Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Effektforstærker til B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
poul_erik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. poul-erik

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Har  forsøgt med en NAD effekforstærker på et BeoCenter 9500, når nu effekdelen er tændt og jeg tænder for Beocenteret giver det et smæk i højtaleren så den er tæt på efter lyden at sige sin plads op.

Har også prøvet med en Beomaster 4500 og der var problemet det samme, jeg brugte også et sæt POA 4400.

Er det et problem man kan løse rimeligt nemt uden alverdens elektronik eller er det bare det.

B&O´s Beolab 200 effektblok gør det jo ikke da den tænder et brøkdel af et sekund efter at receiveren har tændt.

Selvfølgelig kan man undgå hvis man venter med at tænde effektdelen efter at receiveren er tændt, men problemet er der også når man slukker men knapt så voldsomt.

Er det noget at nogle firmaer laver med vilje for at det ikke skal være særligt nemt at anvende andet end deres egne produkter.

Poul-erik

Til top Vis poul_erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poul_erik

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Din B&O kontrolenhed smider start up transients ud. Den eneste måde du kan komme uden om det er at tænde din effektblok sidst og slukke den først.

poul_erik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. poul-erik

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:
Din B&O kontrolenhed smider start up transients ud. Den eneste måde du kan komme uden om det er at tænde din effektblok sidst og slukke den først.

Hej ,

Det må jeg jo så leve med og tak for svaret.

Poul-erik.

Til top Vis poul_erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poul_erik

ravsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har et bud på en løsning. Jeg har selv den løsning !

Man kan købe en strømspareskinne (ikke USB !) som på det første udtag måler om forbruget overstiger 20W. Først når det sker aktiveres de øvrige 4 udtag. På den facon får du en forsinket start på effektforstærkeren og den slukker automatisk når dit beocenter 9500 slukkes. På den facon kan du gemme forstærkeren væk og anlægget + højttalerne fungerer nu næsten som var de originale !

PS: man kan også slutte lys til skinnen som så tænder sammen med anlægget. Det kan blive lidt lækkert !!!

Til top Vis ravsted's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ravsted

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Hej.     En anden og mere rigtig løsning er at købe en Remote Mains Switch hos B&O Ca.1600kr.Den virker meget enkelt sådan, den tilsluttes 220W, og din forstærker's 220W tilsluttes så switchen. Du skal nu lave en 5 polet dinstiks adabter med en +ledning til ben 4 og en - på ben 2. de to ledninger forbindes på Mains Switchen's + & - . Dit nye 5 polet adabter stik settes i dit 8 pol pauwerlink  stikker på dit B&O. Det der nu sker er at når du tænder B&O går der nogle mili sekunter før strømmen til din efekt forstærker tændes og du skal kun have B&O's fjernbetjening.   

Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted

ravsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Til Peter Pan,

den løsning du beskriver gik jeg også oprindelig efter men jfr. en lokal 2Tal forhandler fåes det udstyr du beskriver ikke længere !?!? Ved du noget herom ?

Til top Vis ravsted's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ravsted

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Til Ravsted

Da B&O aldrig har produkseret gode sattelitresiver, var det nødventigt for dem at lave denne switcs. Det er godt nok 5 år siden jeg købte 2 stk en til front og en til bag højtalere. Jeg syntes du skal ringe til B&O Tlf. 96844525 og forklarer om dit (SATTELIT OG EN FJERNBETJENINGS PROBLEM) Så skal du se at de nok har dem ennu.  

Hilsen Peter Pan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes