Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 21:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Trends vs DENON PMA-510AE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lovelace1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 Marts 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen..

Jeg er rimelig ny i denne verden, så derfor vælger jeg at spørge herinde, hvor i nok har mere styr på dette end mig.

Jeg har lige anskaffet mig 2 højtalere Cerwin Vega CLS 6.

Jeg har kigget på 2 forstærkere, men er meget i tvivl om hvilken en jeg skal vælge.

Kan i evt. fortælle mig lidt om forskellen?

Den første er på Hifiklubben, og er på tilbud. DENON PMA-510AE
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/denon_ pma-510ae_forstarker_sort.htm

Den næste jeg har kigget på er Trends Ta-10
http://www.trendsaudio.com/index.php?option=com_content& view=article&id=37&Itemid=28

På forhånd tak.

Til top Vis Lovelace1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lovelace1234

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Marts 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

uden at have den store kendskab til CV højtalere, vil jeg alligevel udtale mig. CV er nogle store højtalere der kræver noget strøm. tror ikke at den
trend du linker til vil kunne styre de enheder der sidder i CV højtalerne. derfor, hvis det skal være en af de to, så vil jeg nok hælde til Denon.

hvor meget vil du ofre på en forstærker? du kan evt kigge lidt på det brugte marked. herinde KSB. der får du i hvert fald rigtig meget for pengene
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

Lovelace1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2010 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Bonde1985 skrev:
uden at have den store kendskab til CV højtalere, vil jeg alligevel udtale mig. CV er nogle store højtalere der kræver noget strøm. tror ikke at den
trend du linker til vil kunne styre de enheder der sidder i CV højtalerne. derfor, hvis det skal være en af de to, så vil jeg nok hælde til Denon.

hvor meget vil du ofre på en forstærker? du kan evt kigge lidt på det brugte marked. herinde KSB. der får du i hvert fald rigtig meget for pengene

Hej. Tak for dit svar.

Det jeg vil ofre på en forstærker er omkring en 1500kr... Vil jeg kunne finde noget der er bedre end den fra Hifi-klubben?
Jeg har prøvet at kigge på KSB, men syntes det er meget uoverskueligt, da jeg ikke kender så meget til hifi..
Til top Vis Lovelace1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lovelace1234

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 09 Marts 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

hej og velkommen til forummet.

jeg har ikke hørt denon'en, men har selv haft en trends. vær opmærksom på at ta-10.2 kun har én linie-indgang, så du kun kan forbinde et apparat til den. den spiller ikke så højt, men til gengæld er den meget opløst og klar i lyden. kan se at dine nye cw'ere er forholdsvis lette at drive, så hvis du ikke skal spille voldsomt højt, hvilket højttalerne i øvrigt nok ikke egner sig så godt til, vil ta-10.2 sagtens kunne trække dem.

denon vil nok kunne spille højere og levere en lidt mere rolig bas, når der bliver skruet op. og så er den meget mere alsidig. umiddelbart vil jeg til gengæld ikke tro, at den spiller lige så detaljeret og luftigt, som den lille trends. men det er kun et gæt fra min side.

ellers overvej et brugtkøb. man kan få mange fine forstærkere i den prisklasse på dba eller her på siden.

mvh

edit: hvis det skal være en forstærker fra ny, så overvej også marantz, akai og/eller onkyo. det er fine og holdbare forstærkere i 1500 kr prisklassen.

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

det er et meget beskedent budget. men det kan da lade sig gøre:)

har bla fundet en NAD til dig NAD

da du kommer fra stor KBH er denne måske mere passende:
nad han har sat den til 1800 men den er 4 år gammel, så du burde snildt kunne
få ham under eller omkring 1500

og så denne til sidst:
nad denne er sat til 5 år, og burde således også snildt kunne få presset ham lidt
ned

ved ikke hvor meget du er til NAD... var desværre lige det eneste jeg kunne finde omkring dit prisleje. har selv haft NAD og synes de levere
nogle ganske fornuftige forstærkere til prisen. de har i hvert fald overskud i lyden og strøm

Lovelace1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Når du siger at den ikke kan spille særlig højt, den Trend, hvad vil det så betyde?

Jeg skal bruge den til min Computer, og til at høre musik på til normal forbrug i min lejlighed.. Den lille Trend er smart, fordi den ikke fylder særlig meget, og jeg kan have den ved siden af min computer, hvor derimod en større forstærker skulle stå på et bord ved siden af. Men jeg er jo ikke interesseret i at købe noget der ikke er særlig godt, hvis jeg kan få noget meget bedre for mindre penge, hvis I forstår?

Jeg har hørt meget dårligt om at købe brugt, for hvordan kan jeg være sikker på at det faktisk er godt det jeg køber og ikke slidt? hmm.. Ja jeg er som sagt ret ny i dette fag..

Men det giver selvfølgelig god mening at købe noget brugt, da man får mere for pengene..

Er glad for jeres hjælp. :)

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2010 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

trend er bygget op omkring noget klasse T forstærkning. det vil sige at selve forstærkermodulet kan puttes ned i sådan en fin lille box og samtidig
bruge 90% af den strøm den får tilsendt til at spille musik. der er her meget lidt tab. derfor er den meget effektiv

i og med at den kun kan spille 15W i 4Ohm kræver det at man har nogle letdrevne højtalere. her er det nok standere eller gulv med en høj
følsomhed. (Db antal, oftests omkring de 87-90) jo højere, jo mere følsom.

kan se at dine er en 2vejs konstruktion. havde jeg ikke lige bidt mærke i første gang. Derfor burde den lille trend også snildt kunne trække dem.
det der menes med at de ikke kan spille særlig højt, har noget at gøre med den effekt de leverer ved en given modstand. hvis du ikke skal hører
tordnende højt, tror jeg snildt du kan klare dig med en trend.

febbe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Marts 2010 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

jeg har selv lige købt en lille "klasse-T" forstærker i stil med en lille trends der og jeg spiller også på et par standerhøjttalere og jeg vil sige at det lyder aldeles godt og kan fint spille højt nok til det meste så jeg vil sige at hvis du ikke skal spille teknofest med den så ville jeg hvertfald tage trends forstærkeren
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Marts 2010 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Har selv brugt (og bruger) en Trends som "Pc" forstærker på 3 år. Det funker helt fint. Bevares, den spiller ikke "tekno-højt", men til alm. brug kører det fint. Spiller sammen med et par Focal 705V på 88db. Ikke tordnende højt, men tilpas og meget opløst og ren i lyden. Bassen ligger lige i underfladen. Havde den også på et par JMR engang (92db) Og der kon sq gang i suppegryden

Hvis en amp. ikke skal fylde for meget kan du evt. kigge på noget Teac. Deres 300 serie er "half size" ift. en Denon. Sådan en havde jeg også på pc´en engang. Der var bare mere af alt men den fyldte så også det mere end Trend´en.

Btw. Project laver også små T-klasse amp. Den integrerede koster dog 2 knaster....

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Ja, hvis du ikke er ude efter høje lydtryk, er en Trends svær at slå lydmæssigt til prisen. Jeg har selv haft en TA-10.1, og den lød forbløffende godt.

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

"Trends en" er udemærket, men skruer du lidt op engang imellem vil jeg nu anbefale Denon'en.
Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante

Lovelace1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2010 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Hej, og tak  for jeres svar.

Jeg har nu siddet og kigget lidt rundt omkring, og har prøvet at læse anmeldeser til fx.

NAD 325BEE som er til salg herinde for 1800kr. Den har fået fine anmeldeser, og skulle efter sigende være en god forstærker.

Jeg har også prøvet at læse anmeldeser til den Denon jeg har linket oppe, og den har også fået okay anmeldelser.

Men det er altid svært at læse anmeldelser når man ikke har den der grund viden for forstærkere, men det er altid en start, og jeg har allerede lært en masse bare at bruge en hel aften på søgning på nettet og med jeres hjælp.

Mit spørgsmål er så omkring de 3 fforstærkere fx.

1. Denom er sat fra 1900 til 1100kr.

2. NAD 325BEE Er sat fra 3300 til 1800, og som du siger Bonde vil jeg sikkert kunne presse ham længere ned.

3. Trends TA koster ca. 2000kr. Den har fået gode anmeldelser, men de fleste siger at hvis man spiller lidt højt, så har den lidt svært ved at følge med.

Så her sidder jeg tilbage med 3 gode allternativer, og kan se i også har givet andre, som jeg lige vil tage et kig på.

Er det smart at købe brugt Elektronik?

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Hvis din Pc har digital udgang kan du også bruge denne "Sumoh" forstærker.

http://www.streamtech.dk/digitale-forstaerkere-61/sumoh-tiny amp-s30-169.html

Den er noget kraftigere end Trends, men kræver at du skruer op og ned på din PC samt en coaxial digital udgang på din PC.

Prisen en under 1500 kr.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Lovelace1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2010 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Hej..

Jeg har en Imac 21.5''

Jeg har kigget på  Firestone Audio Big Joe Power Amp..

Jeg har ikke kunnet finde den på forummet.. hmm.. Er den bedre en Trends? Eller på ligefod med de andre?

Entry
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Sverige
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hej

Denon PMA510ae er latterlig billig for tiden. Det er den fordi der har været en priskrig mellem El-giganten og HiFI Klubben. Den fås ikke billigere nogle steder i verden end den gør i DK og S for tiden - det er under halv pris.

Den er velbygget lille velspillende forstærker. Ikke noget kraftværk, men de små Cerwin er ikke onde at trække. Jeg kender PMA500ae - og den spiller pænt pg neutralt. PMA510ae  spiller lidt bedre for den er tunet ind til det europæiske lydideal. Den har rimeligt med indgange + en udmærket pladespillerindgang hvis du skulle få lyst til at prøve det en dag. Du få med andre ord en god lille alsidig forstærker til ingen penge. De små Trends er også gode, men ikke så alsidige.

Personligt ville jeg ikke tvivle, men købe Denon'en.

Til top Vis Entry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Entry

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes