Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Fremstilling af låg til pladespiller?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
casperfalden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg har netop erhvervet mig en super Ariston RD80 pladespiller, men der fulgte ikke noget låg med til afspilleren. Jeg har forgæves forsøgt at annoncere efter et herinde, søge på Ebay og hvad nu ellers jeg kunne komme på, men jeg har ikke kunnet finde et låg.

Jeg har også kontaktet en amerikansk forretning der får produceret nye låg hos en af deres lokale plastfirmaer og han anbefalede mig at opsøge en dansk plastproducent for at for lavet et låg, siden hans shipping ville være meget dyr.

Derfor er jeg interesseret i at høre om nogle af jer har erfaring med et firma hvor i har fået lavet et nyt låg til jeres pladespiller - og evt. også hvilke hængsler i kan anbefale og hvor i har købt dem, for hængslerne har jeg heller ikke.

På forhånd tak

Mvh. Casper Falden
Til top Vis casperfalden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af casperfalden

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

casperfalden skrev:
Hej alle

Jeg har netop erhvervet mig en super Ariston RD80 pladespiller, men der fulgte ikke noget låg med til afspilleren. Jeg har forgæves forsøgt at annoncere efter et herinde, søge på Ebay og hvad nu ellers jeg kunne komme på, men jeg har ikke kunnet finde et låg.

Jeg har også kontaktet en amerikansk forretning der får produceret nye låg hos en af deres lokale plastfirmaer og han anbefalede mig at opsøge en dansk plastproducent for at for lavet et låg, siden hans shipping ville være meget dyr.

Derfor er jeg interesseret i at høre om nogle af jer har erfaring med et firma hvor i har fået lavet et nyt låg til jeres pladespiller - og evt. også hvilke hængsler i kan anbefale og hvor i har købt dem, for hængslerne har jeg heller ikke.

På forhånd tak

Mvh. Casper Falden

Alternativt kan du, på regelmæssig basis, støve pladespilleren af med en blød barberkost fra Søstrene Grene. Den koster kr. 3,88
Pladetallerkenen kan du beskytte mod støv med en kasseret LP.

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

casperfalden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2010 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Hej Niels

Ja det er rigtigt - Jeg har også overvejet det som en rent praktisk løsning og det bliver sikkert også noget i den retning jeg vælger lige nu og her, men mit "Perfektionist-gen" bliver ved med at sige jeg skal have et rigtigt låg, så det er så tæt på originalt som jeg kan komme.
Til top Vis casperfalden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af casperfalden

indomitus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Sendt: 11 Marts 2010 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Er det ikke bare at se efter nogle gamle pladespillere på feks. dba også høre sælger hvad låg måler, når du så finder en der passer så køber du hele plade spilleren.

selv om låget har nogle ridser kan det komme til at blive som nyt.

Til top Vis indomitus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af indomitus

casperfalden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2010 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Hej Indomitus

Jo det var faktisk en ret god idé - det havde jeg ikke lige overvejet.

Du skriver at låget kan blive som nyt. Jeg går ud fra du mener at man kan polere det op? Er det noget du kender noget til eller ved du evt. hvor jeg kan finde en "How-to" guide, så jeg gør det rigtigt?

Hilsen Casper

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes