Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SA 1750 vs 1550 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jespertheil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Er i syv sind, hvad skal jeg købe??

Er de ekstra penge på 1750´erne givet godt ud eller skal jeg bruge de ekstra penge på noget kabel? Ikke at det er dårligt det jeg har, men det kan da blive bedre!

1750 spiller f***** godt...

Til top Vis Jespertheil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespertheil

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Vil mene du får væsentligt mere ud af at give det ekstra for at få 1750´erne end noget kabel kan give.. selv med bilka´s bedste kabel til 5,- får du mere lyd ud af 1750 end 1550 på nordost..
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Jeg holder med Live21. Du får noget mere at bygge videre på, hvis du køber de bedste højttalere til at starte med. Så kan det være du får råd til at forbedre kablingen senere. Jeg købte faktisk 1730 frem for 1550 da jeg ikke har pengene til 1750.

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Jeg mener, at 1280 er den mest velspillende og harmoniske højttaler fra SA.

Iøvrigt mener jeg slet ikke, at du skal bruge Nordost kabel og slet slet ikke, hvis du har lystklingende udstyr, men det er jo en smagssag!

Jeg kan ikke lide Nordost kablernes lyd, du kan tydeligt høre, når du kommer på anlægget, de gør noget ved lyden, om du kan lide det eller ej, det er jo en smagssag!

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

God aften Jespertheil.

Ja, så skal vi til den igen....skal man købe det ene eller andet...skal man bruge Nordost eller nogle andre "slangeskind" til sine ht'er. Det handler om, hvad Du kan lide af lyd og ikke så meget, hvad vi andre synes du skal kaste dine hårdt opsparede skillinger efter.

Jeg må tilslutte mig Thomas mht. valget af SystemAudio-højttalere. Du bør købe et sæt SA1280 Mk.II., så er du sikker på at gå rigtigt i byen. Det er klart SA mest vellydende højttaler i prisklasen. Brug lidt penge på en togbillet og smut til Varde, hvor Expert fejrer deres 40 års føs'dag med et enestående tilbud. 2.995 Kr./stk. for SA1280 Mk.II....det må siges, at være et fund til pengene.

Jeg er selv tændt på at ehverve mig et sæt, men har lige brugt 10K på en ny cd-afspiller, så må lige klappe hesten den næste måned.

Jeg bruger selv Nordost og er svært tilfreds. Jeg synes, du bør låne nogle forskellige kabler hos din lokale hifipusher, når du har fået nye ht'er, og brug så lidt tid på at lytte dig til, hvad du vil wire dine ht'er med.

Håber du bliver glad for dine ht'er, når du træffer et valg.

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=FLEX]

Ja, så skal vi til den igen....skal man købe det ene eller andet...skal man bruge Nordost eller nogle andre "slangeskind" til sine ht'er. Det handler om, hvad Du kan lide af lyd og ikke så meget, hvad vi andre synes du skal kaste dine hårdt opsparede skillinger efter.

Kan jeg kun holde med i. Jeg valgte dog Stadig 1750 eller 1730 frem for 1280, men igen, så er et dig der skal ud med pengene. Smag og behag...

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

sjorslev skrev:
[QUOTE=FLEX]

Kan jeg kun holde med i. Jeg valgte dog Stadig 1750 eller 1730 frem for 1280, men igen, så er et dig der skal ud med pengene. Smag og behag...

Halløj sjoerslev.

Hvorfor vil du vælge den ene frem for den anden....jeg tænker på SA1750 fremfor SA1280?

Mvh FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

min mening angående 1750 vs 1280 er nok farvet af jeg selv har 1750.. hørte på begge to da jeg valgte.. og bassen er klart bedre i 1750 samtidig synes jeg den giver mere dybde.. men er os det dobbelte i pris man skal af med.. 1280 spiller godt ingen tvivl der, men der er stadig noget vej op til 1750 angående punch.. men om det er de ekstra penge værd er man jo nødt til selv at lytte sig frem til..

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Til Live21

Hvilken forstærker blev der spillet på, da du havde den oplevelse?

1280 er efter min mening overraskende dyb i bassen og spiller generelt meget sammenhængende, det er styrken ved den højttaler!

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

thomas_ls

"Still, a man hears what he wants to hear - and disregards the rest"

der er ik noget som at være glad for sine HT 

sjovt vi har så forskellige oplevelser af de samme HT når vi åbenlyst begge kan li SA lyden.. 

Hørte dem begge på noget rotel hos nbradio.. det er eneste gang jeg har hørt dem direkte mod hinanden.. 1280 har jeg ellers hørt på yamaha 740 og to HK og klart et kanon valg og til 6 k for et par kunne de nemt blive mine næste bagHT  men mod 1750 er der no centest.. men der har du det jo så modsat..

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Hørte det hos KT radio altså den i Kbh på noget Arcam grej. Jeg synes bare ikke min musik kom lige så meget 'til live' med 1280 som med 1750 og 1730. Men har siden hørt nogen kritisere KT for ikke altid at stille med ordentlig tilspillede højttalere. Så måske er jeg blevet snydt der??

Hvis jeg er vil jeg helst ikke vide det da jeg nu lever i troen om at jeg har gjort det bedste køb til pengene.

Ud fra det jeg hørte den dag, var jeg ikke i tvivl. Så der er jeg med Live21.

Jespertheil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har besluttet mig 95% til at det skal være 1750. Kæresten har også vendt thumbs up til dem så de er godkendt til at kunne stå fremme...

Hun læser til designer og mine KEF 104.2 fra middelalderen faldt bestemt ikke i hendes smag! Så de ryger væk nu.  Jeg vil trække !750´erne med 2 Rotel AMP100 styret af min Sony TA E9000ES.

Jeg glæder mig virkelig til at høre dem i egen stue. En ting er at sidde i en butik som kan være nok så stuelig indrettet, men det er altså noget andet at sidde i egne omgivelser for sig selv og lytte..

Det er første gang jeg flytter sammen med en kæreste, det er sq noget af en prøvelse. hun vil jo have spisebord og pæne lamper! jeg vil bare have lyset slukket og se en film..

Når man så samtidig kører motocross, mountainbike, surfer, dykker, leger med hifi, kører mc, springer faldskærm og låner danpappet ud til kæresten så går der sgu ikke længe inden banken er i røret...

Hvis det stod til hende så stod der et konfi anlæg i reolen og så var det fint. Hun ville da også flå mig hvis hun vidste at de 6kg var pr. stk...

Hvordan klarer i at kombinere jeres hifi-kuller med lige dele kone/kæreste plads økonomi og stil. Det må virkelig give nogle slagsmål rundt omkring eller hvad??

Til top Vis Jespertheil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespertheil

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Sendt: 13 Marts 2004 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Hvis du låner hende dit Dankort, så kan hun vel godt forstå at du også godt må bruge det selv?

Nej jeg ved godt at det ikke altid er sådan de virker de der kvinder. er der ikke et eller andet dyrt og unødvendigt som hun har lyst til at købe? å kan i jo forhandle. 

WhoCutTheCheese
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003
Sendt: 13 Marts 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har erfaret at hvis man blot holder hele SA-setuppet i kirsebær, så er hun glad. Det slanke design gør jo heller ikke noget... Ang. det slanke design : Hvad er det for nogen uvidende mennesker der på en anden tråd påstår noget i retning af at SA er bange for at lave større højttalere der kan spille mere bas. SA har efterhånden 20 år lavet den slags højttalere og der er MANGE mennesker der elsker denne højttaler. Man skal ikke udtale sig om noget man ikke aner noget om.

Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Jespertheil>> Ja hvad skal vi spiseborde og pæne lamper - bare tænk på alt det hifi man kunne få for de samme penge!! - lamper er sq dyre!

Det må kæresten da kunne forstå

Til top Vis Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Berg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes