| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey JCT
Lige lidt tanker...
For lige at nævne det, så er det Kobber versionen jeg har... og så har jeg Snell JIII :-))) Forstærker er NAD M3.
Sjovt at du nævner Fletcher 200 kablet - det har jeg også haft fornøjelsen af gennem mange år. Jeg har eksperimenteret med det i forskellige
set-up og har altid været glad for det -meget hul igennem, men også ind imellem lidt vel distanceret. Så læste jeg en test her på sitet af Straight
Wire Rhapsodi S og fik et usædligvanlig godt tilbud på en demo model - det er mere HI FI end Fletcher i mine og mine hi fi- buddies ører - mere
pænt...hvad det så end betyder...rundt, detaljeret og korrekt -spiller på min gamle CD og gør det super godt. Deres HT kabel kan jeg så ikke
lide - for bamset og farvet til min smag. Har lige i dag været hos en anden HI FI buddy, der har et Croft forstærkersæt med Fletcher kabling hele
vejen rundt med bl.a. Fletcher 100 (som jeg altid har fundet usædvanligt tyndt og basfattigt) og signal kabel 200 -jeg kommer aldrig til at kunne
lide det Fletcher 100 kabel. Jeg har selv haft og skiftede så selv fra Fletcher 100 til VDH - HT for et par år siden -mere bas, fylde og mellemtone
som resultat , men harsk diskant - fnidder og elendighed - det har Fletcher 100 så absolut ikke - det er meget rent i mine ører. Opdagde så
Harmonic tech fantasy HT kabel - WOOOOOW..... silkeblød superopløst diskant og laaaaangt bedre defineret bas -mere harmoni og ørervenlighed
i mit set-up -selv mine mest skeptiske venner blev stumme og paffe. Jeg forlader nok aldrig de Fantasy kablet igen...:-) Har lige været til en
shoot-out mellem Rega og Nottingham grammofoner - der hvor der var mest pondus, fremadrettethed og tryk på, var hos Rega - uden tvivl. Mere
smæk, livlighed og spilleglæde og det var MEGET TYDELIGT. Nassen var mere korrekt og neutral -mere tilbagetrukken og linet up på en korrekt
måde -det var så også med K1 og K3 pu på nassen , så signaturen var korrekt. Så signalkilden har sgi noget at sige. Jeg kender ikke Micro-mega
skal dertil siges, så deres lydprofil kan jeg ikke kommenterer -men Croft kender jeg lidt til nu...ikke så fremadrettet -mere stort og flot -varmt og
lækkert - usædvanlig meget lækkert faktisk.
Venligst
|