Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
Hej - jeg skriver fordi jeg er kommet har fået nogle Tannoy enheder. Jeg ved ikke hvad det er, men jeg har kigget på nettet og fundet frem til de ligner disse på nærmest en prik. Dog er mine i god stand. Det er en 15" version jeg har liggende. Kan nogen kaste lys over hvad det kan være og om de er noget værd?
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
p_porskjær skrev:
Hej - jeg skriver fordi jeg er kommet har fået nogle Tannoy enheder. Jeg ved ikke hvad det er, men jeg har kigget på nettet og fundet frem til de ligner disse på nærmest en prik. Dog er mine i god stand. Det er en 15" version jeg har liggende. Kan nogen kaste lys over hvad det kan være og om de er noget værd?
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
Ja - jeg har haft lidt svært ved at finde ud af det, for der står ikke mange typenumre på dem. Men men men. Du har ret de burde testes og lyttes til. Men umiddelbart må jeg indse at mit lytterum er for småt til at jeg får plads til at knalde et kabinet rundt om dem stille dem i stuen.
Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
jeg har selv været glad for tannoys højttalere.
det kunne da være ret spændende at få bygget nogle kabinetter til de enheder. hvor stort (eller lille) er dit lytterum? er det fysisk der ikke er plads eller er det akustikken du er skeptisk overfor?
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
Haha - det er faktisk først og fremmest min kone jeg frygter, men med andre ord er der ikke rigtigt plads. Men det kan da godt være man skulle gå en tur i kælderen og få flækket noget sammen. Men hvad der er ligeså slemt er at jeg også mangler et delefilter. Har nogen et friskt gæt på hvilket typenr enheden har og evt. hvor man kan finde bud på filtre/kabinetter?
Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
Fine enheder! Absolut værd at samle på - sælg dem, hvis du ikke selv kan bruge dem, højtaleres berettigelse består i at blive brugt. Det skulle nok kunne lade sig gøre at få oplysninger på filteret, så man kan lave et selv, det burde ikke være det store problem. Desværre kræver 15" Tannoy store bokse for at kunne levere deres bedste.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum