Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 04:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespilleren retur (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Når de begynder at teste pladespillere i morgen aviserne. Er det så ikke tegn på, at grammofonerne seriøst er på vej tilbage til consumer markedet?

http://elektronik.guide.dk/Medieafspiller/Marantz/Kvalitet/G odt%20k%C3%B8b/Hjemme/Underholdning/Stortest_Otte_pladespill ere_2019093

Personligt synes jeg det er meget positive signaler, for det må alt andet betyde, at udvalget af musik er stigende. Der udkommer allerede en masse fed musik på LP, men det er sku aligevel ikke sådan, at man kan finde nye og spændende ting hver uge...

Men håber da, at det snart bliver et medie, man skal tage seriøst igen, for der er altså nogle kvaliteter, som cd, downloaded, og lejet musik ikke kan hamle op med. Ikke at bør satse det hele på én hest, men mange LP'er kommer jo med eks. download koder, til en digital udgave til mp3 afspilleren osv. Det er jo fedt nok, og så har man jo stadig det originale analoge medie, med stor omslag og charme.
Godtnok er det stadig entusiasterne der udgiver på LP, og det er jo i og for sig også rigtig godt, for meget af det kommer jo på 180gr. osv. Så må vi jo håbe at en del af mainstream producenterne også vil gå efter disse luksus udgivelser. Synes ikke de nuværende priser er ublu, langt det meste koster jo under 200kr. og det samme som en tilsvarende CD, så det er jo ikke det, der skræmmer mig væk, i hvert fald.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

PLus at der er så sindsygt mange gode køb at gøre brugtmarkeds mæssigt.

Alt med dire straits, police, og en god stak med diverse klassiske rock udgivelser til 500,- samlet

Hvis jeg skulle ud og fiske det på CD eller lovig download ville det ende med et pænt stykke over tusind kroner.

VINYL FTW
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Man kan ikke sparke sig frem for onlineshops med brugte, genoptryk og helt nye vinyl udgivelser. Ja, vinylen lever og har det godt. Hvis det var en niche, så ville der nok heller ikke være så mange nye pladespillere i budget klassen, kun få og dyre produkter fra specialproducenter. Det at pladespillerne er i alle prislejer fortæller mig at "menig mand" også har interesse i vinylen.
Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Svend88 skrev:
Man kan ikke sparke sig frem for onlineshops med brugte, genoptryk og helt nye vinyl udgivelser. Ja, vinylen lever og har det godt. Hvis det var en niche, s� ville der nok heller ikke v�re s� mange nye pladespillere i budget klassen, kun f� og dyre produkter fra specialproducenter. Det at pladespillerne er i alle prislejer fort�ller mig at "menig mand" ogs� har interesse i vinylen.

Man skal lige tage det i mente, at der faktisk ikke er behov for mere "billigt" bras. Man kan jo brugt finde så tosset meget guld til forærings pris. Man skal stadig smide minimum 2000,- efter en rimelig pladespiller. Hvis man snakker nyt produkt. Og det er jo egentlig ikke til menig mand. Jeg gav op da jeg startede for 5 år siden. Og søgte brugt, syntes simpelthen ikke det som var på markedet kvalitets mæssigt levede op til mine forventninger.
Er måske også lidt gammeldags, er stor modstander af brug og smid væk samfundet. Min Lenco er fra 72 og den er stil going strong.
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

En test af pladespiller er nok så meget sagt - snarere en hurtig gennemgang. Hvad er det der står om en Marantz i bunden? Lidt ude af sammenhængen og listen til sidst mangler vist også lidt info, så man kan se hvilke pickupper der sidder på de omtalte pladespillere. 

Men absolut interessant at det hele nu når mere ud til meningmand. Sådan har det dog været længe og selv kolleger som jeg slet ikke troede vidste hvad en LP er, hører jeg dem tale begejstret om dette nostalgiske medie.  

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

test af Lyd og Bilde giver jeg ikke meget for. Anmelderen får 1-2 timer til at skrive og lytte til udstyret, det er useriøst, sorry.

Ser man ud over danske kunstnere, udkommer næsten alt på vinyl. I fremtidigen vil vinyl og download overleve. Så kan i jo lige så godt investerer i en ordentlig pladespiller, en god tonearm, vellydende pick-up og en RIAA kombination der spiller musik. Der er en verden fra 2000 kr til bare 10.000, men ud og lytte, det er det ørene er til for.

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Du har absolut ret gli-  Der er tale om en INVESTERING i god lyd. Jeg turde bare ikke skrive det så kategorisk. Men når nu vi er ved det - så er der så absolut også noget at hente, når man går fra 10.000,- til 60.000 eller endnu højere. De færreste har/får desværre chancen for at opleve det.

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 06:23 | IP-adresse registreret  

schmidt2 skrev:
Svend88 skrev:
Man kan ikke sparke sig frem for onlineshops med brugte, genoptryk og helt nye vinyl udgivelser. Ja, vinylen lever og har det godt. Hvis det var en niche, s� ville der nok heller ikke v�re s� mange nye pladespillere i budget klassen, kun f� og dyre produkter fra specialproducenter. Det at pladespillerne er i alle prislejer fort�ller mig at "menig mand" ogs� har interesse i vinylen.

Man skal lige tage det i mente, at der faktisk ikke er behov for mere "billigt" bras. Man kan jo brugt finde så tosset meget guld til forærings pris. Man skal stadig smide minimum 2000,- efter en rimelig pladespiller. Hvis man snakker nyt produkt. Og det er jo egentlig ikke til menig mand. Jeg gav op da jeg startede for 5 år siden. Og søgte brugt, syntes simpelthen ikke det som var på markedet kvalitets mæssigt levede op til mine forventninger.
Er måske også lidt gammeldags, er stor modstander af brug og smid væk samfundet. Min Lenco er fra 72 og den er stil going strong.
 Ja, jeg kiggede da også brugt men syntes priserne var for høje for de gode (brugte) mærker og ellers var det noget skrammel som havde stået og samlet støv til de små priser. Så jeg endte med 6000 for nyt. Men hvad jeg mener er, at alle har en chance for at komme med på vinylbølgen med en billig pladespiller. Så man kan se om det er noget uden at skulle bruge en formue på det.
Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes