Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 15:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Anlæg til en ikke hifi-kompetent? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krisforberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen!

Jeg er temmelig blank på hifi-området og tænker derfor, at dette forum må være det rette sted :)

Min situationen er som følger:

Jeg skal bruge højttalere (2x2) til hhv. stue + spisekøkken
Skal evt. bruge forstærker (har en pt., men synes den er for stor)

Havde egentlig tænkt, at jeg gerne ville have en Ipod Hifi i stuen, men har erfaret at der ikke er mulighed for at tilslutte højttalere i køkkenet gennem denne løsning.
Jeg har ikke noget krav om at have en cd-afspiller, da jeg enten kommer til at benytte en Ipod/computer til at have musikken liggende. Dog har jeg en pladespiller, som jeg stadig gerne vil benytte - den eventuelle forstærker eller Ipod Hifi look alike skal derfor have en indgang til dette.

Vedr. højttalere skal de være så diskrete som muligt. Havde her tænkt på nogle MicroPods, men flere har fortalt, at der ikke er meget lyd i dem... Konklusionen vedr. højttalere er dog, at de skal være små og diskrete. I forlængelse heraf ved jeg godt, at man dermed ikke får verdens bedste lyd, men det er ok - lyden skal være ok, men behøver ikke være state of the Art!

Summa summarum: Anlæg (både forstærker/forstærker dock) + højttalere skal være småt og diskret. Der skal være mulighed for at tilslutte 2 x 2 højttalere (såfremt forstærker ikke allerede har indbyggede højttalere), og der skal være mulighed for at tilslutte pladespiller.

Er der nogen, der har nogen ide om, hvad man kan hitte ud af til en ikke hifi-kompetent mand?

Jeg har sådan ca. afsat 5.000,- til det, men er naturligvis villig til at overveje situationen, såfremt mine krav ikke kan honoreres af det afsatte beløb.

Til top Vis krisforberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krisforberg

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

MicroPods dur ikke alene, de skal helt sikkert have subwoofer. En lille højttaler som er relativt billig er JBL Control 1 (pixmania - Cinemagic). Fire stk. koster 2000 kroner. Om du kan få resten for 3000 kroner? Mon ikke det kan lade sig gøre.

Hvis du vil kunne styre lydniveauet separat i de to rum, skal du have to forstærkere eller evt. en surroundforstærker der har multirumsfunktion. Det er dog sjældent, at de er små.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes