| Forfatter |
|
NosAnden Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle sammen har et problem i måske kan hjælpe med når jeg ripper cder i Wav så kan jeg ikk finde noget program der gør det muligt at skrive album,artist,nr. og titel på lige som man kan gøre i windows med mp3 feks. er der nogen af jer der kender et godt program der kan klare det for mig ?? mener det hedder ID3 Tag det jeg efterlyser håber på hjælp Hilsen Anders
__________________ Mit Anlæg Kan Ses Her: http://www.hifiga lleri.dk/html/gal_vis bil.asp?ID=656&ipc=14313
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke noget med at WAV ikke kan ID3 tagges optimalt?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg du har ret i AM-E.
Waw understøtter så vidt jeg ved ikke metatags, eller hvad det nu hedder.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er korrekt. du skal i stedet rippe til AIFF. det er nøjagtig samme kvalitet og komprimering som wav, dog indeholder dette format ID3 tag
|
| Til top |
|
| |
bhp12 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonde1985 skrev:
det er korrekt. du skal i stedet rippe til AIFF. det er nøjagtig samme kvalitet og komprimering som wav,
dog indeholder dette format ID3 tag |
|
|
Eller FLAC hvis du ikke er MAC-discipel
|
| Til top |
|
| |
NosAnden Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay tak for de hurtige svar men lige en anden ting hvordan kan FLAC være bedre kvalitet end Wav Eller WAVE som lyden oprindeligt bliver lavet i i studiet ???
__________________ Mit Anlæg Kan Ses Her: http://www.hifiga lleri.dk/html/gal_vis bil.asp?ID=656&ipc=14313
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLAC er det man kalder et loseless format, hvilket betyder, at lydkvaliteten skulle være den samme.
FLAC er ikke bedre kvalitet, men alligevel "bedre" fordi det understøtter tags. Kvaliteten skulle gerne være den samme.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
dreamz Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
En FLAC-fil er pakket eller komprimeret ligesom en zip-fil og bliver pakket ud undervejs, således at der i princippet ikke går
noget tabt eftersom alle datainformationerne er bevaret, men det findes alligevel folk, der påstår, de kan høre forskel på den
rene wav-fil og et loseless-format som FLAC. Personligt kan jeg ikke, men måske har jeg hverken ørerne eller anlægget til at
bedømme det.
/dreamz
|
| Til top |
|
| |
NosAnden Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå okay mente jeg nok ville bare være sikker tak for de gode råd og forklaring
|
| Til top |
|
| |
NosAnden Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
problem igen tror måske jeg har misforstået noget nu har jeg prøvet at rippe i AIFF og der står også kun titel ikke andet når man højre klikker på filen og vælger egenskaber og detaljer noget jeg har gjort forkert
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilket program bruger du til at rippe dine cd'er med? går ud fra at du kører pc, eftersom du vælger FLAC versionen? bruger du iTunes eller anden
afspiller til musikafvikling?
i så fald du bruger iTunes, kan du snildt rippe dine cd'er igennem her. dog skal du lige sørge for at tjekke "brug fejlrettelse ved lyd cd'er". så henter
iTunes alt information du skal bruge, og du kan nu vælge hvilket format du vil rippe til.
hvad der ellers er af programmer til windows kender jeg ikke. sidder med en Mac.
|
| Til top |
|
| |
NosAnden Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er en mac men der kører windows 7 på som jeg brugte til at rippe i med itunes
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der en grund til at du burger windows 7? ikke fordi jeg vil starte en diskussion? der findes et virtualisering program der er ganske gratis, som
tillader dig at køre windows sideløbende. så har du adgang til begge OS. (Virtualbox.org, gratis. hvis du vil betale er der vmware)
hvis du evt er interesseret i at bruge mac OS til at køre et evt rippe program skal du overveje dette:
Rip
, det er godt nok en beta version. jeg bruger den selv men der er ingen fejl at spore endnu. den
tillader acurate rip plus den kan rippe i AIFF, FLAC, MP3 etc. dette kan du instille i preference. du smider cd'en i, den henter ID3 tag og så kopierer
du ellers bare løs. dog forinden skal du nok lige vælge en destination... så det nemmere at finde bagefter. gøres ligeledes under preference
og så kan du bare trække musikken direkte ind i iTunes, og alt burde være med. det er det ved mig i hvert fald. spørg hvis du er tvivl om noget
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ilcommamdante Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Rip til ALAC (Apple Lossless) via. iTunes i OS X. Det er også et tabsfrit format med samme kvalitet som WAV.  |
|
|
Jeps, det fungerer bare, kan kun anbefales herfra.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 06:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er trist at være PC-bruger og have hele sin musiksamling stående i FLAC, når man snart skal til at have en iMac  . Det er den situation jeg står i, i øjeblikket.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Det er trist at være PC-bruger og have hele sin musiksamling stående i FLAC, når man snart skal til at have en iMac . Det er
den situation jeg står i, i øjeblikket.
|
|
|
Der findes værktøjer som kan batch-konvertere et helt bibliotek - detaljer afhænger af OS. Søg fx. efter "batch convert flac alac" på Google. Er selv
i gang med noget lignende. Eneste anbefaling er at starte i god tid - det kan tage tid hvis du har meget musik.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Strangelove Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger dBpoweramp til at rippe med til FLAC.
dBpoweramp har en batchconverter, så du kan rippe alle dine mapper til ALAC eller AAC eller hvad du nu har brug for.
Jeg har prøvet begge dele til min iPhone og det fungerer upåklageligt og rimelig hurtigt - mens man drikker kaffe eller helst et godt glas rødvin ;o)
mvh
__________________ Dr. Strangelove
...Tubes rules
|
| Til top |
|
| |
NosAnden Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
har nu prøvet at rippe i apple lossless men kan nu se at bit hastigheden er svingende hvordan kan det så lade sig køre og hvordan kan det være lossless hvis den fjerner noget i forhold til original cd ??
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2010 kl. 06:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
AM-E skrev:
Det er trist at være PC-bruger og have hele sin musiksamling stående i FLAC, når man snart skal til at have en iMac . Det er
den situation jeg står i, i øjeblikket.
|
|
|
Der findes værktøjer som kan batch-konvertere et helt bibliotek - detaljer afhænger af OS. Søg fx. efter "batch convert flac alac" på Google. Er selv
i gang med noget lignende. Eneste anbefaling er at starte i god tid - det kan tage tid hvis du har meget musik. |
|
|
Jeg har også undersøgt og kommet frem til, at en Mac IKKE kan skrive (og læse?) til harddiske som er formateret i NTFS. Hvad fa'en gør man så lige, når ALT ens musik er smidt over på en NTFS-disk?  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |