Emne: Ipod til Sonos??!!? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
per_folmann Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 18 Marts 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Er der nogen der har erfaring med Ipod som controller på Sonos?
Hvordan fungere en Ipod med Sonos, hvad er forskellen på den originale controller og Ipod,
Jeg tænker bare at jeg lige så godt kan spare de kroner, hvis forskellen ikke er den store!
Venligst
Per
__________________ Venligst
Per
|
| Til top |
|
| |
jensebhansen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per
Måske du kan bruge lidt for denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=80672&KW=je nsebhansen
Mvh
Jens
|
| Til top |
|
| |
per_folmann Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jens!
Mange tak for hjælpen
det var lige sådan en tråd jeg søgte, men fandt den bare ikke selv
Efter at have læst tråden, er jeg blevet klogere, men syntes ikke det er blevet nemmere at vælge!
God weekend __________________ Venligst
Per
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb Ipodden og se om du ikke bliver tilfreds med den - det blev jeg ret hurtigt.
Og hvis ikke, så invester i den originale controller, og brug ipodden til de mange andre ting den kan bruges til.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_folmann skrev:
Hej Jens!
Mange tak for hjælpen
det var lige sådan en tråd jeg søgte, men fandt den bare ikke selv
Efter at have læst tråden, er jeg blevet klogere, men syntes ikke det er blevet nemmere at vælge!
God weekend |
|
|
Hej Per
Nej, jeg synes heller ikke det er nemt at vælge. I første omgang regner jeg med at bare at købe en zoneplayer, og så styre den fra min macbook, der alligevel altid er tændt. Den forsinkelse som der nævnes i tråden, kommer så også til udtryk ved denne løsning, og så kan man jo se om man kan leve med den.
Nu havde jeg ellers fået taget mig sammen til at få købt en zoneplayer den anden dag, og så var den selvfølgelig i restorder  Nå, men så må man jo væbne sig med lidt toldmod.
Go weekend
Jens
|
| Til top |
|
| |
per_folmann Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar!
Angående den zoneplayer, så skal jeg også have en ZP90, der er i rest, de lovede i vejle afd. at ringe rundt i andre afdelinger og høre om de havde en, og så derfter ringe til mig for at fortælle om de kunne skaffe en, for ellers skulle jeg vente til at de kom hjem d.16 i denne måned,jeg hørte intet fra hi-fikliubben, og kørte så forbi i dag, hvor de kune oplyse at den var på vej, og skulle lande i vejle på tirsdag, de undskyldte dog at ikke have haft ringet!
For 2 uger siden blev jeg overfuset af en medarbejder i kolding afd. han var total flabet, og jeg har aldrig oplevt noget lign. af en der havde muligheden for at sælge mig et sæt højtalere, det endte med at jeg købte højtalerene i vejla afd. da jeg tænker at jeg på ingen måde ville handle med sådan en tosse!
Jeg er rigitg ked af at sige det, men syntes efterhånden det minder mere og mere om den "service" man får i eks. Fona.
Jeg har kommet rigitg meget i klubben, og startede med det for 20 år siden, og akn ikke lade være med at tænke på hvor den service fra den gang er blevet af!
Dette skal ikke tolkes som et surt opstød, men bare en konstatering af tingenes tilstand. __________________ Venligst
Per
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Køb Ipodden og se om du ikke bliver tilfreds med den - det blev jeg ret hurtigt.
Og hvis ikke, så invester i den originale controller, og brug ipodden til de mange andre ting den kan bruges til. |
|
|
Er du rig eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Sjoenne skrev:
Og hvis ikke, så invester i den originale controller, og brug ipodden til de mange andre ting den kan bruges til. |
|
|
Er du rig eller hvad? |
|
|
Nej har kun råd til en Ipod
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per, hvis du ellers har et setup som fungerer fint for dig nu - og i øvrigt ikke har behov for at brænde penge af, så hvorfor ikke bare vente? Evt. til
muligheden for at prøve en iPhone/iPod fra bekendt e.l. byder sig? Som jeg læser dit indlæg, står du ikke og mangler noget konkret pt?
iPod Touch fås brugt på dba til <1000 - de holder sig relativt godt i pris. Her vil jeg dog stærkt anbefale at du mindst køber en 2. generations.
|
| Til top |
|
| |
per_folmann Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2010 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen!
Jeg har ikke noget SONOS endnu, så jeg skal ud og starte helt forfra
jeg er selvfølgelig ikke intreseret i at først købe ipod, finde ud af at det er noget møg, og så derefter måtte købe en Sonos crontroller, det er udenlukkende for at spare penge,
men det skal også fungere optimalt, hvis det ikke køre lige så godt med ipod som med den orginale controller, så bliver det den orginale jeg køber, jeg vil godt give det ekstra,
hvis jeg også for det ekstra, for mine penge. __________________ Venligst
Per
|
| Til top |
|
| |
MNY86 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 20 Marts 2010 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har mulighed for det, så tag omkring HFK i Århus, der har de iPod touch så man kan prøve hvordan det fungerer.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Marts 2010 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_folmann skrev:
Tak for svar!
Angående den zoneplayer, så skal jeg også have en ZP90, der er i rest, de lovede i vejle afd. at ringe rundt i andre afdelinger og høre om de havde en, og så derfter ringe til mig for at fortælle om de kunne skaffe en, for ellers skulle jeg vente til at de kom hjem d.16 i denne måned,jeg hørte intet fra hi-fikliubben, og kørte så forbi i dag, hvor de kune oplyse at den var på vej, og skulle lande i vejle på tirsdag, de undskyldte dog at ikke have haft ringet!
For 2 uger siden blev jeg overfuset af en medarbejder i kolding afd. han var total flabet, og jeg har aldrig oplevt noget lign. af en der havde muligheden for at sælge mig et sæt højtalere, det endte med at jeg købte højtalerene i vejla afd. da jeg tænker at jeg på ingen måde ville handle med sådan en tosse!
Jeg er rigitg ked af at sige det, men syntes efterhånden det minder mere og mere om den "service" man får i eks. Fona.
Jeg har kommet rigitg meget i klubben, og startede med det for 20 år siden, og akn ikke lade være med at tænke på hvor den service fra den gang er blevet af!
Dette skal ikke tolkes som et surt opstød, men bare en konstatering af tingenes tilstand. |
|
|
Hej Per
Jeg har desværre også lidt samme "reservation" overfor HFK, pga. to sager:
1) Jeg har en Lectron forforstærker, som skulle til service. HFK forhandlede på et tidspunkt dette mærke, og jeg indleverede derfor forstærkeren til service i den tro, at det skulle de nok klare. 2 uger senere kom den retur med besked om at de kunne de ikke klare, da de ikke havde diagrammet. Så kunne jeg så få lov til at betale kr. 300,- for ingenting. Flot service.
2) På mine B&W Matrix 805 brændte den ene bas/mellemtone af, og jeg kontaktede derfor HFK pr. e-mail angående, om de skulle skaffe to nye enheder. I min mail angav jeg nummeret på enheden osv., men jeg fik hurtigt et svar tilbage om at, nej, det kunne de ikke klare. Efter jeg havde brokket mig over det her på forummet, så fik jeg at vide af en medarbejder fra HFK at de godt kunne skaffe enheden, og jeg fik endda det opdaterede reservedelsnummer. Så kunne jeg så gå ned i den lokale HFK og bestille de to enheder, som jeg fik for et par uger siden.
Nå, men det er måske bare et udslag af, at der findes gode og mindre gode medarbejdere, og det gør der vel alle steder. Måske er konklusionen bare at man ikke skal give op, fordi man har fået nej et sted.
Mvh
Jens
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|