1333 Denne her går lidt over det nævnte budget men er stort se identisk med 3.0'eren Forskellen er at 2.0' eren udelukkende har rør-udgang mens 3.0'eren både har rør- or transistorudgang ... Eneste minus ved de nævnte Xindak-modeller er at de har en fjernbetjening der ikke engang er et 80'er-Bilka-minianlæg værdig...

God jagt

Til top Vis cn1780's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cn1780

K--L
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 26 Februar 2010 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

hvis du kan få en sony cdp xa5es til 1900 kr så køb den så kan du eventuelt når der bliver råd købe dig en god dac og bruge sonyen som løbeværk  så er du rigtigt godt kørende
Til top Vis K--L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af K--L

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Februar 2010 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Hvis det skal være rigtigt billigt og rigtigt godt, ville jeg kigge efter en sony playstation 1, den første model 1002 som kom på markedet. Den spiller varmt og tilbagelænet og er meget analog/behagelig at lytte til.

Ellers er jeg enig med CN1780 i at Xindak er udmærket. Jeg skiftede dog min Xindak DAC5 ud med en sony plastation 1, da den har en mere behagelig/ørevenlig lyd, som gør at alle ens cd'er er til at holde ud at høre på.

Lige nu køre jeg selv med en devilsound dac 2.1 fra computeren til anlægget og den er suveræn til prisen.
Til top Vis TC25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TC25

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Februar 2010 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Jolle skrev:
Jeg skrev for et par uger siden for at spørge efter en billig CD afspiller til omkring 500kr. Den har jeg ikke fået købt endnu og jeg har også bestemt mig for at jeg er villig til at smide lidt ekstra efter det. Men det bringer jo spørgsmålet op om hvilke der er bedst indenfor ca. 3000kr, dog gerne mindre hvis det er muligt , og gerne med en lidt mørk klang - Jeg er meget frisk på at købe brugt.

Jeg har selv kigget på følgende:

Classic 01b - synes designet er lækkert og så er der en til salg brugt for 1600kr.
Rotel RCD-06 - den får temmelig god anmeldelse her på siden og er til salg brugt for 3000kr.
Sony X5AES - til salg brugt for 1900kr.

Er nogen af disse maskiner værd at tjekke ud? Hvis i har andre bud så kom endelig med dem!

På forhånd tak

til de penge er en Rega Apollo klart det bedste bud ...
jeg vil ikke kalde klangen mørk... men hælder dog lidt mod det varme og skal vi sige behagelige
mens eller er den bare knaldgod til pengene og så er det bare fedt med en toploader

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=145399

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jolle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2010 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Angående den gamle Sony så er jeg bange for at laseren skulle gå sin vej om et år eller to, og hvis den så ikke er til at opdrive, skal jeg ud og have en ny igen.
Er der nogen der ved hvordan reservedels lageret ser ud for disse gamle sony maskiner?

Rega apollo havde jeg også kigget lidt på, men topload synes jeg er lidt upraktisk da det begrænser min placering af CD afspilleren ret meget. Men jeg vil da lige tjekke den ud igen, hvis det er den klart bedste i dette prisleje (og er der andre som også mener det?).

Er der ikke andre som har noget fornuftigt at sige omkring CD-afspillere i dette prisleje?

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Jolle skrev:
Er der ikke andre som har noget fornuftigt at sige omkring CD-afspillere i dette prisleje?

Well -  der er jo ikke ret meget at sige - jeg fandt en Sony xe330'er til et par hundrede i den blå, den spiller faktisk nydeligt.  Om den gør det om 2-3 år ved man aldrig, men til den pris, smider man den ud, og finder en anden - det myldrer jo nærmest med afspillere i prislaget 0-500kroner

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

jeg kan varmt anbefale rotel rcd-06, som jeg selv har.

det er en tung og driftsikker maskine. der er generelt meget få reklamationer på rotel apparater.

måske kan du være heldig ligesom mig, at finde den ekstra nedsat fra ny, da det er en ældre model.

ellers held og lykke med at finde en god afspiller.

mvh

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

Jolle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2010 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

Jolle skrev:

Well -  der er jo ikke ret meget at sige - jeg fandt en Sony xe330'er til et par hundrede i den blå, den spiller faktisk nydeligt.  Om den gør det om 2-3 år ved man aldrig, men til den pris, smider man den ud, og finder en anden - det myldrer jo nærmest med afspillere i prislaget 0-500kroner

Jeg er gået lidt op i prisleje siden jeg sidst spurgte, da jeg blev enig med mig selv om, at det nok bedre kan betale sig, for min pengepung og mit humør, at gå ud og købe noget jeg ikke får lyst til at skifte ud efter en måned.

Der er slet ikke nogen som har sagt noget om Classic 01b afspilleren, er den helt hen i skoven til prisen? eller er alle de andre bare meget bedre?

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Der er slet ikke nogen tvivl om at Rega Apollo til ca. 3.000 brugt i den grad er et hit. Hvis du benytter søgefunktionen herinde i debatforum, kan du se en del om Rega Apollo. Nedenfor har jeg linket til en uhyre lang tråd om denne cd afspiller. Jeg ville til enhver tid selv vælge en Rega Apollo, hvis jeg skulle have en billig cd afspiller. Køb denne og du i LANG tid er enormt godt kørende.
Selvfølgelig er min holdning ikke farvet af, at jeg har haft den af tre omgange host host...;-)

Apollo Rega CD

Snøren
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 13 Oktober 2009
Sendt: 05 Marts 2010 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Hejsa..

Hvis du vil smide 3K efter en cdspille ville mit valg osse være Regaen...Sony lyder i mine ører ikke godt i den billige ende( op til 5k)....Classiccen er osse en lækker sag..specielt hvis du har noget cd liggende i hdcd...Men den som cdspille i mod rega, ja så vinder Rega i mine ører.

Men en billig cdspiller lige pt må da være Denon dcd500ae til 1099,-.....

Hygge

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Marts 2010 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

kan kun anbefale en xindak muse 3.0... har set den brugt til lidt under 3k... men vil give ham der skrev før ang. fjernnetjeningen.... fy føj xindak... men det er jo lyden der tæller... og tror ikke man kan finde andet til den pris der lyder bedre... men skift det rør ud der sidde i til et bedre det giver endnu mere....

store ord men mener det er sandt

mvh

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 05 Marts 2010 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

..hva med en Cambrigde 640v2.. ?  den har jeg set til billige penge ? og den har også fået gode ord med på vejen.!  mvh kenneth
Til top Vis kenneth74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth74

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Marts 2010 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

kenneth74 skrev:
..hva med en Cambrigde 640v2.. ?  den har jeg set til billige penge ? og den har også fået gode ord med på vejen.!  mvh kenneth

Cambrigde laver nogle fine afspillere. Deres DAC giver dog deres bedste efter et par timers brug...

Hvis prisen er god, syntes jeg du skal gå efter den

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes