| Forfatter |
|
larsen® Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 11 Marts 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har se på VSX_AX5I-S Surround
Er det noget som rykker. og kan den trække nogen dali 850 uden problemer.
Eller skal man vælge et andet mærke..
|
| Til top |
|
| |
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 11 Marts 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg tør ikke kunne sige om AX5i kan trække højtalere i 4 ohm, men jeg vil blot gøre en ting klart for dig. Hvis du ikke har tænkt dig at bruge i-link eller USB inputtet på denne receiver, kan du lige så godt vælge lillebroderen AX3. De to modeller skulle efter sigende være stort set identiske, ud over de 2 ekstra indputs på storebroderen. Så hvis du ikke regner med at bruge dem, er der ingen grund til at smide 3-4 tusinde kr. ekstra efter AX5i...
|
| Til top |
|
| |
HamDenFede Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Har selv kigget lidt på netop de to nævnte modeller fra Pioneer. Ud over de nævnte forskelle, så har AX3 ingen Component-indgang, hvor AX5 har 2 ind og 1 ud. Så vidt jeg har forstået, så er det vel det bedste til at forbinde sine enheder til video med. De har dog begge en del S-video indgange, men ved ikke om de er nær så gode?
Hvis billedekvaliteten ikke er nævneværdig forskellig, så er AX3 et rimeligt godt køb. Knap 8.000 hos TC i Århus, mens den syd for grænsen, kan erhverves for ca. 600 euro = ca. 4.500 kroner.
/HamDenFede
|
| Til top |
|
| |
Madhouse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Component er altid at fortrække, så hvis du har tænkt dig at anvende det er der ingen vej udenom AX5.
Mht. til at trække en Dali 850, så ved jeg at den gamle AX3 (VSX-D1011) skal have højttalere mellem 6-16 ohm (ifølge manualen). Om det reelt betyder at man ikke kan anvende 4 ohms højttalere, tvivler jeg på, men spørg der hvor du har tænkt dig at købe den (evt. Tapeconnection el. Pioneer DK).
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set på AX3 i et stykke tid, men har mine tvivl da den er listet til 100w 1% THD, 1Khz. Man skal tage watt med et gran salt.. men har ski da aldrig set så høj THD på en receiver før (af dem jeg har set på).
Nogen der ved hvor meget det har at sige i praksis? __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
Sten Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den bedste måde at forbinde video billedet på, er den korteste vej. Dvs. fra afspiller direkte til TV´et... og ikke gennem receiveren, hvad en del brugere fejlagtigt gør. Jo længere afstand desto dårligere billede.
Jeg kan på det varmeste anbefale AX3´eren, idet jeg har den selv. Og den kan spille meget højt. Den effektive udgangseffekt er blevet målt til 6 x 97 watt, så ja den har meget power.
|
| Til top |
|
| |
HamDenFede Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Kan sagtens følge din tankegang, men muligheden for kun at trække ÉT kabel til sit videooutput, f.eks. en projektor, er vel også noget man skal tage med i sin betragtning.
Hvis man har flere komponenter der skal tilsluttes, DVD, PC, Spillekonsol etc., så må det klart være at foretrække, at der kun skal trækkes et kabel til projektoren, og ikke et for hver kilde, eller er det mig der er helt gal på den?
/HamDenFede
|
| Til top |
|
| |