Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 07:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Bærbar lyd... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jeg har købt et par Bose QC15 hovedtelefoner...
ja ja tænk nu bare ... bose det er noget l**t ...
det er OK jeg hader Bose... det gjorde også ondt at købe et produkt af det brand

jeg rejser meget og for fanden hvor er de fede i et fly ...
prøv at flyve i 11km højde med 900km i timen........
og tro man holder ved gaten....
eller sidder hjemme i sofaen
dette Noise Canceling virker meget meget godt ... 
og lyden er fatisk OK selvom det er Bose

Nå nok om det ....
mit spørgsmål er :
hvad skal jeg have til at "trække" disse til musik ?????????????

Ipod kommer jo selvfølgelig op som det første........

men hvad har den bedste lydkvalitet ... ????????

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Marts 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Tja det kommer an på så meget, umiddelbart har du nok ikke det store brug for en forstærker så en kraftig afspiller er nok okay, hvis den kun skal bruges til musik, så for du ikke meget bedre end cowon iaudio7. Den kan du også læse mere om herinde, men alt i alt er den næsten perfekt. Hvis du vil have en stor skærm så tag en cowon s9, jeg har prøvet flere andre med touch skærm og alt i alt så er den bedst, bare OELD skærmen og det at film osv ikke skal konverteres men det klares af dens lille dual-core 500mhz er super.
Hvis det skal være lidt billigere så et en clip altså også genial, ikke helt på højde med i7, men tæt på.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Marts 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Når lyden skal igennem noget med aktiv noice canceling vil jeg tro at det er ret ligegyldigt hvad du fodrer dem med, den negative effekt af nc opvejer formentlig langt størstedelen af en evt lydmæssig forskel på afspillerne så jeg tror du skal kigge mere på hvad maskinen kan i forhold til havd du vil mere end se på lyden. (Og dette har intet med Bose at gøre men med aktiv nocie canceling i al almindelighed).

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2010 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Når lyden skal igennem noget med aktiv noice canceling vil jeg tro at det er ret ligegyldigt hvad du fodrer dem med, den negative effekt af nc opvejer formentlig langt størstedelen af en evt lydmæssig forskel på afspillerne så jeg tror du skal kigge mere på hvad maskinen kan i forhold til havd du vil mere end se på lyden. (Og dette har intet med Bose at gøre men med aktiv nocie canceling i al almindelighed).

før det første var det ikke det jeg ville vide...
og det er noget pladder du fyrer af
selvfølgelig er det ikke ligegyldigt hvad jeg fodrer dem med

for det andet kan jeg ikke bruge til noget hvad du tror ... (det kan jeg selv finde ud af)

har du prøvet disse høretelefoner eller tror du bare du ved noget ...
hvad hjælper det høretelefoner er bedre, hvis du sidder i en flyver

nå glem det bare.... du behøver ikke svare på noget af det

sorry jeg kan bare ikke bruge det til noget ...
jeg har disse høretelefoner og
jeg skulle bare vide hvad "afspiller" der var bedst.....

sorry jeg er bare træt af at få svar eller få mening om noget jeg ikke spørger på
min kone gør det hele tiden 

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2010 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Tja det kommer an på så meget, umiddelbart har du nok ikke det store brug for en forstærker så en kraftig afspiller er nok okay, hvis den kun skal bruges til musik, så for du ikke meget bedre end cowon iaudio7. Den kan du også læse mere om herinde, men alt i alt er den næsten perfekt. Hvis du vil have en stor skærm så tag en cowon s9, jeg har prøvet flere andre med touch skærm og alt i alt så er den bedst, bare OELD skærmen og det at film osv ikke skal konverteres men det klares af dens lille dual-core 500mhz er super.
Hvis det skal være lidt billigere så et en clip altså også genial, ikke helt på højde med i7, men tæt på.

tak for svaret det vil jeg kigge på

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Cowon D2 - Dejlig afspiller. S9'eren er dyrere.
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2010 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Nissemanden skrev:

hvad er ca. priser på de forskellige nævnte 

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2010 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Hvor god er en Iphone 3G til lyd ???

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Det afhænger jo lidt af hvor kræsen du er med lyden, selv bruger jeg en Ipod 5,5 gen, med et lineout kabel og en lille transportable forstærker, hvis det skal være rigtigt godt og det kan varmt anbefales..
Jeg tror at du kan gøre det samme med din Iphone, selvom den også bliver lagt lidt for had indimellem.

Jeg har selv Senn psc250 også med NC og jeg synes slet ikke at NC er så forfærdeligt som andre vil gøre det til, der er sæføllig bedre lyd at hente, men jeg har været meget glad for mine og de spiller stadigvæk OK, selvom jeg har købt mange andre og dyrere bøffer siden da..

Jeg kender ikke ret mange af Bose's bøffer, men dem jeg har hørt er nu heller ikke så ringe endda, jeg tror bare der gik lidt sport i at hade Bose på head-fi for nogle år siden, fordi de var lidt dyre og det hænger stadig ved, lidt ligesom Ipod haderne, hvor af mange aldrig har ejet hverken Bose eller Ipod, men bare gør sammen med de andre hunde..
Derfor min signatur

Nå jeg må hellere søge dækning

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2010 kl. 01:57 | IP-adresse registreret  

Iphonen skulle efter hvad jeg har hørt ikke være anderledes end de to foregående modeller og derfor lidt under eks Nokia 5800. Jeg har set en test med 5800 og s9 hvor s9 skulle være "bedre", men jeg kan ikke huske at have læst noget om de to iaudioer kontra iphoneen. 5800 skulle være en af de bedste mobiltelefoner til musik da den har en dedikeret "lydchip", eller det har jeg hørt, men det er bare et sidespor.
Men jeg vil tro at en eks i7 er at foretrække, bare det at du har en langt længere batterilevetid samt at du slipper for itunes og dets begrænsninger samt dets "KGB" spionage.

I7 og s9 er som omtalt dyre i forhold til D2 som bestemt også er en god afspiller som har den bonus at du også har SD-kort læser. i7 og s9 koster alt mellem 400kr og 2500kr afhængigt af hvor meget plads du skal have. Jeg vil mene 8gb i princippet er nok hvis du ikke har alt for meget .flac.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2010 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Du kunne ikke dy dig 

En Meizu er også en dejlig lille sag, jeg har en SL8 mener jeg den hedder 8GB og god lyd, men et stykke fra Ipod med forstærker, jeg må så (selv om det gør lidt ondt) give Tec ret, en Ipod alene via headout er mindre god, i forhold til min Meizu..
Hvordan den er i forhold til andre ved jeg ikke for jeg har ikke andre..

Jeg har aldrig forstået hved der er så slemt ved Itunes, bortset fra at det virker
At tro at fordi man benytter et andet program er anonym er sq en tand for naivt, hvert eneste tastatur tryk du nogensinde laver på en pc, bliver opfanget af KGB og sikkert også DSU, VU og måske  endda KFUM..

Og derefter at anbefale en NOKIA, de ved både hvad musik du hører, hvem du snakker med og om hvad incl. hvor du er på hvilket som helst tidspunkt, bare spørg en rocker

Jeg ved ikke hvordan de nye Ipods er men den jeg har har er lavet med wolfson chippen som skulle være bedre end de nye som vist har en der hedder cyrus, men hvordan de lyder i forhold til hinanden ved jeg ikke, jeg stoler meget lidt på anmeldelser så det gider jeg ikke læse for også her er KGB inde over og styre slagets gang, bare spørg NC hvad der sker når man kritiserer et produkt på head-fi, som man har fået til anmeldelse....

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2010 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Wolfson chippen var så kun bedre indtil en af sponsorerne på headfi fandt ud af at Imodde den nye model
Jeg har aldrig forstået hvorfor Apple ikke blive sponsor, sikken en masse dårlig omtale de ville slippe for.....

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2010 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

hehe nej jeg kunne ikke dy mig, men det skal siges at man med cowon og stort set alle andre producenter ikke behøver at installere et program på sin pc til at lægge musik over med. Itunes sender information m.m. til apple om hvad man foretager sig, det gøres bla via Ituneshelper og andre små programmer der følger med.
Ved nokia behøver man heller ikke bruge et program, men man kan bruge pc-suite, hvilket i de sidste par generationer er blevet ganske okay, og det sender ikke information til nokia, dog gør Ovi store det, men så vidt jeg ved kun om hvilken musik downloader gratis osv, for hos nokia er det gratis, hos apple koster det penge

On-topic.
Som claus siger er de nye lydpotter med wolfson chip, og de er generelt gode, men cowon er stadig bedre. Om Meizu er ved jeg ikke, har selv haft en M6 jeg var glad for, men har ikke hørt den head-to-head med et wolfson ipod, men jeg læste i sin tid da jeg købe den at den som claus siger skulle være bedre.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Marts 2010 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

nc8000 skrev:

for det andet kan jeg ikke bruge til noget hvad du tror ... (det kan jeg selv finde ud af)

sorry jeg er bare træt af at få svar eller få mening om noget jeg ikke spørger på

Hold da kæft for et surt opstød når man prøver at hjælpe. Jeg tror du skal tage og krybe tilbage i det hul du kom fra og lade være med at genere andre folk. Du er sgu da ikke værd at hjælpe

Og ja, jeg har hørt og eject aktiv noice canceling og bryder mig ikke om det men det var selvfølgelig ikke dine hellige Bose hovedtelefoner jeg havde så det kan da godt være at de har gjort mirakler i forhold til hvordan det lød da jeg havde sådan noget for adskellige år siden.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2010 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Vi må hellere stoppe Jesper, folk kunne jo komme til at tro vi ikke kunne lide hinanden 

Det er da de gamle der er med wolfson chip eller er den kommet tilbage ??

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2010 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Jakobsen skrev:

nc8000 skrev:

Hold da kæft for et surt opstød når man prøver at hjælpe. Jeg tror du skal tage og krybe tilbage i det hul du kom fra og lade være med at genere andre folk. Du er sgu da ikke værd at hjælpe

Og ja, jeg har hørt og eject aktiv noice canceling og bryder mig ikke om det men det var selvfølgelig ikke dine hellige Bose hovedtelefoner jeg havde så det kan da godt være at de har gjort mirakler i forhold til hvordan det lød da jeg havde sådan noget for adskellige år siden.

ja men så kom da med noget brugbart ... intet af hvad du har skrevet hjælper mig på nogen måde.. det er jo netop det jeg pointerer
jeg generer dig ikke jeg giver dig bare min mening og dit for mig formålsløse indlæg

prøv at læse mit første indlæg igen .......

du rakker bare noget ned du ikke ved noget om

bare hold dig væk hvis du ikke er modtagelig for saglig kritik
og du ikke kan bibringe med noget brugbart om det tråden er om

som de andre flinke herrer  netop kommer med

God Weekend ...

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
nc8000 skrev:
Jakobsen skrev:

nc8000 skrev:

ja men så kom da med noget brugbart ... intet af hvad du har skrevet hjælper mig på nogen måde.. det er jo netop det jeg pointerer
jeg generer dig ikke jeg giver dig bare min mening og dit for mig formålsløse indlæg

God Weekend ...

Jeg tror da lige du skal skrue lidt ned for charmen. Head-fi subforaet har altid haft en god tone - ingen grund til at ændre på det.

Som jeg lige ser det kommer NC8000 sådan set med en god pointe. Nemlig den, at forskellen på de forskellige afspillere i virkeligheden ikke er så stor, hvis man bruger lossless filer, og at man med NC hovedtelefoner og helt sikkert mange andre hovedtelefoner ikke vil kunne høre forskel. Så der er altså ingen grund til at smide en masse penge om sig til det formål.

Men vil du gerne bruge en  masse penge kunne du f.eks se på en hifiman.

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

Nissemanden skrev:

hvad er ca. priser på de forskellige nævnte 

D2 4 gb på amazon.co.uk koster 1000 kr - 1500 hos forhandlere i dk (den kan udviddes med SD)

S9 ved ikke præcist, men kig samme sted gætter på noget i retningn af det dobelte
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Marts 2010 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

God Weekend ...

Så må stavepladen i brug.

Som kane nævner (han fangede pointen uden brug af staveplade) så mener jeg at de (i mine øre) relativt små forskelle der er i lyden på de forskellige bedre afspillere simpelt hen forsvinder i det relativt musikfjendske miljø som en flyvemaskine er og når det samtidig har været igennem nc hovedtelefoner. Og hvis lydfilerne så ydermere er komprimerede i større eller mindre grad (noget du ikke nævner). Af den grund mener jeg ikke at du kan vælge den ene frem for den anden på baggrund af lyden.

Så må det i stedet blive andre forhold som afgør et valg, f.eks. codec support, skal du kun høre lyd eller også se video, kan du leve med at blive låst til iTunes eller foretrækker du drag n' drop, ui på maskinen, lagerkapacitet osv. Altsammen forhold du heller ikke nævner.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2010 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Vi m� hellere stoppe Jesper, folk kunne jo komme til at tro vi ikke kunne lide hinanden 

Det er da de gamle der er med wolfson chip eller er den kommet tilbage ??

Hehe du har ret den nye har ikke wolfson, det er vidst kun fra før 5.5 de havde wolfson, my bad

En anden ting, tror bare at der er opst�et en misforst�else, NC pr�vede jo bare at pointere at afspiller betyder knap s� meget ved aktic NC da den bliver behandlet i NC delen, men stadig vil jeg mene man b�r v�lge den med bedst lyd, da man jo engang for nogen uden aktiv NC.

Det er rigtig at s9 er noget dyrere end d2, men s9 er ogs� en nyere model osv, s� man betaler jo lidt ekstra. Jeg mener at jeg for min 32gb gav ca 2000, og der den helt ny, havde sony x serie p� samme tid som ogs� var l�kker men bare en kamp og bruge da den ikke underst�ttede eks flac. 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes