Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: nybegynder headphones (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
supermand71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Hej herinde

jeg er ny på bærbar hifi fronten, men har nu besluttet at opgradere mine standard apple in ear propper med noget andet.

jeg har været i hifiklubben og prøvet goldring dr100 til 600 kr, men var ikke tilfreds med den MEGET åbne konstruktion, de slap alt for meget lyd ud til siderne. Desuden prøvede jeg denon AH-D1001 til 1100 kr. men syntes de var meget skrøbelige

Jeg var vild med deisgnet på Goldrings DR-100, men den åbne konstruktion dur ikke.

hvad skal jeg kigge efter hvis det skal være lukket system? jeg har omkring 1000 kr. og de skal spille sammen med en ipod

Til top Vis supermand71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supermand71

ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Hey

Prøv at se lidt på de Phonak PFE111, som jeg beskriver i nedenstående tråd. Er super glad for mine.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=81102&K W=ts%5Friders

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Til 1k har du masser af muligheder. Derfor skal vi lige have hjælp af dig til at indskrænke det lidt.

Hvad hører du af musik og hvad lyd vil du have?

Skal de bruges on-the-go? og evt hvor, eks. tog.

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

t_porskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Kan lige indskyde at jeg netop har købt et sæt AKG K240 MK2 til 1100 kr., og jeg er meget tilfreds med dem som partner til en iPod Nano. Jeg siger ikke, at det er det ultimative, du kan finde til dit behov, men jeg har selv afprøvet og lyttet til en del forskellige muligheder i prisklassen (bl.a. Grado, Sennheiser, Koss, beyerdynamic og Denon). Denne AKG er for mig det bedste bud i forhold til pris, lydkvalitet, komfort og læk af lyd til omgivelserne (det er en halvåben konstruktion).

Til top Vis t_porskjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af t_porskjaer

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2010 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

t_porskjaer skrev:

Kan lige indskyde at jeg netop har købt et sæt AKG K240 MK2 til 1100 kr., og jeg er meget tilfreds
med dem som partner til en iPod Nano. Jeg siger ikke, at det er det ultimative, du kan finde til dit behov, men jeg har selv
afprøvet og lyttet til en del forskellige muligheder i prisklassen (bl.a. Grado, Sennheiser, Koss, beyerdynamic og Denon). Denne
AKG er for mig det bedste bud i forhold til pris, lydkvalitet, komfort og læk af lyd til omgivelserne (det er en halvåben
konstruktion).

Til en lydpotte ville jeg nok ikke anbefale fullsize akg, hverfal ikke uden en forstærker og en kabel operation

t_porskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
t_porskjaer skrev:

Kan lige indskyde at jeg netop har købt et sæt AKG K240 MK2 til 1100 kr., og jeg er meget tilfreds
med dem som partner til en iPod Nano. Jeg siger ikke, at det er det ultimative, du kan finde til dit behov, men jeg har selv
afprøvet og lyttet til en del forskellige muligheder i prisklassen (bl.a. Grado, Sennheiser, Koss, beyerdynamic og Denon). Denne
AKG er for mig det bedste bud i forhold til pris, lydkvalitet, komfort og læk af lyd til omgivelserne (det er en halvåben
konstruktion).

Til en lydpotte ville jeg nok ikke anbefale fullsize akg, hverfal ikke uden en forstærker og en kabel operation

Fair pointe. Jeg lytter på kontoret (dvs. ikke særlig højt), og jeg vil gerne kunne høre lidt af hvad der foregår omkring mig. Hvis der skal mere skrald på lyden, ville det nok klart være en idé med yderligere forstærkning.

Til top Vis t_porskjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af t_porskjaer

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

En Ipod da kan nemt trække AKG bøffer, til husbehov, med husbehov mener jeg at omkring 98% af befolkningen ikke ville savne noget..

måske er det her noget ?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2010 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

hehe selv k1000

Nja jeg vil mene hvis det skal være transportabelt er det bedst at finde noget der er lavet med det formål i øje.

supermand71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2010 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Til 1k har du masser af muligheder. Derfor skal vi lige have hjælp af dig til at indskrænke det lidt.

Hvad hører du af musik og hvad lyd vil du have?

Skal de bruges on-the-go? og evt hvor, eks. tog.

jamen jeg hører mest rock/metal, og de skal faktisk bare bruges på vej i skole, og det er bus lige i den kolde tid, men bliver skiftet til cykel når det bliver lidt lunere!

jeg tror jeger en af de typer der ikke kan holde ud i længden at have noget siddende inde/på øret, så det er nok en "bøf" jeg leder lidt efter.

jeg har overvejet sennheiser hd595 brugt, men det er også en åben konstruktion, og det er folk i bussen nok ikke glade for i længden.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

senn 595 er okay, men ikke fantastisk, og jeg ville ikke bruge den til rock/metal og ikke udendørs.

Det med at have noget i øret er ikke så slemt, de phonak er faktisk meget! behagelige, men man skal vænne sig til det. Men
de phonak er lidt kliniske og for den utrænede er de nok ikke så gode til rock/metal, da man som ny normalt bare vil have
bas
Men eftersom at de skal bruges på cykel så er det ikke så smart med en lukket konstruktion, da du ikke kan høre trafikken,
måske du skal kigge på eks. Yuin pk2, det er earbuds, og til prisen fantastiske, vel på par med 595 hvis ikke over.
Ellers er der også Koss Portapro, de er billige ca 200kr men faktisk ret gode, og relativ god bas omend ikke mudret, men
stadig lysår foran Ibuds.
Du kunne også kigge efter Audio technica esw9 som er semi fullsize, de kan godt fået til 1k brugt og de er lækre, kig evt på
head-fi.org.
Der er også min normale anbefaling akg k518dj, de er ikke så gode som ew9, men til prisen på 500 et godt køb. Dem kan
du også selv læse mere om, men dem ville jeg nok anbefale som nr1 på listen da de er "billige" og kan findes i Danmark og
er godt byggede m.m.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2010 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
hehe selv k1000

Nja jeg vil mene hvis det skal være transportabelt er det bedst at finde noget der er lavet med det formål i øje.

Der er vist ikke særligt mange afspillere der kan håndtere K1000 ej heller transportable headamps..

Om noget er transportabelt er vel lidt op til hvem man er, jeg orker f.eks ikke at rende rundt med en headamp når jeg er på farten, men har intet imod fullsize bøffer.
De eneste bøffer jeg har som ikke er transportable er mine JVC, men det er mest på grund af prisen, mine Shure E500 kan jeg heller ikke nænne at bruge udendørs, så for mig er det mere prisen, der afgør hvad der er transportabelt..Inden for rimelighedens grænser sæføllig.

supermand71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2010 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

er det muligt man kan dæmpe åbne konstruktioner med feks vat eller garn, så det bliver en lukket konstruktion? eller er det en hel tarvelig operation at gøre på de goldring dr100??

så kan man jo altid tage vattet/garnet ud igen når man skal til at cykle.. kan det lade sig gøre, og er der nogen der har prøvet det før?

jeg er stadig hooked på goldrings dr100 eller evt. bare dr50, designet er lige mig

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2010 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

De ser da også rimeligt lækre ud

Du kan måske forbedre lyden med noget dæmpning, det afhænger lidt af hvordan de er dæmpet i forvejen..
Det vil skrue lidt ned for dem i omgivelserne, men propper du så meget i at de bliver lukket er det ikke godt, så dræber du bassen, altså hvis du bare mosler en masse ind for at lukke af..

Hvis du lukker dem forandre du jo lyden, det kan nogen gange være en succes andre gange en nitte, ligeså at åbne en lukket kan være lidt af en oplevelse ..

du kan lukke dem med et stykke tape, det er ldi nemmere

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2010 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

der er også meget ofte meget isolation at hente på at skifte puderne..
Alt efter hvad man har på i forvejen, sæføllig

supermand71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2010 kl. 03:39 | IP-adresse registreret  

når men nu har jeg bestilt et par sennheiser hd 555, til 800 afhentet i morgen og så må vi se om jeg kan enes med den åbne konstruktion, ellers må de retur, eller modiciferes med vat.. :-|

jeg kunne ikke stå for alle de rosende test´s på nettet samt det rigtig fede design

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2010 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Hmm tror ikke du vil få noget godt ud af at sætte vat ind bag en driver på en åben høretelefon, tror faktisk kun at du kan få ret dårlig lyd på den måde.

Hd555 ville jeg nok ikke have anbefalet og til ca 800kr kan du få 595 i tyskland, men du kan jo prøve dem

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2010 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Det har ofte en positiv effekt med vat bag driverne, på en åben konstruktion..

Det dæmper resonansen og gør at driveren skal arbejde lidt mere

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Hmm det må være meget model specifikt, for da jeg legede med den slags for nogen år siden på mine grado, var det bestemt ikke lykken, men måske semiåbne som hd555 er mere "lege" venlige.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2010 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

måske skyldes at der er meget lidt plads i en "Grado kop"og derfor ikke megen resonans at dæmpe, Gradoer er også meget åben.

supermand71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

hvor kan hd 595 købes i tyskland til ca 800 kr? umiddelbart kan jeg slet ikke finde rundt på de tyske sider som mediamarkt, saturn og mega company.. så et link ville være super nice!

forhandleren havde dem ikke idag anyways, så de er først hjemme på mandag. i mellemtiden kan jeg jo kigge videre hvis andet fandt min interesse!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes