Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Sprængfarligt i Århus og København (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Zaka har reklameret for et mega spændende flamenco i Copenhagen Jazzhouse.

og i Humlebæk er en de største violin musikanter Gidon Kremer på spil den 12-13 marts.

Den 18. kan Århusianere og andre høre Jablonskij i Tschaik. 1. klaverkoncert - hvis de tør. Det bliver IKKE kedeligt og garanteret Bååt og Dyyt fri -

Så ingen undskyldninger for ikke at få genopfrisket hvordan referencen lyder.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Marts 2004 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Zaka har reklameret for et mega spændende flamenco i Copenhagen Jazzhouse.

og i Humlebæk er en de største violin musikanter Gidon Kremer på spil den 12-13 marts.

Den 18. kan Århusianere og andre høre Jablonskij i Tschaik. 1. klaverkoncert - hvis de tør. Det bliver IKKE kedeligt og garanteret Bååt og Dyyt fri -

Så ingen undskyldninger for ikke at få genopfrisket hvordan referencen lyder.

Wow SES!
Hvad spille Kremer denne gang?
Jeg simpelthen elsker ham i Shumans violinkoncert. Uf hvor er han udårlig og Humsk!
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2004 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Fik ikke skrevet ned, Schnittke - Schubert - + 2 mere. Han er "rå" gider kun spille musik og er ikke bleg for at udfordre publikum med ny uvant musik, samtidig med at god gammel musik får nyt liv.

Populariteten overlades til mindre ånder - der så heller ikke svigter med at sejle op af åen - sker næppe på Louisiana.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Marts 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Wouwww, jeg var klar til at tage til Louisiana fredag aften, men den koncert er så vidt jeg kan læse mig til en del af forårsserien og så er der kun adgang hvis man har købt abonnement .

Det har jeg ikke, men jeg vil overveje det selvom prisen er lidt peberet. SES, Kurt - har i abonnement? Er det pengene værd for en klassisk nybegynder som mig?

Jeg ringede lige derop - der er udsolgt til begge koncerter...

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Zaka man skal ikke ærgre sig, men Kremer er en begivenhed man kan leve længe på. Når man har øvet fiol i så mange tusinde timer som han, kan han fortælle mange ny historier hver gang han spiller selvom noderne er uændret. 2 aftener med samme musik er to forskellige oplevelser. Hvis det kan trøste er jeg misundelig på din flamencooplevelse. Kommer altfor lidt ud til musik. 

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Hej SES,

Jeg har set Kremer i Tivoli's koncertsal. Det var en fin koncert - dog lidt svært at bedmømme for mig da det var min aller aller første klassiske koncert . Det var med et orkester der hed Kremer Baltica - eller noget i den retning

Jeg gad godt høre ham i de mere intime rammer på Lousiana. Jeg har indtryk af at han forholdsvis tit er i DK, så der kommer nok en anden gang...

Dejligt at en rutineret musikker ikke falder tilbage på rutinen og gentager sig selv igen og igen - 2 aftener med Dylan er heller ikke ens, der er altid noget nyt der skal prøves, nye arrangementer, nye fraseringer, osv. Nogle gange falder det totalt til jorden, andre gange er det sublimt som intet andet .

Jeg vender tilbage med mine indtryk fra Flamenco koncerten...

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2004 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Nemlig - der skal tages chancer. Første gang er altid specielt  og der er kun den ene gang der er første. De første klassiske koncerter jeg oplevede "forstod jeg ikke" men havde haft det hammerfedt. Prøver tit at lytte på en anden måde når en kendt indspildning igen er på - det giver pote.

Kremer spiller vist ikke plader, han tager fiolen og ringer til Argerich - de udvikler tilsammen mere energi end Statoil.

Har du ikke oplevet noget som sublimt hvor andre ikke har fattet en brik? Det har jeg f.eks. tit hørt Dylan fans sige. Kan huske for ca 20 år siden - Dissing og Benny Andersen - jeg sad på 1. række og fik alt Dissing's savl i hovedet. Men min begejstring og det at jeg fangede deres små spil fik dem til at spille sig heelt ud. Det var en sjælden oplevelse. What A Night.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2004 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Har du ikke oplevet noget som sublimt hvor andre ikke har fattet en brik? Det har jeg f.eks. tit hørt Dylan fans sige.

Jo da, men det har mest været fordi "de andre" ikke har haft lyttebøfferne slået ud.

Jeg kan ikke huske hvor mange gange jeg har været til en koncert med stille og afdæmpet musik hvor 80% af publikum har brugt aftenen på at ævle løs (og ødelægge det for dem der gerne vil lytte) i stedet for at lytte. Det sker heldigvis ikke til klassiske koncerter, men nøj vor er det københavnske rock-publikum ubehøvlet.

Mark Kozelek fra hedengangne Red House Painters på lille Vega var en af de koncerter. Han blev provokeret af det og blev endnu mere tændt og insisterende. Jeg havde gåsehud hele koncerten igennem, størstedelen stod bare og small-talk'ede.

Tidlig Nikolaj Nørlund solo på Vestergade 58 var også en af de koncerter.

Jeg har tilgengæld også stået til koncerter med et ellevildt publikum hvor jeg ikke har fattet en brik af det hele . Gangstarr og White Stripes på Vega f.eks.

Dylan er speciel, der bliver ikke givet ved dørene og ikke leflet for publikum overhovedet. Enten er man med eller så er man ikke - His Bob'ness bestemmer...

SES. skrev:

Kan huske for ca 20 år siden - Dissing og Benny Andersen - jeg sad på 1. række og fik alt Dissing's savl i hovedet. Men min begejstring og det at jeg fangede deres små spil fik dem til at spille sig heelt ud. Det var en sjælden oplevelse. What A Night.

Dissing/Andersen er næsten altid intense - jeg har ikke set en dårlig koncert med dem eller med Dissing i andre sammenhænge for den sags skyld.

mvh

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2004 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

A pro ...po!

En længe savnet sending lp'er fra Canada dukkede endeligt op - og med bl.a. --Gidon Kremer med sonate af Shostakovich og prelude af Schnitke hvor han via tape spiller duet med sig selv. Typisk Kremer selvom den er fra 77 - typisk Melodyia papcover direkte og rå optagelse fint skåret og velholdt - kanon at høre på - og så ikke mere fra mig i aften der var nemlig 9 andre - Regine Crespin, Wilhelm Kempff, Aldo Ciccolini, Pierre Monteux, etc. etc.

Torsdagskoncerten på midtfyn er i fuld gang . 

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Er det noget man tør udsætte sig selv for ? fortæl, fortæl.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Hi Lasse! Da jeg ikke er vidende om at Biiibb heller skulle være i nærheden - så tag chanchen. Jablonski skal nok fyre den af - hans kaliber er uimodståelig.

Det er en rigtig fin klassikker at starte med - melodiøs - flot - virituos. Løvemad til den rigtige - og Jablonski bider på maddingen.

Kender ikke den anden del af programmet - men tag chanchen. Klassisk musik skal ikke forstås men smadres ind i kraniet. Benyt chancen - og lyt ind i mellem som hifi mand. Det er lærerigt (too much). Du må få scoret billetter, hvis der nogle.

Om du tør? -  første gang mand - endnu engang. Hvad mere skal du fristes med? Trusler? Yes Sir - hifi mødommen ryger.  

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Ja gu' tør jeg SES, har lige opdaget 2 nye hår på brystet, det må være noget der kommer med alderen, eller også er det bare nogle af dem der ryger i toppen der nogle gange slår rod når de lander et heldigt sted.

Jeg har Tschaik. 1. klaverkoncert på plade med Von Kedelian, den kommer sgu' ikke rigtigt ud over rampen, men det er måske symtomatisk for nævnte dirigent, det var derfor jeg spurgte og tak for svaret, man er jo lidt på herrens mark når man ikke rigtigt ved noget.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Hov truslerne er ikke overstået. Der er ingen lydmand, ingen højttalere. Det er stor fed MONO - he he man kan næsten sige Levinsonsk. Sæt plaster på de to nyerhvervelser.

og så synes jeg en preamp uden monoknap er en fejlkonstruktion - hvor tit den bruges er min hemmelighed.

hr von K spiller mest hr von K og tiltrak derfor markedsføring til den store Porche.  

Er sgu spændt på din oplevelse!

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Hej SES,

SES. skrev:

...men tag chanchen. Klassisk musik skal ikke forstås men smadres ind i kraniet. Benyt chancen - og lyt...

En lille sætning taget ud af en sammenhæng, men alligevel......

Da jeg fandt ud af at lytte uden at prøve at forstå, åbnede der sig en helt anden stor og vidunderlig verden. Intellektet kan nemt spærre for, at man får en på opleveren .

mvh

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Nå men.. imens intellektet stadig er intakt (?)spiller Rødovre Concert Band en herlig koncert igen søndag den 21 marts, i Rødovre's kulturhus Viften. Entréen er til at overse..  http://www.viften.dk  http://concertband.dk

Mvh. Jens/Modifix-DCA

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Ser spændende ud den Vifte - er det Brass? - det elsker jeg. Så tak for inspiration - det bliver Basie der lukker og slukker. 

Interlektet er sikkert ikke intakt - så lav venligt ikke en Poll.  

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Brass og slagtøj er hvad der kendetegner et harmoniorkester/concertband. Lur mig om denne orkesteropbygning er set bedre noget andetsteds?

De musikinteresserede køwenhavnere der bevidst undgår denne og andre koncerter med RCB bliver snydt!  (og JB ville få sig et chok af dimensioner)

Mvh.Jens/Modifix-DCA

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:
Hej SES,

SES. skrev:

...men tag chanchen. Klassisk musik skal ikke forstås men smadres ind i kraniet. Benyt chancen - og lyt...

En lille sætning taget ud af en sammenhæng, men alligevel......

Da jeg fandt ud af at lytte uden at prøve at forstå, åbnede der sig en helt anden stor og vidunderlig verden. Intellektet kan nemt spærre for, at man får en på opleveren .

mvh

Lige præcist derfor virker Sibelius og Mahler.
Ind med skidtet, bliver det der, er det godt. Kommer det ud igen, har det ingen skade gjort.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Hej,

Var der nogen der var på Louisiana og se Kremer i weekenden?

Koncerten får 6 stjerner i Berlingeren!!

http://www.berlingske.dk/anmeldelser/artikel:aid=418916/

Fortæl fortæl .

mvh

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Marts 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:

Hej,

Var der nogen der var på Louisiana og se Kremer i weekenden?

Koncerten får 6 stjerner i Berlingeren!!

http://www.berlingske.dk/anmeldelser/artikel:aid=418916/

Fortæl fortæl .

mvh

Kremer er kun til stjernerne (Mercedes)
Der er ikke noget at gøre, den mand kan sit kram.
Hør ham engang i Shumanns viol på Teldec.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes