| Forfatter |
|
Bagger Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare løgn sidder og nyder vellyd fra mine nye Grado GS1000, da det ene enhed ryger af bøjlen. Så nu sidder jeg her med par hovedtelefoner i to dele. Den er ikke knækket, men gledet ud af der hvor de sidder sammen. Måske noget sekundlim kan hjælpe, men man tør jo næsten ikke noget på sådan et par hovedtelefoner. Hvad ville i gøre?
__________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist sket før - klikker man den ikke bare på igen??
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
| Det er vist sket før - klikker man den ikke bare på igen?? |
|
|
Det synes jeg ikke umiddelbart, men kan selvfølgelig godt være mig der ikke tør at trykke hårdt nok?! __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bagger skrev:
Det er bare løgn sidder og nyder vellyd fra mine nye Grado GS1000, da det ene enhed ryger af bøjlen. Så nu sidder jeg her med par hovedtelefoner i to dele. Den er ikke knækket, men gledet ud af der hvor de sidder sammen. Måske noget sekundlim kan hjælpe, men man tør jo næsten ikke noget på sådan et par hovedtelefoner.
|
|
|
Du er langtfra den eneste der har oplevet det  . At hovedtelefonen går fra hinanden, gitteret falder ind i huset og justerings "gliderne" på siden er løse, er meget almindelige problemer på Grado. Hvis der er garanti på dem, skal de naturligvis retur til Grado. Men ellers plejer folk bare at bruge en klat sekundlim, og så er de så gode som nye igen. Så det er heldigvis ikke det store problem. Men man kan jo alligevel undre sig. Sådanne problemer ser man minsandten ikke hos Sennheiser, AKG, Beyer Dynamics og hvad de alle hedder.
|
| Til top |
|
| |
miibmiib Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er stangen selve koppen sidder på, og ikke bøjlen, der er røget af skubber du den bare i igen. Den lille sorte plastik knop er sikkert også røget af, den limer du bare på igen. Det samme er sket med 2 af mine 3 sr80'ere. Irriterende ja, men ik det store problem at ordne.
__________________ Pro-ject Debut 3. Pro-ject Phonobox 2. Grado SR80. ShureE3C. TrekStor Vibez. MeizuM6.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da lidt ringe i den prisklasse.
De er jo rimeligt nye, så tilbage med dem og få dine penge tilbage og så hold dig væk fra Grado i fremtiden..
Det er den eneste sanktions mulighed vi som forbrugere har..
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der findes virkeligt noget grej som bare ikke er lavet godt nok, prisen taget i betragtning !
Sony har eksempelvis også et problem med deres SA-5000 som har en tendens til at få en dårlig forbindelse fordi kablet simpelthen er elendigt. Til en udsalgspris omkring de 5000 kroner syntes jeg godt at man kan forvente at kablet er af en anstændig kvalitet, ligesom at man mildest talt burde forvente at et sæt grado til 10K ikke knækker fra hinanden for et godt ord Så må de da finde på en mere solid konstruktion for pokker !
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klassisk Grado problem, der er masser af tråde om emnet på head-fi, og det gælder stort set alle deres modeller uanset prisklassen.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Totoronto skrev:
Bagger skrev:
Det er bare løgn sidder og nyder vellyd fra mine nye Grado GS1000, da det ene enhed ryger af bøjlen. Så nu sidder jeg her med par hovedtelefoner i to dele. Den er ikke knækket, men gledet ud af der hvor de sidder sammen. Måske noget sekundlim kan hjælpe, men man tør jo næsten ikke noget på sådan et par hovedtelefoner.
|
|
|
Du er langtfra den eneste der har oplevet det . At hovedtelefonen går fra hinanden, gitteret falder ind i huset og justerings "gliderne" på siden er løse, er meget almindelige problemer på Grado. Hvis der er garanti på dem, skal de naturligvis retur til Grado. Men ellers plejer folk bare at bruge en klat sekundlim, og så er de så gode som nye igen. Så det er heldigvis ikke det store problem. Men man kan jo alligevel undre sig. Sådanne problemer ser man minsandten ikke hos Sennheiser, AKG, Beyer Dynamics og hvad de alle hedder.
|
|
|
Hvor bliver Grado egentlig fremstillet ?
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Totoronto skrev:
Bagger skrev:
|
|
|
Du er langtfra den eneste der har oplevet det . At hovedtelefonen går fra hinanden, gitteret falder ind i huset og justerings "gliderne" på siden er løse, er meget almindelige problemer på Grado. Hvis der er garanti på dem, skal de naturligvis retur til Grado. Men ellers plejer folk bare at bruge en klat sekundlim, og så er de så gode som nye igen. Så det er heldigvis ikke det store problem. Men man kan jo alligevel undre sig. Sådanne problemer ser man minsandten ikke hos Sennheiser, AKG, Beyer Dynamics og hvad de alle hedder.
|
|
|
Ja, efter at have læst lidt rundt omkring på nettet kan jeg også se at jeg ikke er den eneste med det problem. Man tænker bare lige f*** allerførst når man står med den i hånden. Men er det smart med en klat sekundlim i bunden? Tænker bare på hvis man nu på et andet tidspunkt skulle have skiftet bøjlen. Men alligevel rart at det er noget som kan laves  __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
| Hvor bliver Grado egentlig fremstillet ? |
|
|
In the good old US of A, in the good old fashioned way   . De er nok også de eneste jeg kender til, der kan slippe afsted med en så dårlig QC, og alligevel sælge deres (dyre) produkter.
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bagger skrev:
Men er det smart med en klat sekundlim i bunden? Tænker bare på hvis man nu på et andet tidspunkt skulle have skiftet bøjlen. Men alligevel rart at det er noget som kan laves  |
|
|
Du kan jo evt. uploade et billede, så vi er sikre på, at vi taler om den samme fejl.
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Totoronto skrev:
Du kan jo evt. uploade et billede, så vi er sikre på, at vi taler om den samme fejl.
|
|
|
Indtil videre sidder de fint fast efter jeg har skubbet dem sammen igen. Det er der hvor justeringspinden sidder fast på selve enheden, at den er røget fri. __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
miibmiib Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Totoronto skrev:
Bagger skrev:
|
|
|
|
|
|
Hvor bliver Grado egentlig fremstillet ? |
|
|
Her__________________ Pro-ject Debut 3. Pro-ject Phonobox 2. Grado SR80. ShureE3C. TrekStor Vibez. MeizuM6.
|
| Til top |
|
| |
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
miibmiib skrev:
lars37 skrev:
Totoronto skrev:
Bagger skrev:
|
|
|
|
|
|
Hvor bliver Grado egentlig fremstillet ? |
|
|
Her
|
|
|
Et billede siger mere end 1000 ord...
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://media.audiojunkies.com/grado-11.jpg <--- Et billede fra grado af
At man på en grado-fabrik kan sidde med noget der ligner et sæt sony ericsson earbuds eller måske det der er værre, er da til gengæld lidt tankevækkende? 
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det ligner en rodebutik ud over det sædvanlige, næsten værre end mit arbejdsbord.. Der sidder små drenge i Indien og væver tæpper under pænere forhold..
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke just high tech. produktion.....
|
| Til top |
|
| |
miibmiib Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Jeg synes det ligner en rodebutik ud over det sædvanlige, næsten værre end mit arbejdsbord.. Der sidder små drenge i Indien og væver tæpper under pænere forhold..
|
|
|
Jeg har inden for det sidste år været på maskinværksteder herhjemme der ser betydeligt mere beskidte og rodede ud end Grados lokaler. Og så synes jeg det har en vis charme at det ikke er high-tech faciliteter der bliver produceret i. Det går da ikke ud over lyden, så for min skyld kan de forsætte sådan. __________________ Pro-ject Debut 3. Pro-ject Phonobox 2. Grado SR80. ShureE3C. TrekStor Vibez. MeizuM6.
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
miibmiib skrev:
Claus-dk skrev:
|
|
|
Jeg har inden for det sidste år været på maskinværksteder herhjemme der ser betydeligt mere beskidte og rodede ud end Grados lokaler.
Og så synes jeg det har en vis charme at det ikke er high-tech faciliteter der bliver produceret i. Det går da ikke ud over lyden, så for min skyld kan de forsætte sådan.
|
|
|
Ja, hvis bare kvaliteten var iorden. Må sige at det absolut er mit eneste kritik punkt, ellers spiller de fabelagtigt. __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |