Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, sad lige og surfede rundt på nettet vedr. nogle mundorf stumper, fald så over denne annonce, Tannoy Reference cable er et VDH the inspiration hybrid fra rullen, sidst jeg så det solgt fra rullen, var da hificable.dk solgte det, prisen var 750 kr. pr. m-, så de 30 euro pr. m. er en extrem god pris. Håber der er noget der kan få glæde af disse oplysninger. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 18 April 2010 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se at du har bragt emnet op Dan. Din oplysning var guld værd __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
flaskebent Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes at have læst et sted at der florerer falske VDH kabler. Kunne man forestille sig de her kunne være nogle af dem.
|
Til top |
|
|
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Se VDH´s hjemmeside ang. forfalskninger - under "new-products" .
Mvh Peter
|
Til top |
|
|
flaskebent Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh det ser ud til at det mest kinesere der sælger over ebay der er problemer med
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2010 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er korekt at der er en del forfalsket vdh kabler på market, spicialt the magnum hybrid, the mainsserver og the mainsstream findes der rigtig mange kopier af, men dette kabel er et Tannoy fik lavet hos VDH da de lancerede deres TD serie, det er identisk med VDH the inspiration hybrid, der er blot blevet trykt " Tannoy referance cable made by Van Den Hul " på yder kappen. Listeprisen for dette kabel er da også den samme om man køber tannoy eller VDH kablet Tannot står til 95 euro pr. m. og VDH inspiration hybrid står til 100£ pr. m. i england, så der er vist ikke den store forskæld, men nu er der altså tilbud på tannoy kablet til en yderst fornuftig pris. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
martin f Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det ser interessant ud det der Tannoy/VDH kabel.
Jeg tænker på om der er noget at hente i forhold til VDH Teatrack, som jeg bruger p.t. og som sådan set spiller OK, men lidt bedre kan det jo altid blive :-)
Mit anlæg: Forstærker Rega Elicit - CD afspiller: Rega Apollo 35 Edition - Højtalere: Monitor Audio GS 20. __________________ Rega Elicit
Rega Apollo 35Th Limited Edition
Monitor Audio GS 20
Tannoy Reference/VDH
Rega the Couple
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin f skrev:
Hej
Det ser interessant ud det der Tannoy/VDH kabel.
Jeg tænker på om der er noget at hente i forhold til VDH Teatrack, som jeg bruger p.t. og som sådan set spiller OK, men lidt bedre kan det jo altid blive :-)
Mit anlæg: Forstærker Rega Elicit - CD afspiller: Rega Apollo 35 Edition - Højtalere: Monitor Audio GS 20.
|
|
|
Køb du roligt Tannoy kablet, jeg har selv et VDH inspiration hybrid som jeg selv har termineret, har så i dag været hos Music4life og terminere hans Tannoy kabel, de er identiske og lydmessigt er de selvfølgelig ens, vi havde også vdh kablet til rådighed ved sammenligningen, da M4L havde lånt mit VDH og brugte det ind til hans var leveret og termineret.
Efter min beste overbevisning er Tannoy kablet det beste highend kabel køb PT  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
martin f Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - så er der købt 6m Tannoy/Vdh kabel.
Er der noget specielt jeg skal tage hensyn til når jeg terminerer kablet, jeg tænker bla. på hvordan jordleren bedst monteres. __________________ Rega Elicit
Rega Apollo 35Th Limited Edition
Monitor Audio GS 20
Tannoy Reference/VDH
Rega the Couple
|
Til top |
|
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen dan hvor dan er lyden fra det kabel helt nøjagtig... fra bas og op efter... er da lidt nys siden i roser det sådan kunne jo være en mulighed hvis diskanten er medgørlig.... ved godt jeg er kræsen og spørger og spørger hele tiden.... ( desværre en af mine mange skavanker.... )
mvh john
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2010 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin f skrev:
Ok - så er der købt 6m Tannoy/Vdh kabel.
Er der noget specielt jeg skal tage hensyn til når jeg terminerer kablet, jeg tænker bla. på hvordan jordleren bedst monteres. |
|
|
den 5. leder der er sort i midten af kablet kan bare klippes af, jo mindre man altså er ejer af en højtaler hvor enhedernes stel er ført ud på en klemme/terminal. Skærmen klippes helt inde ved kappen med en fin/elektronik skævbider og kappe enden lukkes med flex så man ikke kan se skærm enderne (VDH bruger en fansi alu afslutning). __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2010 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan sige meget dan men du ved hvor man skal finde det.... tusind tak kanon
mvh
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lige igang med at bestille 5 meter, men "krymp flex" hvor hulan køber man det?
Til den pris skal det prøves. __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
P Sikjær skrev:
Er lige igang med at bestille 5 meter, men "krymp flex" hvor hulan køber man det?
Til den pris skal det prøves. |
|
|
ELFA eller elektroniklavpris.dk __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk en ret god service fra det tyske firma, har fået et link til >DHL så jeg kan se hvor langt kablet er kommet. Det ser ud til at det muligvis kommer i morgen, ellers er det nok mandag, da der jo lige er en helligdag på fredag...'
Det bliver ret spændende at holde det op mod mit nuværende kabel som er GamuT Worm Holes single wire.
Var lige igang med at rode i rodeskabet og der var mine gamle jumpere, på disse er der 8 stk. VDH bananstik, så det er jo vældig godt
ses __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2010 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
P Sikjær skrev:
Faktisk en ret god service fra det tyske firma, har fået et link til >DHL så jeg kan se hvor langt kablet er kommet. Det ser ud til at det muligvis kommer i morgen, ellers er det nok mandag, da der jo lige er en helligdag på fredag...'
Det bliver ret spændende at holde det op mod mit nuværende kabel som er GamuT Worm Holes single wire.
Var lige igang med at rode i rodeskabet og der var mine gamle jumpere, på disse er der 8 stk. VDH bananstik, så det er jo vældig godt
ses
|
|
|
Lad os endelig høre om resultatet __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 28 April 2010 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
den 5. leder der er sort i midten af kablet kan bare klippes af, jo mindre man altså er ejer af en højtaler hvor enhedernes stel er ført ud på en klemme/terminal. Skærmen klippes helt inde ved kappen med en fin/elektronik skævbider og kappe enden lukkes med flex så man ikke kan se skærm enderne (VDH bruger en fansi alu afslutning). |
|
|
Nu kører du vel en ledning ud fra skærmen og tilslutter stel på din forstærker? ellers er der jo ingen ide i at de er skærmet
Jeg har også lige købt lidt meter, men jeg skal nu bruge dem til strømkabel, the inspiration og the mainserver kablet, har forbavsende meget tilfælles åbenbart, lidt mystisk at det skulle vise sig og være de samme egenskaber der gør sig gældende ved strømkabler som ved højttaler kabler __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2010 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Nu kører du vel en ledning ud fra skærmen og tilslutter stel på din forstærker? ellers er der jo ingen ide i at de er skærmet
Jeg har også lige købt lidt meter, men jeg skal nu bruge dem til strømkabel, the inspiration og the mainserver kablet, har forbavsende meget tilfælles åbenbart, lidt mystisk at det skulle vise sig og være de samme egenskaber der gør sig gældende ved strømkabler som ved højttaler kabler
|
|
|
Mine GamuT kabler har et ekstra kabel(jord eller lign) dette kabel skal forbindes til - på forstærkeren. Så ja jeg husler at koble det til stel på forstærkeren.
Må sige at det lyder lidt spændende at kablet også skulle være godt til strømkabel, bruger du så det ekstra kabel som er til jord eller?
__________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|