Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 13:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: forslag til opsætning af grej. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
henrik002
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2010 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

jeg har netop erhvervet mig en NAD c272 så jeg nu har 2. Den ene driver mine front højtalere ( B&W 604 s3) og den anden bruger jeg til at drive min B&W lcr 600 brokoblet (overkill ?) spørgsmålet går på om jeg skal lade min Denon 2808(7*110 DENON watt)  drive min lcr600 og istedet sætte c272 til mine front højtalere og  brokoble dem begge, da jeg ved de godt kan lide watt. Hvad ville du fortrække ? efter at have sat den nye C272 til lcr600 syntes jeg den er blevet lidt mere lys i lyden og bassen mere stram, men ikke den helt vilde forskel. Jeg bruger også anlægget til at lytte til musik (blasfemi vil nogen nok mene) men det er hvad der er råd til. SE evt resten af mit gear på min profil, på forhånd tak.
Til top Vis henrik002's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik002

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 07 Marts 2010 kl. 02:46 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik.

Jeg har selv haft 604s3 (og har stadig en LCR600). Virkeligt gode høttalere. Men som du selv sige. De kan godt lide effekt

Jeg vil helt klar anbefale dig at koncentrere dig om fronterne. Altså får smidt så mange watt efter dem som muligt.
110W til din center fra Denon er selvfølgelig ikke det samme som du har nu, men jeg mener det er rigeligt. Specielt set i betragtning af hvor meget 604 modellerne åbner sig når de får godt med watt.

Hvis det viser sig at der er en klangforskel mellem de 2x C272 (når nu den ene er nyere end den anden), så kan du jo også vælge at bi-ampe højttalerne i stedet. Det er ikke helt det samme, men du vil stadig for fornøjelse af en del ekstra watt.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

henrik002
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2010 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

tak for rådet, det skal helt klart prøves. Med hensyn til bi-amping skulle det give mere effekt ? troede blot højtaleren blev bedre styret da man sepererer indgangene og ikke går gennem delefilteret.

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 07 Marts 2010 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hvad delefilter angår er der ingen forskel på om du bi-amper eller ej. Det er derfor bøjlerne/jumperne sidder på højttalerterminalerne.
Der er dog nogle der vælger OGSÅ at koble filter fra (kræver indgreb i højttaleren) og så bruge et eksternt (evt aktivt) delefilter i stedet. Dette delefilter vil så typisk være sat mellem for- og effektforstærker.

Hvis du bi-amper bruger du én forstærkerkanal (er det 110w i 8ohm?) til at drive diskant og mellemtone, og én kanal til at drive de 2 basenheder. Du vil derfor have nogle RET effektive watt at gøre godt med.

I dit setup vil jeg formode at brokobling er den bedste løsning (og du sparer lidt kabler). Jeg nævner blot bi-amping som et alternativ hvis nu der er hørbar forskel på de to forstærkere.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

henrik002
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

så er de 2 c272 blevet brokoblet og skulle levere 2 gange 400 watt i 8 ohm og centeren er tilbage i denon surround forstærkeren, der efter specs. levere 110 watt i 8 ohm lcr600 specs. siger anbefalet forstærker 25-150 watt så det skulle jo være fint. så alt i alt er jeg nu en meget glad mand  gid jeg kunne sige det samme om mine naboer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes